Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

når det står " open up a terminal and 'cd' into the directory where you downloaded the installer

3) type the following commands into your terminal:

 

tar xvf wolfenstein_install.tar.gz

cd wolfenstein_install/

./install.sh"

 

det jeg er ute etter er hva det vil si å 'cd'. sikkert skikkelig teit spm :blush: , men det er litt vanskelig å finne ut hva "cd" (ikke cd-plate) betyr ved å søke på google.

 

Klarer nemmelig ikke å installere ET på linux (ja en nybegynner men vil lære ;) )

Endret av BSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at Slackware har KDE som standard skrivebordsmilijø, kan man velge fluxbox istedet for KDE eller blir slack med fluxbox en helt annen distro.

 

Og hvordan er det egenlig med FluxUbuntu? Er det et avsluttet prosjekt eller satser de på å komme med release samtidlig som ubuntu 7.10 kommer?

9464483[/snapback]

 

Du kan bruke hvilket skrivebordsmiljø du vil. Nå er det lenge siden jeg har brukt slack, men det er den siste distroen jeg kan tenke meg er tett bundet til ett bestemt skrivebordsmiljø.

 

Klart det blir ganske annerledes, men det er jo skrivebordsmiljøet som blir annerledes - fluxbox og KDE er jo veldig forskjellige. Selve distroen i bånn forblir jo den samme.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem her. Jeg har lasta ned amsn men likte ikke utseende så har tengt til å bytte, så jeg lasta ned en skin som så bra ut. I "installing of skins guiden" sto det:

To install a skin just download it, and extract the files for the .zip file (.zip, .tar.gz, or similar). Then copy the extracted skin folder to one of the following locations:
"/usr/share/amsn/skins" 

Men når jeg prøver å dra den filen inn i skins mappa gjør den det ikke fordi jeg ikke har root tigang. Hvordan kan jeg få det så jeg kan flytte fliene?

Lenke til kommentar

Største nyheten for Linux i år?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
A Press Release was issued this morning to announce that IBM are

joining the OOo community:

 

"The OpenOffice.org community today announced that IBM will be joining the

community to collaborate on the development of OpenOffice.org

software. IBM will be making initial code contributions that it has been

developing as part of its Lotus Notes product, including accessibility

enhancements, and will be making ongoing contributions to the feature

richness and code quality of OpenOffice.org. Besides working with the

community on the free productivity suite's software, IBM will also

leverage OpenOffice.org technology in its products."

 

The text of the full Press Release is here:

http://www.openoffice.org/press/ibm_press_release.html

and an accompanying FAQ is here:

http://www.openoffice.org/press/ibm_press_faq.html

 

John

--

John McCreesh

Marketing Project Lead

OpenOffice.org

Dette er vel helt fantastisk, 35 flere utviklere til OpenOffice, som har erfaring fra IBM sitt Lotus! MS må vel rive seg i håret, gleder meg til å se hva de kommer til å bidra med til mitt favoritt program :)

Lenke til kommentar
Dette er vel helt fantastisk, 35 flere utviklere til OpenOffice, som har erfaring fra IBM sitt Lotus! MS må vel rive seg i håret, gleder meg til å se hva de kommer til å bidra med til mitt favoritt program :)

9467976[/snapback]

Steike, dette var ikke småtterier. 35 utviklere kommer godt med. :thumbup:

9467991[/snapback]

Ikke bare det, men de skal ta med seg kode fra Lotus! Siste versjon av Lotus kom jo ut for en liten stund siden, og da sa IBM at de ikke konkurrerte mot ms Office. Nå derimot kan det ikke sies noe annet enn at de gjør det; blir spennende å se hva de bidrar med. MS office er jo ms store melkeku foruten xp/vista, så de liker vel dette dårlig. Men hva er 35 stykker, er det mange i denne sammenheng? Hvor mange jobber egentlig med OOo i dag?

Diskusjon på Slashdot

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...