Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danskene stemmer også "nei, med kommentarer" til OOXML, så det ser ikke ut som Microsoft klarte å kjøpe seg inn der heller. :)

 

http://www.ds.dk/3867

9406680[/snapback]

Danskene har tydeligvis gjort en stor jobb med å gå gjennom dokumentet. (Hele 64 sider med kommentarer!) Har ikke lest alt, men ser ut som mye av det er veldig bra. :thumbup: La oss bare håpe de blir omstemning i Tyskland, Portogal ++ sånn som i Sverige. Etter hva jeg har fått med meg har ikke valgprosessen foregått helt pent der heller.

 

De danske kommentarene:

http://www.ds.dk/_root/scripts/getmedia.asp?media_id=2791

Lenke til kommentar

Det betyr at de kan vurdere å stemme annerledes hvis det som står i kommentarene blir utbedret. Anbefaler deg å lese kommentarene, spesielt de norske, hvor jeg syns Standard Norge har gjort en kjempejobb med å påpeke det aller meste av det som er galt med OOXML på en klar og konsis måte.

 

Hvis man tar utgangspunkt i at alle de kommentarene til Standard Norge må utbedres, så har MS en lang lang lang vei å gå før de får en ja-stemme fra Norge.

OOXML fikk rett og slett strykkarakter.

 

Kommentarene fra Danmark var heller ikke spesielt hyggelig lesning for MS, (og de var på hele 64 sider) men jeg syns det sto mye av det samme som sto i de norske kommentarene, bare tyngre skrevet.

Lenke til kommentar
Norges stemme er et såkalt "Ja, med betingelser", noe som betyr at Norge vil si ja, hvis det blir tatt hensyn til kommentarene.

 

Med digi sier også at norge har sagt Nei, så man kan begynne å lure.

9407265[/snapback]

 

Det er feil både feil og riktig, norges stemme er "nei, med kommentarer", men overskriften til Standard Norge er mer i tråd med det digi.no skriver.

 

http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235

 

Med bakgrunn i dette, og i overenstemmelse med ISOs direktiver om hvordan et betinget ja skal uttrykkes, må Norge gi stemmen "nei med kommentarer og forslag til endringer".

 

Som sagt, les kommentarene, så ser du hvor mye jobb MS har å gjøre før et nei fra norge kan bli til et ja.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Ifølge en guide for en annen distro trenger jeg python2.4-dev, pythongtk og python-glade for å kjøre obmenu. Noen som vet hva de pakkene heter i slackware?

 

Tror jeg har funnet pythongtk og selve pyhton i allefall.

 

For nå denne meldingen når jeg prøver å starte obmenu forresten:

Traceback (most recent call last):

  File "/usr/bin/obmenu", line 21, in <module>

    import obxml, gtk, gtk.glade, gobject, random, time, os, sys

ImportError: No module named gtk

 

pygobject var visst pakken jeg manglet, etter utallige forsøk.

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Virket som en mye bedre artikkel. Her får faktisk leserne besjed om hva som kan være litt tungvint, men at det fint går an å løse det med litt søking på Google.

9417083[/snapback]

 

De tok kritikken seriøst, for det der var en veldig gjennomgående artikkel. De nevner til og med at det er installasjonskveld med Ubuntu Norge imorgen. :) Veldig positivt av Aftenposten. Den forrige artikkelen var usedvanlig tragisk.

Lenke til kommentar

Hei, orker ikke åpne en helt ny tråd for ett lite spørsmål, så tar det her.

Lurte på om noen visste hvordan systemet de bruker på UIO med at man kan koble seg på hvilken som helst maskin og så få opp ditt skrivebord og dine filer fungerer

 

Henter man her inn home mappa fra sin plassering på lagringsserverne?

 

isåfall hvordan gjør man dette. hvilke program bruker man for å dele ut home-mappa på serveren, NFS?

 

Så videre, hvordan blir brukeren hentet inn. Er det noe lignende windows domene?

 

Er ikke vant til å sette sammen forskjellige linux systemer så håper noen kunne svare:)

 

-M

Endret av mariunae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...