Gå til innhold

Norske snikskyttere '04

co2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det ikke AG-3 de bruker? Skarpskyttere har vel NM-149 om jeg husker rett (tallet kan være feil).

Korrekt. AG3'en har en effektiv skuddlinje på en 400-600m hvis jeg ikke husker helt feil.

Skrevet
Er det ikke AG-3 de bruker? Skarpskyttere har vel NM-149 om jeg husker rett (tallet kan være feil).

Korrekt. AG3'en har en effektiv skuddlinje på en 400-600m hvis jeg ikke husker helt feil.

Med scope er det 800m.

Skrevet

Med scope er det 800m.

treffsikkerheten er bare på i overkant av 400m i følge vår HVU leder (tidligere skarpskytter for KJK)

Skrevet

hadde selv nm, den er ikke mye presis på 800 selv den, men helt klart noe annet enn agen.

Kamuflere seg slik er gøy husker vi drev med det. Men er ikke gøy å lage seg kammo:(

Skrevet

Noen har utviklet en metode for å få øye på snikskyttere - et kort, supersterkt lysglimt sendes ut i alle retninger og et kamera tar bilde. Lysglimtet vil avsløre kikkertsikter og skinnende gjenstander.

Skrevet
Noen har utviklet en metode for å få øye på snikskyttere - et kort, supersterkt lysglimt sendes ut i alle retninger og et kamera tar bilde. Lysglimtet vil avsløre kikkertsikter og skinnende gjenstander.

Det hørtes tvilsomt ut. For det første må vinkelen på kikkertsikte være riktig i forhold til kameraet (slik at kikkertsikte speiler lyset). For det andre så antar jeg at man må ganske nær for å kunne se noe slik, og da er man allerede i fare for å bli skutt.

Dersom kamera og lysglimt er fjernstyrt vil nok en skarpskytter se lysglimtet og forsvinne før fienden dukker opp.

Det finnes dog noen andre måter å spotte på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...