Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Skal hive ut isdn snart.

Har adsl, kjem det altid den feilmld 63 da?

 

 

63 - Tilgjengelighet for ADSL må undersøkes manuelt av Telenor Networks.

 

Merknader:

 

* Linjen går via utjevningskabel eller kabel med restriksjon for produktet.

* Linjen har produktet ISDN GT

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang

* Total linjelengde inkludert inntak: 2063 meter

* Lengde på inntak: 100 meter (standard)

* Linjestatus: Aktiv linje

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

* Fabrikat på utstyr: ALCAUD

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

 

 

Edit: Btw topic er feil her! Telenor øker ut og inn farten!

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Argumentene dine så ålreite ut! .... men du ødela HELE greia med alle de "stjelehor" greiene dine..

Beklager hvis noen følte seg støtt, men for meg faller det helt naturlig å kalle telenor for stjelehor, både skriftlig og muntlig.

Da jeg både har hatt dem som ISDN og ADSL leverandører, og som mobil leverandør i tillegg, har jeg sett hva de har hatt som priser i forhold til andre leverandører, som i tillegg leier linjer ifra stjelehor og kjører med bedre linjer og lavere priser, DA har telenor over tid blitt til stjelehor hos meg.

Beklager, men slik er det bare. Ingen av mine venner har hørt ordet "telenor" blitt uttalt de siste 4-5 årene av meg.

Men som tidligere nevnt, ENDELIG har de begynt å presse litt de og, så kanskje de kan gå ifra stjelehor til telenor, hvis de klarer å fortsette å gå den rette veien.

 

Men anyway, lykke til med økningen alle sammen, dere har fortjent det. :)

Lenke til kommentar

Helt naturlig bedriftøkomisk (og i lys av markedsreguleringer) at Telenor har blant de høyeste prisene.

 

Konkurentene må for å ha livets rett priser som ligger under Telenor, og da er det ikke så rart at Telenor tjener grovt på de kundene som Telenor forsatt har. Hadde telenor matchet eller lagt under konkurentene i pris så hadde det blitt en nedover pris-spiral, med det resultatatet at konkurentene hadde gått konkurs før eller siden. Og Telenor hadde blitt en ny monopolist.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skal hive ut isdn snart.

Har adsl, kjem det altid den feilmld 63 da?

 

 

63 - Tilgjengelighet for ADSL må undersøkes manuelt av Telenor Networks.

 

Merknader:

 

* Linjen går via utjevningskabel eller kabel med restriksjon for produktet. **Betyr kort og godt at du har en linje som går feks via en annen sentral eller endefordeler, og networks må undersøke nærmere.

 

* Linjen har produktet ISDN GT** Hva slags linje du har kan også stå analog linje og da har du det

 

* Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang **Du har allerede produkter på linjen, som feks adsl eller digital2 kanal, du vil også få opp produkter på linje hvis du validerer SHDSL på et telefonnummer. SHDSL må ha egen linje.

 

* Total linjelengde inkludert inntak: 2063 meter** sier seg selv, her er lengde på linjeføring, og ikke fysisk luftlinje fra sentral

 

* Lengde på inntak: 100 meter (standard)** inntak=linje fra siste endefordeler til ditt hus

 

* Linjestatus: Aktiv linje** Denne linjen er i bruk

 

* Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere** diameter på tråd,

det er også vanlig med 0.4 mm men da blir rekkevidden kortere

 

* Fabrikat på utstyr: ALCAUD** utstyr som blir benyttet i sentralen, i dette tilfelle alcatel, kan også være Nokia

 

* Mulig produktklasse: ADSL 2048/448** Maks hastighet for din linje, denne varierer etter som linjelengde osv.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
men bygge ut bedre dekning gjør dem ikke.

og helvet heller om dem fikser opp linjerotet dem har lagt igjen ute i bygdene takket være en foreldet standard linjekontrakt (eneste telenor er pliktig til støtte over sine linjer er vist telefoni og 9200 baud modem). på overtid at noen tar å rister ledelsen der i gården skikkelig!

Eventuelt vurder og ta opp dette med politkerene? Det er ikke telenor som bestemmer hva de er pliktet og levere.

Det er plikt på leveranse av telefoni her i landet. Bosetter du deg langt uti gokkmokk, så må du leve med at du ikke får tilgang på alle bekvemmelighetene som er og få tak i når man bor i mer sentraliserte strøk, og har man for langt linjespenn, da må man bare leve med at teknologien ikke støtter det.

 

Verden er hard, men lev med det, eller flytt.

politikerne kommer ikke til å gjøre noe, husk at det skal være fritt marked der ute. altså at mindre innblanding fra politikerne skal liksom være bra for økonomien i landet.

 

husk de ikke ville legge seg opp i hvordan adsl utbyggingen skjedde, noe som gjorde at telenor pusha isdn helt til nextgentel rulla inn og gjorde store penger på å selge dsl med fast pris, og selv da kom de først med ett abhbonement som hadde stigestruktur (bruk mer, betal mer).

 

og flytte, glem det. det er jo allerede dsl i området, er bare akkurat linja mi (og noen andre som sitter på samme gamle kabelen) som ikke får pga linjedelingsrotet telenor har rigga opp :hrm:

 

hvorfor skal en være nødt til å bosette seg i by for å få godene? trodde dem var i mot sentralisering nede på stortinget...

 

og angående den linken noen ga opp her, søker på husnummeret kommer det bare null som resultat, virkelig positivt :wallbash:

 

lurer på hva som skjedde med den politikern som foreslo at telenor skulle begynne å tilby modem eller isdn oppkobling til fast pris for dem som ikke kunne få dsl. hastigheten er bare en bonus, det er internett til fast pris det jeg vil ha. er lei av å telle minutter!

Lenke til kommentar

mener ikke at man må bosette seg i byen for og få goder, men hvis man på død og liv vil bo milevis inni skogen, altså lenger unna sentralene enn det teknologien pr dags dato tillater for si f.eks. adsl, så lev med det. Det er enkelte som ikke har forståelse for at en del teknologier faktisk ikke fungerer når lengden overstiger en viss grense. Bor man 1 mil sentralen, da kan man ikke klage på at man ikke får adsl.

 

Men, da har man kanskje mye fin natur utafor døra. Eller som Cornell, man kan ha både fin natur, og adsl :)

 

Bor i skoglige strøk selv, og har adsl :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått noen indikasjoner på om nextgentel kommer til å oppgradere linjene sine?

 

Jeg har akkurat signa meg opp på 2mbit hos ngt for 12 måneder.

Litt surt å se at jeg kunne fått dobbel hastighet for omtrent samme pris hos telenor.

 

Jeg trodde at nextgentel skulle slenge en like bra oppgradering, eller bedre rett i fleisen på telenor like etter telenor nyheten kom ut.

 

Nå synes jeg det begynner å dra ut. En oppgradering burde kommet allerede..

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Hvis dette ikke er tatt opp allerede så gjør jeg det nå. Telenor har nå startet oppgraderingene på ADSL linjene... Er selv telemontør og var borti en kunde på Rennesøy i Rogaland som tilfeldigvis hadde fått problemer med ADSL. Snakket med nettdrift på telenor og det viste seg at telenor hadde oppgradert kunden.

 

Men jeg tipper det kommer til å bli en del problemer med kunder som akkurat klarer å svive på 2048/256... de kommer nok til å få problemer når de er blitt oppgradert.

 

Regner med en framside på VG om ca 7 måneder "TELENOR NEKTET Å OPPGRADERE LINJA MI!"

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått noen indikasjoner på om nextgentel kommer til å oppgradere linjene sine?

 

Jeg har akkurat signa meg opp på 2mbit hos ngt for 12 måneder.

Litt surt å se at jeg kunne fått dobbel hastighet for omtrent samme pris hos telenor.

 

Jeg trodde at nextgentel skulle slenge en like bra oppgradering, eller bedre rett i fleisen på telenor like etter telenor nyheten kom ut.

 

Nå synes jeg det begynner å dra ut. En oppgradering burde kommet allerede..

 

 

Hva tror dere?

Det kommer, det kommer :)

Ville jeg tro. Men skjønner ikke helt hvordan de skal gjøre det.. De kan nesten ikke øke hastigheten mer.. Ihvertfall ikke på alle abn. Da må de senke prisene...

Lenke til kommentar

harddisker: "Command overhead" refererer til den tiden kontrolleren, host adapteret eller disken trenger før den utfører en kommando (om f.eks. å lese en bestemt sektor på disken). Lavere overhead gir bedre diskytelse. 2) Harddisker: Disk overhead refererer til de områdene på disken som trengs for bl.a. sektor- og timing-informasjon, og som ikke kan benyttes for lagring av data. 3) Tiden det tar fra en enhet gir beskjed til en annen om å utføre en instruksjon, til instruksjonen faktisk blir utført.

 

Hentet fra pcworld.no

Lenke til kommentar
Tror ikke han mente på harddisker, men på linja.

Same shit, different cow.

:)

 

EDIT:

Definition for: packet overhead

 

On a packet-switched network, the time it takes to transmit the extra bytes of formatting information included with each packet, and to assemble and disassemble the packets.The total transmission time includes packet overhead as well as the time it takes to transmit the raw data.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
husk de ikke ville legge seg opp i hvordan adsl utbyggingen skjedde, noe som gjorde at telenor pusha isdn helt til nextgentel rulla inn og gjorde store penger på å selge dsl med fast pris, og selv da kom de først med ett abhbonement som hadde stigestruktur (bruk mer, betal mer).

 

hvorfor skal en være nødt til å bosette seg i by for å få godene? trodde dem var i mot sentralisering nede på stortinget...

Telenor hadde lenge fastpris uten nedlastingsgrense, som de andre ISP'ene, fra begynnelsen av. Har selv hatt fastpris ADSL uten nedlastingsgrense fra Telenor i ca. fem år. Det var en endring de gjorde, da de i en periode tilbydde nye og gamle kunder (som frivillig konverterte) abonnement med nedlastingsgrense.

 

Forøvrig, hvorfor klager du ikke over de andre ISP'ene? Det eneste Telenor eier, er nettet/kobberet fra sentralen til boligen din, og dette kan alle ISP'er leie fra Telenor. Det er neppe denne delen av nettet som er ditt problem, og om det er så at de har splittet ditt analoge trådpar, så skal det ofte være mulig å omgå dette ved å bestille ISDN, så ADSL og så si opp ISDN. Telenor sier at bortimot alle (synes å huske 98%) kan få ISDN i dag, og har sett historier i media der de virkelig anstrenger seg for å levere ISDN på tross av problemer. Min bror betalte en sum ekstra, slik at han fikk en "ren" linje (var splittet), for å få ADSL fra en annen leverandør. Er problemet at kapasiteten i sentralen er sprengt, så har du nok fått ut fingeren for sent. Det står også fritt til at andre ISP'er setter utstyr i sentralen du tilhører, så sant det er fysisk plass. Har du hørt med NetCom om de tilbyr 3G til fastpris av 499 kroner måneden hos deg? Hvis ikke, mas på de også. Prøv også kommunen om de kan hjelpe, om dette gjelder mange.

 

Det er heller ikke så at det er bare folk som bor i mindre sentrale områder som ikke får ADSL. Det er f.eks. områder i Asker og Bærum som står uten et slikt tilbud. ADSL er heller ikke et gode, men en tjeneste som oftest tilbys på kommersielle vilkår. Det dog finnes eksempler på at kommuner og kraftprodusenter bygger ut bredbånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...