Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fungerer ikke her, få max 1.1 på en 1.8 CPU, fjerner jeg cpufreq får jeg 1.8.

 

Intel Core Duo som i Yonah.

Har Core 2 Duo E6850, 3 GHz CPU

Kjører 2.6.27.7

Med cpufreq har jeg valget mellom 2 GHz og 3GHz

 

Så jeg får det jeg skal ha, men nedskalering går ikke så langt ... :)

cpufreq for Intel C2D er ikke bra, men virker som om har bedret seg litt....

 

EDIT

@humbuq

hvilken kjerneversjon og hvilke scaleringsmuligheter får du?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Core2Duo P8600

Bytter fint mellom 2.4GHz og 1.6GHz automatisk og har valgene: 1.6, 1.8, 2.1 og 2.4 (skulle gjerne hatt enda lavere valg).

 

Jeg bruker ikke cpufreqd men powernowd (som dog bruker cpufreq driveren i kernel)

 

Kernel: 2.6.27-11

Endret av Smif
Lenke til kommentar
olefiver: Core2 har aldri gitt meg noen problemer, Pentium M (og nå Core Duo) har vært problem siden cpufreq dukket opp.

 

Laptopen min med Pentium M (den gamle "Banias") har aldri hatt noe problem med cpufreq. Distroer som er prøvd: Ubuntu Edgy, Arch Linux (frem til kernel 2.6.23 omtrent), Fedora 8 og Debian Lenny.

 

Edit: Kan legge til at jeg ikke får cpufreq til å funke på den stasjonære, som er en Core2Quad. Her mistenker jeg at det er ACPI på hovedkortet som er på bærtur.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Har flere Pentium M (dothan), bare problemer etter kernel 2.6.22 (må patche 2.6.23 bare for å få cpu over 600Mhz, kerneler over 2.6.23 har jeg gitt opp).
Det er CPU'en som ber om nåde :tease:

 

Har drevet og lekt meg med KVM i kveld, dritkult med virtualisering. Imponert over hvor lett det var å kjøre opp, men ble fort litt knotete når jeg ønsket å få den virtuelle maskinene til å opptre som egen maskin på LAN, eller øke oppløsningen til litt anstendig nivå. Benyttet anledningen til å testkjøre Lenny og opensuse 11.1, solid håndverk begge to.

Lenke til kommentar
Har flere Pentium M (dothan), bare problemer etter kernel 2.6.22 (må patche 2.6.23 bare for å få cpu over 600Mhz, kerneler over 2.6.23 har jeg gitt opp).
Det er CPU'en som ber om nåde :tease:

 

Har drevet og lekt meg med KVM i kveld, dritkult med virtualisering. Imponert over hvor lett det var å kjøre opp, men ble fort litt knotete når jeg ønsket å få den virtuelle maskinene til å opptre som egen maskin på LAN, eller øke oppløsningen til litt anstendig nivå. Benyttet anledningen til å testkjøre Lenny og opensuse 11.1, solid håndverk begge to.

 

Jeg har helt annen erfaring med openSUSE 11.1. Kjører arch til vanlig, men la inn openSUSE 11.1 på en annen disk. Har egentlig aldri vært borte i mer ustabilitet en dette. 11.0 fungerte kjempebra for meg. Har heller ingen problemer med noen annen distro heller. Testa openSUSE 11.1 64-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...