Gå til innhold

Nokia presenterer N70, N90 og N91 (fantastisk) :p


Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som ikke ser hvorfor en vibrasjonsenhet skal kunne ødelegge for et kamera? Eller var det en vits?

Jeg kan heller ikke se hvorfor dette skulle ha noe å si. Så å si hver eneste kameratelefon på markedet har jo vib. Blir teit uten... potensiell grunn til å la vær å kjøpe (Jeg klarer aldri å stå opp om morran, eller høre ringelyden fra lomma uten at den vibrerer i tillegg)

Enig med dere.

Dummeste grunnen jeg har hørt.

Hadde vært noe helt annen sak om mob var liten osv.. men på den str så er jo d helt utrolig at vi ikke finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så å si hver eneste kameratelefon på markedet har jo vib. Blir teit uten...

Så er det ikke mange telefoner på markedet som har bevegelige deler i kameraet heller. Hvis alt sitter fast, slik som i vanlige telefoner, kan det vibrere så mye det vil, men når ting i utgangspunktet kan bevege seg, vil det nok over tid oppstå mer og mer slark. Litt usikker på hvilken effekt dette kan ha på K750i...

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke ser hvorfor en vibrasjonsenhet skal kunne ødelegge for et kamera? Eller var det en vits?

Vel.. Du kan jo kjøpe en N90, sette den i en malingsboksrister, sette på minimun styrke og se hvor mye som skal til før du ikke får kontakt med kameraet lenger ;)

 

Egentlig driter jeg langt f*** i om en mobil vibrerer eller ikke om man bare hører den :p

 

Men min 7600 har nokså lavt lydnivå, så sånt sett er jeg glad den vibrerer

For de som leste diskusjonen på GSMarena har dere vel fått med dere at den har høyere ringevolum enn andre telefoner, noe som veier opp for den manglende vibrasjonen

Lenke til kommentar
Så alle fremtidige tlf med bra kamera vil ikke ha vib mulighet.

Kan jo sette vib på et akseptavelt lavt niva,bedre å ha litt enn ingenting.

Vel, mange telefoner har til i dag hatt ganske gode kameraer og tåler vibrering ;)

 

Tror ikke vibrasjon og kamera blir e n stor krise i fremtiden, da vitenskapen går alt for fort for det :p

 

Nokia N90 er jo den eneste telefonen som ikke har vibrasjon grunnet kamera til dags dato såvidt jeg veit :)

Lenke til kommentar

Så desverre ser det ut som at Komplett sin dato var feil igjen (06.08) så da er det bare å begynne å gjette når mobilen kommer. Det eneste rare jeg la merke til var at Light blue (den jeg skal ha) har samme informasjon som alltid "Ikke på lager. Ubekreftet 2 stk 2005-08-06" mens Pearl Black har fått opp " Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 3 dager)"

 

Siden den fremdeles står på "kommende" på nokia.no siden så er det vel for mye å håpe at den er på vei. Trist at en mobil som var planlagt i juni, ikke er kommet når vi er i august. Og Nokia har ikke kommet med noe informasjon som jeg kan finne.

Lenke til kommentar
Sier vel litt om den generelle Nokiakvaliteten at en vibrator gjør så stor skade.

 

Fins mobiler med bedre kamera enn denne som også har vibrator.

Kommer an på typen kameraer, da

 

Et vanlig digitalkamera med flere, bevegelige linser har ikke innebygget vibrasjon av den grunnen at linsene ville bli ødelagt.

 

At en vanlig mobil kan ha høyere oppløsning med normalt linsesett er ikke til å avvise, men nå er ikke N90 det man kaller en vanlig mobil ;)

 

Om man hadde hatt Carl eh.. Zeiss(?) på en gjennomsnittlig Siemens-mobil og hatt gjennomsnittlig Siemens-risting hadde ikke kameraet holdt ut en meldingsvarsel engang :p

 

Og folkens: Ikke vær så negative til at N90 ikke har vibrasjon, det er pga. kameraet, ikke for å være slem :p

Lenke til kommentar
K750 har jo både autofokus og vibrator. Betyr dette at optikken til K750 kommer til å bli ødelagt etterhvert? :dontgetit:

Nei. Dette hadde ikke vært holdbart, kan heller ikke være faktum.

 

Jeg tror egentlig det at kamera er grunnen til mangel på vibrering ikke stemmer, men bare funnet opp på et forum. Vanskelig å vite uansett.

 

Tror nok ikke at det ene kommer til å utelukke det andre fremover..

Lenke til kommentar

Da jeg sitter og forsøker å finne noe informasjon om utgivelsen av N90 så fant jeg dette:

 

http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php?t=25280

 

... the phone has no release date as Nokia can not obtain the licence for the music player. CW and Phones4U say possible release September.

 

Klarer ikke å finne noe som bekrefter dette, så ikke ta det for god fisk, men det er nå i det minste noe.

 

Heh, og her kommer selvfølgelig motstående informasjon. Folk i Asia sier de har fått kjøpt den og at de ser den i butikken.

 

Woohoo bought the phone already after a long wait, I was gonna blow off if it did not make it this month. Purchased at Sg.Wang for RM3.2k on the first day of release. Not many stores have it yet, only few authorised Nokia sellers do, thus they were selling at the price range of RM3.2k-RM3.6k. For Maxis promotion (RM3088) the stocks are not available just yet, gotta be end of the month for pre-order and early Sept for market availability. Anyway nice phone with superb features! Whoever who has got it out there, have fun with it guys!

 

http://www.mobile88.com/Forum_2000/forum_p...3344&PN=5&TPN=5

Endret av Batair
Lenke til kommentar

Fikk mail fra nokia i kveld, hvor de bekreftet at det i de senere dager har gått leveranser med n90 mobiltelefoner ut til norske forhandlere. Den offisielle mailen har også i kveld gått ut til de som har skrevet seg opp på "mobilpåmindelse". I denne står det: "De første eksemplarene av Nokia N90 har nettopp begynt å leveres ut til våre forhandlere", med påfølgende introduksjon av mobilens tekniske finesser. Dette betyr vel i praksis at det dreier seg om en uke (kanskje to) før leveransene er 100%. Denne mobilen har jeg gledet meg til lenge!

Lenke til kommentar
Fikk samme mailen jeg og.

 

På Nokia.no er mobilen flyttet til aktuelle mobiler.

Deilig!

oj oj oj oj!!

Nå ble jeg glad her.

Håper den ikke kommer før etter jeg har fått lønning og visa kortet har kommet frem i posten :p eller at den kommer i butikk (hater å handle elektronikk i butikk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...