Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Vel,

 

 

 

Firefox har vært litt turnoff for meg på Linux etter at Firefox via wine faktisk presterte bedre enn native Linux klienten for et par år sia. Dette kan som sagt ha blitt ordnet sia da.

 

200 faner oppe samtidig kan jeg aldri si jeg har prøvd med noen som helst nettleser, ei heller Firefox.

 

Har du bra flash performance også eller?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel,

 

 

 

 

200 faner oppe samtidig kan jeg aldri si jeg har prøvd med noen som helst nettleser, ei heller Firefox.

 

Har du bra flash performance også eller? :)

Jeg vil vel våge påstanden om at da er problemet at man har for mange faner oppe. Det er noe som heter bookmarks :p

 

Det jeg har forstått, ut i fra folk som studerer slikt, så klarer man kun å holde orden på ca 7 ting på en gang. ...

Lenke til kommentar

Jeg vil vel våge påstanden om at da er problemet at man har for mange faner oppe. Det er noe som heter bookmarks :p

 

Det jeg har forstått, ut i fra folk som studerer slikt, så klarer man kun å holde orden på ca 7 ting på en gang. ...

Det er mer jobb for meg å styre med bookmarks i hytt og pine enn å gruppere tabs i tree style tabs. Akkurat nå sitter jeg på 60 tabs. Har heller ingen problemer med å holde orden på tabsa. Blir fort mange tabs når jeg f. eks skal skal sjekke ut et tema, men må la det ligge av en eller annen grunn.

 

Bookmarker jeg det må jeg sortere de etter ting jeg skal lese seinere når jeg har tid, og deretter slette de. Da lar jeg heller det like godt være oppe i en tab group.

 

Eksempel vil være at jeg har tenkt å kjøpe meg et par høyttalere, men jeg skal vente med å velge hvilke etter at jeg har ordnet meg det nye skrivebordet så jeg kan sjekke proposjoner.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kobler til en telnet-server, kjører en kommando og får output av kommandoen rett i terminalen?

 

På samme måte som jeg kan kjøre:

ssh 192.168.0.1 uname

... og få resultatet av "uname" rett i terminalen, uten å bli logget inn på serverens shell.

 

Telnet-serveren krever ikke innlogging.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

echo [command] | telnet

 

?

 

Jeg kan sende kommandoer til serveren på den måten. Det er snakk om en libspotify-klient, og å sende kommandoen "next" på den måten vil f.eks. spille neste sang, men output som den kommandoen gir når man er logget inn kommer ikke ved å kjøre på den måten. Output er JSON.

 

Har også herjet på med expect-skripts (man expect), men samme problem.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Gidder ikke å lage en egen tråd for dette. Men er det flere enn meg som føler at siste ubuntu går bakvei framover (igjen)?

 

Jeg oppgraderte nylig Xubuntu fra 13.04 til 13.10 (velkommen etter).

 

Regresjon 1. Ralink trådløs nettverkskort ble veldig ustabilt. Heldigvis hadde jeg fortsatt 3.8 kernel fra 13.04 installert, så omveien min var å oppdatere grub 2 til å alltid laste 3.8.

 

Regresjon 2. Lydindikatoren fungerer ikke uten en systemfilhack og er ennå ikke fikset.

 

Regresjon 3. Thunar (!) og ymse programmer krasjer og rapporter sendes i øst og vest. Det var ikke noe problem i 13.04.

 

Nå... for min del så kan jeg kompilere egen kjerne visst jeg setter av en søndag. Filutforsker er filutforsker, bash eller thunar, begge overlever jeg med. Lydindikatoren tok meg noen minutter å søke opp en løsning på... Småfeil jobber jeg meg rundt og jeg blir venner med feilene.

 

Men tillitten til at jeg kan droppe inn en usb-penn i hvilken som helst familie-pc og håpe at ting går bra er ikke så stor om dagen, med unntak av LTS versjonene da. Ikke snakk om Unity, synes aldri det blir velstelt..

 

Hvordan er situasjonen for Debian 7? Er det en bedre ut av esken opplevelse? Har ikke installert Debian på en stund.

 

jon-stewart-popcorn.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...