Gå til innhold

Nokia presenterer N70, N90 og N91 (fantastisk) :p


Anbefalte innlegg

Utrolig enig med deg. CZ er langt fra noen garanti for godt helhetlig kameraopplevelse og kvalitet, men sørger forhåpentligvis for at store deler av det er så bra som mulig.

 

Angående resten du skriver er jeg også helt enig. Vi har alle helt ulike behov, og K750i og N90 er overhodet ikke laget for samme mennesker. Det er derfor jeg synes det blir for dumt å sammenligne disse telefonen på annet enn kamerafronten.

 

Begge telefonene har sine store pluss og sine store minus. Får være opp til en og enhver hva som er best for dem. For meg er nok K750i best, selv om de ferreste skulle tro det etter min argumentering for N90.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vi ikke konkludere med at hvis du kjøper N90 pga kameraet, er du passelig dum i hue (siden bildekvaliteten i forhold til K750 ikke rettferdiggjør prisen på noen måte).

Er enig med deg i alt bortsett fra det. Nå er det jo ikke kun bildekvalitet som gjør et kamera bra. Det å ta bildet er jo en mye bedre opplevelse på N90 med stor fysisk og høyoppløst skjerm som søker, og mulighet for å justere/vri på linsen. Hvis ikke jeg tar feil kommer også N90 med software for simpel bildebehandling innebygget.

 

For en fotoentusiast vil nok dette rettferdigjøre prisen - bare for kameraet.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Er det ikke litt vanskelig å diskutere 2 mobiler når den ene ikke er lansert engang? Man begrunner jo da alt på et par tester som er gjort. Jeg tror nok denne diskusjonen vil nok fortsette etter at de første av oss har fått vår N90. Men da vil en ha personlige erfaringer å komme med. Og det er vel til syvende og sist det som teller mest. Noen vil elske den, andre vil hate den. Akkurat slik som det er med alt annet i verden.

Lenke til kommentar
For en fotoentusiast vil nok dette rettferdigjøre prisen - bare for kameraet.

Tror du virkelig en fotoentusiast bruker kameramobil til å knipse bilder? Da er man ikke lenger entusiast, spør du meg, hvis du syns kvaliteten på et lite 2mpix kamera er bra nok. Jeg tror fotoentusiastene stiller høyere krav, og har med seg et kamera ved siden av uansett.

 

Men ang. det å ta bilder med N90. Det eneste positive med det å ta bilder med N90 er den flotte skjermen. Men den delen med å vri på linsa og vri på skjermen og alt det der... Det er bare ikke my cup of tea. Jeg vil ha en mobiltelefon, ikke en Rubiks kube. Så det er nok en subjektiv sak igjen, som er vanskelig å diskutere, for folk har forskjellige behov og preferanser.

 

Grunnen til at jeg sa bildekvalitet i mitt forrige innlegg, var at det er det vi har diskutert fram til nå, og det er det folk her fremhever ved kameraet til N90.

Lenke til kommentar
og jeg skal medgi at jeg ikke ser HEEELT poenget i å betale 2k ekstra for Symbian

Men herregud, det er jo ikke verre enn du ikke er i målgruppen til N90. :roll:

Til opplysning er det for mange 100% relevant at telefonen har symbian eller annet OS. Det hjelper lite at telefonen er liten og billig, når den ikke kan brukes til det vedkommende har behov for...

 

Ser også at det er noen som har glemt at skjermen til N90 er overlegen det som finnes på det norske markedet... :nei:

 

Forresten, N90 har også full støtte for UMTS/videotelefoni. Kanskje det finnes folk som har lyst på godt kamera og mulighet for videotelefoni? Hjelper det med en billig K750 med godt kamera da? Tror ikke det nei...

 

Usaklig innlegg? Arehei sitt innlegg var jo 100% saklig, i motsetning til ditt :nei:

Det jeg forsøker å få fram er at Nokia helt sikkert kunne priset denne ned rundt 5k, om de hadde hatt behov for det. Den høye prisen tar de bare fordi de har monopol på såpass gode symbian-telefoner. Så snart Siemens SXG75 kommer (denne vil ha operativsystem, siden den heter SX, ikke sant?), kommer Nokia til å prise denne mye lavere enn de nå gjør, og da vil mange som har betalt mye bare for operativsystemet se hvilken tabbe de har gjort. Det jeg reagerer på, er altså ikke at N90 har symbian, men at den prises så vannvittig høyt (trolig med vilje) av Nokia.

 

Til og med jeg skjønner at Petter Solberg ikke kan kjøre Fiat Uno, selv om den har bedre verdi i pris/fart, men det får da være måte på hvilke friheter Nokia kan ta seg, dette er selvfølgelig sett fra forbrukernes side.

 

Og arehei: hvis du mener at forskjellen i bildekvalitet burde bli vurdert subjektivt, hvorfor skrev du da i et tidligere innlegg(et eller annet i denne retningen): " Og det er et faktum at N90 tar litt bedre bilder enn K750i. Ikke mye, men litt."?

 

Du kunne slunget på en "jeg mener", "i mine øyne" e.l...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Så snart Siemens SXG75 kommer (denne vil ha operativsystem, siden den heter SX, ikke sant?), kommer Nokia til å prise denne mye lavere enn de nå gjør, og da vil mange som har betalt mye bare for operativsystemet se hvilken tabbe de har gjort.

SXG65 kommer til å ha operativsystem, ja. Det er ikke så mange telefoner som ikke har det... :p

 

Men altså. SXG75 har ikke Symbian, hvis det var det du prøvde å si.

Lenke til kommentar
Så snart Siemens SXG75 kommer (denne vil ha operativsystem, siden den heter SX, ikke sant?), kommer Nokia til å prise denne mye lavere enn de nå gjør, og da vil mange som har betalt mye bare for operativsystemet se hvilken tabbe de har gjort.

SXG65 kommer til å ha operativsystem, ja. Det er ikke så mange telefoner som ikke har det... :p

 

Men altså. SXG75 har ikke Symbian, hvis det var det du prøvde å si.

Hah, hvis du skal arrestere meg for skrivefeil, kan jeg også arrestere deg :p

 

Den heter SXG75, ikke SXG65...

 

Trodde SXG75 ville bli SX1-successor jeg, men uansett, Nokia har monopol på high-end mobiler med AVANSERT operativsystem(mer fornøyd nå?) enn så lenge...

Lenke til kommentar

Oops, busted... :blush: Uansett, var ikke meningen å pirke på småfeil. Var bare at jeg ikke skjønte helt hva du mente, og så måtte jeg påpeke det på en litt spydig måte... ;) Ja, det var mange av oss som trodde at SXG75 ble en Symbiantelefon, men det ble det altså ikke. Og jeg er helt enig i at det er for lite Symbiantelefoner fra de andre merkene.

Lenke til kommentar
Nokia kommer nok ikke til å selge store mengder av de telefonene uansett om de kommer nå eller ved juletider. Overprisede er de

Markedet er ikke stort for noen av disse telefonene.

 

Virker mer som Nokia skal vise hva de kan anno 2005.

Veldig riktig Crazysteps, markedet for N90/91 er meget begrenset.

Er for de gutta som vil ha den ypperste teknologien for teknologiens skyld, ikke for brukervennlighet eller kvaliteten sin skyld.

Jeg har sagt det tidligre, fra en (M.R) som har testet denne mobilen (N90) og han sa at juni er for tidlig lansering for denne mobilen.

Vi er snart halveis i Juni nå, og ingenting...

September har jeg hørt, du nevner nå tidligst Oktober-ikke umulig.

 

Det som jeg finner så ironisk da, er at denne N serien mobiler fra Nokia skal være det ypperste Nokia lager, en slags 8 serie med innhold og teknologi på topp-ikke bare stil (8800/8850 mm.)

Ved presentasjonen ved disse mobilene var det stor ståhei og hype, noe Nokia virkelig kan, blande inn kvalitetsnavn som CZ er jo glimrende marketing.

Så hvis N90 ikke kommer på markedet før Oktober er det virkelig en fiasko, for på den tiden har både Samsung og SE kommer med 3 mpxl mobiler på markedet og flere spennende musikk-mobiler...

Timing er alt, blir spennende å se hva som skjer, men tror uansett vi forbrukere har mye spennende å se frem til ennå iår (13.6 S///)

Hvis N90/91 er så forsinket er det trist, for spesifikasjonene blir dårligre for hver dag som går.

:hmm:

Lenke til kommentar
Så hvis N90 ikke kommer på markedet før Oktober er det virkelig en fiasko, for på den tiden har både Samsung og SE kommer med 3 mpxl mobiler på markedet og flere spennende musikk-mobiler...

Timing er alt, blir spennende å se hva som skjer, men tror uansett vi forbrukere har mye spennende å se frem til ennå iår (13.6 S///)

Hvis N90/91 er så forsinket er det trist, for spesifikasjonene blir dårligre for hver dag som går.

 

Har du noen linker/pressemeldinger som bekrefter alt det du sier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...