Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det funker dårlig om han har fjernet partisjonen med linux på (og dermed partisjonen med grub og menu.lst).

9475324[/snapback]

Æsj, leste litt for der jeg gitt:P Har aldri vurdert muligheten at det er GNU/Linux-partisjonene man vil ha vekk av harddisken, målet har jo alltid vært å sende NTFS til de evige jaktmarker^^

 

Forresten så kan menu.lst gå og dø, grub.conf ftw:)

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Hehe, hva var bakgrunnen for denne salutten da, Jarmo? :)

 

--

 

Noen som har et rt2500-basert wifi-kort og som kjører gutsy? Fungerer driverne nå?

9466775[/snapback]

 

Sitter naa i gutsy live CD tribe 5 og tester traalQst med RT2500. Funker veldig bra saa langt. Faar tilogmed connecte med roaming mode med kortet mitt naa. Dette var ikke mulig i 7.04.

 

Endel endringer i gutsa fra feisty men ikke overdrevet mange. Flerskjermsvalget ser profft ut men jeg har ikke bruk for det.

Lenke til kommentar
The Inquirer: PC World claims Linux melts laptops

OS swap blamed for manufacturing fault

9479891[/snapback]

 

Svært bekymringsverdig hvis bytte av OS plutselig skal bryte garantien. Får bare håpe forbrukerorganisasjoner etc kaster seg over og ordner opp i den saken der. Tror og håper noe sånt neppe kunne skjedd her i landet uten at forbrukerrådet hadde ordnet opp.

Lenke til kommentar

Det kunne neppe skjedd her i landet på grunn av forbrukerkjøpsloven. Man skal kunne få reklamasjon på deler av produktet dersom de relevante delene tilfredsstiller kravene for reklamasjon. Et eksempel: Hvis man kjøper seg ny mobiltelefon med lader og mister mobiltelefonen i do så kan man fortsatt få reklamasjon på laderen dersom den skulle vise seg å svikte når man prøver å lade samboerens helt like, men fungerende, telefon.

 

(Uten noen sammenligning forøvrig)

 

Garanti er ikke lovfestet så det blir noe annet. Produsenten velge vilkårene for garanti nesten helt fritt.

Lenke til kommentar

Enda en *nix-variant åpner kildekoden, denne gang er det QNX

 

http://www.qnx.com/news/pr_2471_1.html

http://osnews.com/story.php/18596/QNX-Open...erview-QNX-CEO/

 

Ikke helt lett å se nøyaktig hva slags lisens de vil benytte seg av, men de sier ihvertfall dette :

Rather than publish our source code under a reciprocal license like the GPL, we've opted for a licensing model that offers flexible terms for derivative works. So if you modify QNX source code, you can either keep your modifications proprietary or donate them back to the QNX community. The choice is yours.

 

Er vel neppe like fleksibelt som BSD-lisensen, men et skritt i riktig retning er det vel uansett.

Lenke til kommentar
Det kunne neppe skjedd her i landet på grunn av forbrukerkjøpsloven.

9480113[/snapback]

Det stemmer det. Jeg hadde et nesten 100% lignende tilfelle. Monitorien fungerte ikke alltid, og jeg hadde Debian installert på pcen. Selv om Dell insisterte på at jeg måtte "oppdatere drivere", så sa jeg bare at jeg kan nok om data til å vite at dette var hardware og hadde ingenting med Linux å gjøre. Jeg fikk reparert den uten noen kostnad.

Endret av Canute
Lenke til kommentar
Hehe, hva var bakgrunnen for denne salutten da, Jarmo? :)

 

--

 

Noen som har et rt2500-basert wifi-kort og som kjører gutsy? Fungerer driverne nå?

9466775[/snapback]

 

Sitter naa i gutsy live CD tribe 5 og tester traalQst med RT2500. Funker veldig bra saa langt. Faar tilogmed connecte med roaming mode med kortet mitt naa. Dette var ikke mulig i 7.04.

 

Endel endringer i gutsa fra feisty men ikke overdrevet mange. Flerskjermsvalget ser profft ut men jeg har ikke bruk for det.

9476084[/snapback]

Synes det er masse endringer jeg, dels pga. alle oppdaterte programmer, oppdatert gnome; men hvis du trykker på disse fem versjonene så ser du alt som er nytt - lang liste til sammen! Gleder meg:-D

Lenke til kommentar
Jeg har ingen XPCD.

Kan noen si meg hva jeg skal gjøre?

Finnes det noen måte å gjøre det via Linux?

9481754[/snapback]

Fælt så vanskelig du skulle være da. Du har jo ikke lovlig WIndows engang. Hvorfor ikke benytte anledningen til å kvitte seg med den ulovlige Windows-greien din og kun bruke Linux?

 

Edit: Lag din egen tråd eller fortsett på en av de ti som allerede er opprettet om samme tema.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...