Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Den eneste maaten aa fjerne teksten paa blir vel aa forke appleten og fjerne den selv via kode :p. Har ihvertfall aldri hört om noen maate aa fjerne den og har heller aldri sett applets som kjörer uten det.

 

Men snill som jeg er saa skal jeg naa lete litt.

 

EDIT:

Tada! : http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=986338 Er en liten dock-aktig applet til gnome-panel. Men ser f.eks ikke ut til aa handtere URGENT-status og slikt, saa du faar ingen blinkevarsler til f.eks Pidgin.

 

Bruk setxkbmap man ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ahh, hvordan gjør man det?

Det ser ut som du bruker ubuntu. Da legger du inn xfce4-panel pakken, f.eks. fra terminalen: "sudo apt-get install xfce4-panel" (uten fnuttene)

 

Deretter må du starte den, kjør xfce4-panel.

Legg den til i sessions (i system menyen) for å starte den hver gang du logger på.

Lenke til kommentar

Han har iallefall sterke meninger. :)

 

Jeg er veldig enig med han i det aller meste, han har bare en litt, øhh, kraftig måte å formidle det på.

 

Mange blir nok skremt av utseendet og framtoningen hans og derfor sliter med å ta han seriøst. Mye av det han mener gjelder for samfunnet generelt og er, etter min mening, sunne verdier og "leveregler".

 

Og jeg tror han er litt ekstrem for nettopp å få oppmerksomhet og hjelpe han å spre budskapet sitt.

Lenke til kommentar

Hmm, er det bare meg eller har xf86-video-intel blitt dårligere og dårligere, kan ikke bruke driveren lengre på GMA950, ender i total kræsj hvis maskinen får litt load, xf86-video-i810 fungerer glimrende.

 

Har ikke hatt noen problemer med GMA3500, ser ut som det er 8-/9-serien (greier å reprodusere på tre maskiner).

Lenke til kommentar

@olear:

Intel gjør en hel masse tull, uheldigvis eksperimenterer de masse i en "stabil" driver.

 

Har ikke opplevd kræsj eller noe sånt, men 3D-ytelsen har falt til 1/3 av det den var før. Bruker Fedora 10, og i810 ser ikke ut til å eksistere i det hele tatt her (i810 er symlinket til intel-driveren).

 

Får f.eks ikke kjørt ting som google-earth lenger, noe som funket helt fint på samme maskin før.

 

Mildt sagt irriterende.

Lenke til kommentar

olear: Hvilken versjon? 2.6 eller?

 

Det skjer veldig mye under panseret på intel driverene ja, og de enabler veldig mye ny funksjonalitet som standard har jeg inntrykk av. Dette kan selvfølgelig føre til ustabiliteter, men jeg har ikke erfart noe problemer på min EEE enda. Får se hvordan det går når jeg oppgraderer til 2.6 (Arch er jævlig trege med intel driveren for tiden :s).

 

EDIT: må nevnes at jeg praktisk talt ikke driver med 3D ting

EDIT2: håper dere som har problemer er flinke til å rapportere bugs ihvertfall, hvis ikke kommer man jo ingen vei.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Rakst spørsmål:

Noen som vet om firefox (addon?) har noe lignende Opera sin funksjon for å navigere sider med tastaturet? I opera: Hold nede Shift og bruk piltastene. (inkludert å klikke på linker)

 

Poenget er å hive musa ut vinduet og kun bruke tastaturet. Er så og si det eneste programmet jeg fortsatt trenger mus til :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...