Gå til innhold

Nokia presenterer N70, N90 og N91 (fantastisk) :p


Anbefalte innlegg

men foreløpig er det bare fotomagasinet.no og foto & video nett som har den inne på lager. Billigste på lager selges for 5450,-

De har den ikke på lager. Bare en feil i prisguiden desverre.

Æsj :( Best for dem at de får den før jeg får lønning :D Har sett en filmsnutt fra n90 og det så helt sinnsykt ut. Bildene var også bra, men jeg hadde faktisk forventet bedre kvalitet på bildene iforhold til specs på kameraet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk N90 idag og dermed har jeg personlig en klar vinner både kategorien 'Årets største mobil' og i kategorien 'Årets styggeste mobil'.

 

Nokia burde da klart å gjort denne mye finere og mindre enn dette... Kan ikke forstå helt at noen faktisk ønsker å kjøpe noe slikt som dette :)

Lenke til kommentar
Fikk N90 idag og dermed har jeg personlig en klar vinner både kategorien 'Årets største mobil' og i kategorien 'Årets styggeste mobil'.

 

Nokia burde da klart å gjort denne mye finere og mindre enn dette... Kan ikke forstå helt at noen faktisk ønsker å kjøpe noe slikt som dette :)

Synes du den var bajs :dontgetit: ?

 

edit: Jeg driter uansett i størrelse og design, it's the inside that counts.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg kunne heller ikke tenkt meg den, men det er mest fordi jeg syns det er så mye rot når man skal bruke den. Flippe opp, vri om, flippe hit og snu sånn, bare for å ta imot en videosamtale. Skulle ta et bilde av ungen som lager grimase? "Nei, vent litt... Vent, kan du lage den grimasen en gang til? Pappa skal bare rigge istand telefonen først..." Nei, blir for mye Rubik's kube over det for meg. :p

Lenke til kommentar

Er litt som Tjohei sier ja. Veldig mange bevegelige deler og man spør seg selv hvor lenge mobilen holder før noe knekker. Bakdekselet og SIM-kortløsningen tyder på at denne var et hasteprojekt fra Nokia :)

 

Ikke auto-skalerer den programvare/spill lagd for standard S60 heller, så alt må kodes på nytt... men 173 gram da mann :omg:

Lenke til kommentar
Du er klar over at man kan bruke kamera selv om mobilen er lukket? Å vri kamera fremover er vel ikke akkurat rubiks kube..

...

 

Genialt.

 

Må faktisk si at det hadde jeg ikke forestilt meg... Dumme meg, går på Nokia's PR-bjall. :!: Har liksom hele tida tenkt at man må holde telefonen som på det vedlagte bildet, både for å ta bilder og for å ta videosamtaler. Det var jo kjempetungvindt. Tror det henger litt igjen fra irritasjonen min over Nokia 6260. Der kunne man jo ikke rotere kameraet, så da måtte man jo holde telefonen sånn... Så da anntok jeg vel at N90 automatisk måtte brukes på samme måte...

 

Jammen, da stiller jo saken seg helt annerledes. Plutselig ble telefonen mer aktuell... :blush:

 

Men teit det med oppløsningsproblemene som molna nevner...

post-219-1122654067_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ikke auto-skalerer den programvare/spill lagd for standard S60 heller, så alt må kodes på nytt...

Og du er sikker på at du har versjon med ferdig firmware? Det skal da ikke være som du sier her.

 

Jeg husker jeg fulgte med på pressekonferranse når Series 60 Feature Pack 3 (pakken som tillater høyere enn orginaloppløsning) ble offentliggjort, og der snakket de om Scalable Vector Graphics som skulle gjøre alle S60-programmer brukbare på alle de ulike S60-oppløsningene som ville komme. Så det er litt rart det du sier.

 

Jeg er fullt klar over at du vet mye mer enn meg om dette, men virker rart at det ikke stemmer overens med det jeg husker de sa.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
..

Vær så snill å undersøk littegrann før du sier sånt.

 

N90 er enda ikke i butikkene. Det at den har vært i prislistene hos mange butikker lenge er ikke det samme som at de har den på lager.

 

Så nei, du tar enkelt og greit feil.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Og du er sikker på at du har versjon med ferdig firmware? Det skal da ikke være som du sier her.

Vi har versjon 2.05

 

Jeg vet godt hvordan det skal være. Er tross alt mekking av slike programmer vi driver på med her ;)

Er nok noen parametre man må legge inn tenker jeg, som gir den beskjed om å skalere. Er bare vandt til at Sharp GX20/30 skalerer automatisk :)

Lenke til kommentar

GSMarena.com har nå testet N90:

http://www.gsmarena.com/nokia_n90-review-44.php

 

De skryter naturligvis utrolig mye av skjermen, og utpeker den enkelt og greit til den beste mobilskjermen noen sinne. Er også gøy å tenke over at ytterskjermen faktisk har de samme spesifikasjonene som tidligere proffmobil 6230.

 

Også en gøy sammenligning, av piksler per kvadratcentimeter:

The quality of the displays of all current Symbian Nokia models is very good. Yet, some critics have already raised voices, according to which the 176 × 208 pixels resolution is insufficient. On a surface of 35 × 41 mm a single square centimetre fit in 2551 pixels. Some modern phones are equipped with displays, featuring almost twice as many pixels on a square cm. The new Nokia 6230i (4807 pixels), Panasonic VS3 (5020 pixels) or Sagem MY X-8 (5020 pixels) are only a few examples. The praised display of the new Sony Ericsson K750 has 3709 pixels on a sq. cm.

 

The main display of Nokia N90 keeps the original size of the displays of all previous Nokia models with Symbian. The difference lies in its resolution, which is four times higher! Yes, there is no mistake. This phone uses a grid of 352 × 416 pixels on a tiny surface of 35 × 41 mm, which means that it displays the unbelievable 10204 pixels on a square cm! If you also add the amount of 262K, the picture you get is almost ideal

 

Merk at kamera som er brukt i testen ikke er ferdig versjon..

 

Les og kos dere med fine bilder av mobilen.

Lenke til kommentar
DEILIG SKJERM!!

 

På den versjonen der var ikke kameraegenskapene noe særlig bedre enn på K750, lurer på hvordan det ferdige produktet blir...

Deilig skjerm ja. Se på dette bildet. Det er jo mange ganger større enn hva displayet er i virkeligheten, men likevel kan man ikke se pixlene.

http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art...kia_N90//69.jpg

 

Den har jo nesten 3 ganger fler piksler per kvadratcentimeter enn K750i.

 

Men nok om det.

 

Angående kamera som du sier, her synes jeg det er verre enn du sier. Det kamera som ble brukt i testen tar klart dårligere bilder enn K750i, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
likevel kan man ikke se pixlene.

Ja, et perfekt valg for dem som hele tiden tar store bilder av mobil-skjermen for å se dem på PC ;)

 

Nei seriøst, dette med pixler går litt over stokk og stein. Er mange som tror dette faktisk er en viktig faktor og enkelte her på forumet (og andre steder) blir garantert lurt av slikt.

 

QVGA er greit. Alle oppløsninger over det er mest for å ha den høyeste oppløsningen på markedet... får bare håpe dette ikke blir et race slik antall MegaPixler har blitt :)

(Polytone-hysteriet ser heldigvis ut til å ha avtatt nå...)

Lenke til kommentar
likevel kan man ikke se pixlene.

Ja, et perfekt valg for dem som hele tiden tar store bilder av mobil-skjermen for å se dem på PC ;)

 

Nei seriøst, dette med pixler går litt over stokk og stein. Er mange som tror dette faktisk er en viktig faktor og enkelte her på forumet (og andre steder) blir garantert lurt av slikt.

 

QVGA er greit. Alle oppløsninger over det er mest for å ha den høyeste oppløsningen på markedet... får bare håpe dette ikke blir et race slik antall MegaPixler har blitt :)

(Polytone-hysteriet ser heldigvis ut til å ha avtatt nå...)

Jeg synes det er helt fint, så lenge det ikke gjør prisene veldig mye høyere. Er greit å kunne gå inn og granske detaljer i et bilde uten å overføre det til PC-en :yes:

 

Forøvrig synes jeg 3000 pixler/kvcm burde være minstekravet, 65-serien til Siemens er litt for dårlig.

Lenke til kommentar

Ja har en kamerat som jobber på Expert. Han sa at ledelsen hadde vært i, eller skulle i, møte med Nokia, Da Expert hadde fått en dato (av Nokia), som de hadde brukt i reklamekanpanjer, som Nokia ikke hadde klarte å holde i det hele tatt.

Så jeg antar det gikk litt hardt for seg på det møtet.

 

Synd at nokia fremdeles ikke er ferdig.

Og visst vi snakker enda 8-10 uker så er jo det latterlig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...