Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Uansett er det vel så kort å starte Brightness and Lock fra Unity (wintast + bri + enter) og hake av for at den ikke skal dimmes som det er å starte et eget program? :)

Joda, i hvert fall nesten like raskt.

 

Det jeg så for meg var noe som kjørte i bakgrunnen hvor jeg kunne "huke av" programmene som skulle hindre skjermen å gå i svart.

 

Netflix er litt triksing, ja. Er det i VLC sine innstillinger jeg burde rote rundt?

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har testet office 365 eller hva det heter opp mot linux? Så at skolen min har gått over til det nå.

 

Fungerer helt greit. Det er webbasert, så det du kan gjøre i nettleseren på Windows kan du gjøre like godt på Linux. Har dog ikke testet det noe ut over Outlook.

Lenke til kommentar

Wow! 3800 kr inkludert frakt, men +mva og fortolling. Jeg vil ha en, men synes det er litt lang leveringstid (mai 2014) og synes spesifikasjonene var for vage. Jeg vil ha en prosessor med Arm A53/A57 kjerner og Mali-T624 grafikk eller bedre, samt kamera med større sensor enn 1/3".

 

PS. Tidsfristen for 600 dollar går ut i mårra tirsdag 23.7 kl 17 norsk tid. Utgått på antall til 600 dollar, nå koster den 830 + 30 dollar frakt til Norge + mva og fortolling. Det skulle bli rundt 6500 kr.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Wow! 3800 kr inkludert frakt, men +mva og fortolling. Jeg vil ha en, men synes det er litt lang leveringstid (mai 2014) og synes spesifikasjonene var for vage. Jeg vil ha en prosessor med Arm A53/A57 kjerner og Mali-T624 grafikk eller bedre, samt kamera med større sensor enn 1/3".

 

PS. Tidsfristen for 600 dollar går ut i mårra tirsdag 23.7 kl 17 norsk tid.

Må jo se denne mobilen litt for det den er. Ja, den er et lekkert stykke hardware med potensielt _meget_ gode specs, men den er også første, fungerende, kommersielt tilgjengelig produkt i sin klasse. De specsene som ble presentert var uansett mer enn interessante nok og grunnen til at de ikke er så spesifikke er for at de skal kunne velge det som er best når de kommer til produksjon (står forklart på siden).

Vel.. Counteren tikker RASKT oppover og nærmer seg $1,5m allerede... Jeg har ihvertfall sikret meg et eksemplar dersom fundingen lykkes :)

 

Ubuntu Egde må være noe av det mest sexy jeg har sett innen mobildesign hittil.

Jeg har også punget ut, men har nå litt blandede følelser for hvorvidt jeg ønsker at de skal lykkes :p

Lenke til kommentar

Alle 5000 til 600 dollar er utsolgt nå. Nå er prisen 830 + 30 i frakt + mva og fortolling.

 

Det har gått under et døgn og de har passert 10% av målet. Det er 30 dager igjen.

 

Spent på hvor lenge det fortsetter i dette tempoet. Redd for at det går temmelig raskt opp mot $10m, for så å flate ut.. Jeg tror vel egentlig ikke at de greier målet, for $32m er latterlig mye penger, og jeg vet ikke hvor stor brukermassen *egentlig* er.. For at dette skal lykkes tror jeg hele linuxcommunitiet må enes om at dette er noe vi vil ha. DE-krangler, ideologikrangler og canonical-hat må legges til side. Slik jeg forstår det, kommer denne telefonen til å få åpen bootloader og forhåpentligvis åpne drivere. Med den rå kraften i telefonen kan jo dette være en døråpner for andre distroer som ønsker å utforske det mobile landskapet enda mer.

 

Håper virkelig folk klarer å se forbi alle kranglene og få dette prosjektet på beina!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mon tro om de kan senke kravet etter at kampanjen allerede er startet? Såvidt jeg har forstått får de ikke pengene før de har nådd kravet. Og ja, $32M høres vel optimistisk ut, men håper de klarer å bevise at jeg tar feil. Selv trenger jeg egentlig ikke dette produktet, og donerte nettopp mye av budsjettet til EFF (mtp. overvåking, NSA etc). Støttet jo også StoppDLD men det virket ikke som om det noen gang skjedde noe på den fronten.

Lenke til kommentar

Alle 5000 til 600 dollar er utsolgt nå. Nå er prisen 830 + 30 i frakt + mva og fortolling.

 

Det har gått under et døgn og de har passert 10% av målet. Det er 30 dager igjen.

 

Tror ikke det blir toll og moms for det, for du kjøper egentlig ikke ett produkt når du legger inn penger i en crowd founding. Det er egentlig en "gave".

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir toll og moms for det, for du kjøper egentlig ikke ett produkt når du legger inn penger i en crowd founding. Det er egentlig en "gave".

Hvis det er en gave så heves bare mva grensa fra under 200 til 500 kr. Begge grensene er passert med god margin.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...