Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

On the road again

 

DSC03504.JPG

 

DSC03505.JPG

 

DSC03506.JPG

 

Bilen flyr tilbake til lakkering på tirsdag, for å få tilbake den svarte stripa under det lille sidevinduet, og selve reservehjulsbrønnen skal være svart :p

 

videre, så er ikke støtfangern helt 100%, aluminiumsstøtfangern, så skal ta den av og, å rette den litt mer ut, eller bare få tak i en ny en. Trenger også den hjørnelista over støtfangern.. Den hadde jeg helt glemt når jeg dreiv å raska til meg deler fra vår lokale volvo-guru.

 

 

 

Jeg trenger noen skikkelige vinterfelger..........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lesjöfors senkefjærer, ca 1200 spenn (www.pedersens-racing.no), og om du har cash, effektanlegg (halvsats fra katten og bak hvis du har kat. da seff, husker ikke) fra mekonomen.no... det burde funke ganske greit. blir nok noe sånt på meg til våren hvertfall. :)

og btw: grattis med å få bilen hel igjen ;) go'bilen!

Lenke til kommentar

Skal senkes neste måned, sånn ca. i midten.. med Lesjöfors 45mm..

Effektanlegg.. jo jo, vil jo ha det etterhvert og, men det er ikke noen plan ennå..

 

Idag skal jeg ut å lakkere litt mer, de siste svarte partiene.. Håper det blir bra.

 

Fikk også montert anlegget igår.. Dundrer skikkelig godt der når jeg drar på.. :D Men bilen er deilig tett, så det bråker nesten ikke noe utenfra.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Fin bil Zyrex..   :)

 

Bare lurte på hvor du hadde kjøpt den refleksplata som du monterte bak...  :hmm:

 

Har selv en 240 GLE 87 modell, forgasser... men jeg må pusse den opp litt før jeg tar lappen..

5290280[/snapback]

Takk takk :)

 

refleksplata bak kjøpte jeg på bcb.no, men jeg tror de ikke har noen igjen, siden volvo har slutta å produsere de.. Men du kan jo ha flaks..

 

Var forresten ute igår å lakkerte det siste som var igjen, den svarte stripa under vinduet og nede på reservehjulsbrønnen.. Så nå er jeg så og si ferdig..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Fin fin 240 det der, får meg til å savne det gamle flaket mitt :) Min første bil var nemlig en svart metallic (med "stjernelakk" oi oi) 240 som var sydd sammen av en 77 modell (baken) og en 81 (fronten), hvis jeg ikke husker helt feil. Av alle de bilene jeg har hatt så er det kun den og en gammel 1971 Opel Rekord jeg savner... Uansett, gøy å se at de blir tatt vare på :!:

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha :) Blir glad :)

 

Har dessverre ingen bilder i dagslys ketchez, med unntak av de gamle jeg har..

 

skal vaske den i dag eller i morra tror jeg, så da skal det bli andre boller.. skal se om jeg rekker å få tatt et bilde da.. Er jo på jobb i den tida sola står på..

 

andre planer.. Nei, tja, si det.. Akkurat nå orker jeg ikke tenke på det framover.. Har vel tatt det viktigste, så om det er noe annet får det vente.. til bedre økonomiske tider..

Lenke til kommentar

Takk takk, Marvil :)

 

Skadene ble dekt selv, ble ikke så ille.. La oss se:

 

Ny bakskjerm: 2600,-

Ny lampe: 1300,-

Lakkering: 800,-

Arbeidskostnad: 2500,-

Oppretterkostnad: 800,-

Støtfanger (alu.) retta jeg ut igjen og putta på. Listene klarte seg alle sammen, unntatt ene hjørnet, og brakett + støtfanger (plast) fikk jeg av en lokal volvo-guru (Jahrmann, kjører 240 i rally)

 

Jeg tror det var alt vi betalte.. ca. 8000,- totalt.

 

Var en tur ute igår, vaska og stod i.

Dessverre fremdeles ingen bilder i dagslys.. hehe..

 

DSC03508.JPG

 

broren til sambo ga meg denne når jeg fikk bilen på veien igjen:

DSC03510.JPG

 

putt putt!

DSC03511.JPG

 

Har vært kaldt ja..

DSC03512.JPG

 

Møkkete..

DSC03522.JPG

 

...og etter 2 timer..

DSC03523.JPG

 

DSC03524.JPG

 

DSC03525.JPG

 

:) Så fin igjen..

 

Har fått lakkert på den siste svarte stripa som mangla under det ene sidevinduet også, så den er så og si komplett igjen.. :) Meget glad.

 

Videre, hvis noen lurer på hvor jeg driver hen å vasker og skrur, så har jeg tilgang til Nettbuss Hadeland sine lokaler. Her er det skikkelig vaskehall med alt jeg trenger, såpe og avfetting og varmt vann og underspyling og alt.. :) Rommet ved siden av, er smørehallen med grava, bremsetester, olje, spylevæske, kjølevæske og verktøy i lange baner.. På andre siden igjen er lakk-boksen :p

 

Kjempefin plass å være.. Betaler ikke en shit heller.. Så max flaks, far min jobber der nede, så jeg kan stikke ned dit som jeg vil.. :)

 

Nå på fredag skal bilen på langtur til telemark, ca 30 mil.. blir gøy, nå som anlegget er i orden og jeg skal møte søskenbarnet mitt som har kjøpt seg en hvit 244 han også, dog '86..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...