Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Det snør, det snør - tiddelibom!

 

P1000370.JPG

 

P1000371.JPG

 

Tildekt kjennetegn på bilen, neeeeida!

 

Har vært ute å kjørt litt i helga, helt fryktelig føre her på Hadeland.. Men moro læll! Følelsen av å kjøre i 70-80km/h, i 4. gir, hvor rompa plutselig slepper i en sving, blir litt adrenalin av det.. Hehe, ingen av riksveiene var brøyta i natt, så da ble det veldig mye laussnø.. Men hei hvor det gikk sakte.

 

I morgen (dag) det blir skiftet de siste foringene, før den blir vaska og polert og plassert i en garasje igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snø er noe drit.

 

Glemmer deg ut å kaster deg inne i og starter opp, og viskerene står på interval eller noe så klikker det alltid noe. For noe dritt! Viskerene skulle hatt en slags nødstopp!

5559539[/snapback]

Jeg stopper aldri bilen i intervall-modus.. så det går bra :) Og er det ikke nødstopp-ting på de? Jeg vet det er det på lys-vindussviskerne..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide med en liten oppdatering.

 

Her om dagen fant jeg en annonse på bilforumet, hvor det var en type som skulle selge 2 stk velur-seter til Volvo 240!

Jeg ble gira med en gang, sendte spørsmål og et bilde med mitt interiør for å spørre om det var det samme..

 

Og det var det! :D

 

Så, idag har jeg vært ute og kjørte for å hente dem.. Måtte helt ned til Sandefjord for å hente dem, en tur på 17 mil.. og tilbake igjen.. Hehe.

 

Men ihvertfall, interiøret mitt er ganske sjeldent.. Har aldri kommet over noe til salgs før, så jeg ble ganske lykkelig :) Har sett 2 andre 240er med samme interiør..

 

Grunnen til at jeg trengte nytt foran, er at jeg ikke har hatt et skikkelig førersete.. Førersetet mitt inntil idag, har vært et passasjersete. Så, det passer jo ikke helt 100%, og nå har midtkonsollen min blitt ødelagt pga. justeringshjulet.. Men, jeg har Billy-Bob sin midtkonsoll liggende på rommet mitt, klar til å monteres!

 

Så, nå har jeg høydejustering og tipp tilgjengelig.. og setevarme er på plass igjen og :)

 

Uansett, noen bilder ifra dagen!

 

P1000434.JPG

Flott parkert ved en statoil ved E18 en plass.. On the run tror jeg hele sulamitten het, det var en kafe som gikk over hele E18.. Må skrape av 1000-meterne!

 

P1000436.JPG

Endelig hjemme, etter 5 timer kjøring.. Fikk skrapt av 1000-meterne i Liertoppen en plass... Det hjalp godt! Men god og isete, ja.. Gla jeg har lykteviskere.. helt uunværlige idag når jeg kjørte så snøen føyk på E18 og etter..

 

P1000440.JPG

Ingen stor forskjell kanskje, men dette er da begge de nye setene.. Tar seg fint ut i bilen som de skal...

 

P1000435.JPG

Så nå har jeg to stk passasjerseter til overs! Reserve kan dem være, kommer nok til å trenge en en gang..

 

Så, ja, dett var dett for denne gang! :)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Esso har i hvert fall On The Run :) (verdens beste baguetter ;) )

 

By The Way du var innom kanskje?

Ligger en Statoilstasjon i sørgående retning (hva som er på andre siden er jeg ikke sikker på, men kanskje en Statoil?

 

Var på tur til oslo i går, og var innom den på veien hjem :)

 

 

Edit: Setene var veldig fine, men hva med å ha pass.setene baki da?

En slags 2+2 ;)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Esso har i hvert fall On The Run :) (verdens beste baguetter ;) )

 

By The Way du var innom kanskje?

Ligger en Statoilstasjon i sørgående retning (hva som er på andre siden er jeg ikke sikker på, men kanskje en Statoil?

 

Var på tur til oslo i går, og var innom den på veien hjem :)

 

 

Edit: Setene var veldig fine, men hva med å ha pass.setene baki da?

En slags 2+2 ;)

5613208[/snapback]

Du har helt rett, det var By the Way :)

 

Neeh, er ikke særlig interessert i det.. Liker det som det er nå.. Men det var seff en ide, det var det...

Lenke til kommentar

Aaah.. da har det vært en ny bilhelg! [bILDETUNG POST :D]

 

Planen var egentlig å montere kjørecomputern min idag (Ja, ikke gjort det ennå, jeg er ikke helt typen til å drive med bil-elektronikk..)

Uansett, det ble det ingenting av, pga. han som skulle hjelpe meg ble opptatt med sin egen jobb.. dessverre for meg.

 

Uansett, fikk vaska den, og polert den.. Tok også et oljeskift, skifta midtkonsoll, bytta til ny viftebryter (I håp om at da ville trinn 1 og 2 fungere, men den gang ei :()

Videre så flytta jeg litt på ledningene til 1000-meterea.. Og ommøblerte i hele bagasjerommet mitt.. Så nå, har jeg en del der egentlig.

* Reservehjul

* Hjulvinne

* Jekk

* Masse verktøy i fine kofferter

* STOR 12" basskasse

* Knipetak

* uhm.. Altfor mye småsnacks til å huske..

 

Uansett, basskassa tok nesten all plassen før, men med litt planlegging og skit ble det bra! glemte å ta bilde, seff..

 

Uansett! Noen bilder etter helga:

 

P1000533.JPG

 

P1000537.JPG

 

P1000539.JPG

 

P1000541.JPG

 

P1000543.JPG

 

P1000544.JPG

 

Ble blank og fin! :D Polering var slitsomt, men det blir jo så pent!

 

Så, etter alle disse slitsomme aktivitene, dro jeg hjem til min far, og fant frem gamle fotoalbum..

Fant da et par bilder av bilen som tenåring..

 

scan1.jpg

 

scan2.jpg

 

scan3.jpg

Der sitter jeg til venstre! Hehe.. Merkelig å tenke på.

 

scan5.jpg

Biltur! Familien på vift, nå er vi i Telemark, skal over til Fjone. Har familie i Treungen, så var ofte der.

 

scan7.jpg

Igjen er jeg med, helt til venstre. Skuer over det vakre bilen.

 

scan8.jpg

Her er vi en tur til Danmark, noe vi var mange ganger.. Feriehus og Volvo, kos!

 

scan9.jpg

Min far og jeg.

 

 

Det var alt for denne gang! Neste helg blir det nok flere bilder, av en fungerende kjørecomputer! Håper ihvertfall det..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Måtte forresten ta på knipetaka i dag for å komme hjem! Siste bakken i byggefeltet var -bare- is..!

 

P1000547.JPG

 

P1000548.JPG

 

Men da kom jeg opp! Hehe, en ubehagelig og veldig ristene tur men..

 

Har forresten kommet over noen orginale Volvo Polaris-felger nå.. Om alt går som jeg vil, så er jeg den heldige eieren neste helg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...