Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle kort fra Nvidia som støtter det, støtter det i linux, så vidt jeg vet. Xbmc har innebygget støtte også i stable-versjonen nå, og den bruker vel ffmpeg som backend. Så alt som bruker ffmpeg som backend burde ha muligheten. Jeg vet at mplayer har støtte for dette også, men er usikker på om det er i stable, eller bare i svn-versjoner.

Lenke til kommentar

Hei; har lenge hatt problemer med spotify uten å ha giddet å gjøre noe med det. (Bruker linux mint 8) Så at de som hadde hatt samme problem som meg har installert wine 1.2 og da gjorde også jeg dette. Problemet mitt er nå at nå får jeg ikke åpnet spotify i det hele tatt, ei heller configure wine.... når jeg prøver å avinstallere wine skjer det ingenting.

 

 

Edit: når jeg reinstallerte wine gjorde jeg det samme med spotify

Endret av lekse2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen her som har noen lenker til gode Linux-blogger/nettsider? Er på jakt etter nettsider som jeg kan kose meg med som kun gjelder Linux (ikke linux.com, den vet jeg allerede om :p).

Lenke til kommentar

Noen her som har noen lenker til gode Linux-blogger/nettsider? Er på jakt etter nettsider som jeg kan kose meg med som kun gjelder Linux (ikke linux.com, den vet jeg allerede om :p).

 

 

omgubuntu.co.uk og techdrivein.com er et par ok blogger jeg har snublet over i det siste. Er i hovedsak fokus på ubuntu, men det kan helt sikkert overføres til andre distroer også.

 

Sitter forøvrig og prøver ut nyeste Midori-nettleseren nå. Fiffig sak, men den vil ikke bruke sun-java?

Lenke til kommentar

Du forutsetter at ingen instillinger lagres utenfor brukerens hjemmemappe. Det er i flere tilfeller ikke riktig. (Selv om det godt kan være det med wine.)

I alle tilfeller så må man slette innstillingene der man oppretter de. I programmer som man kjører som en vanlig bruker - i $HOME. I programmer der man må sette innstillinger ved instalasjon, eller som root i en configfil, ved å lete fram hvor det ble gjort. Purge tar ikke nødvendigvis alt sånt.

 

Regelen er at brukerdata lagres i $HOME. Det fins unntak - men det er skjelden typiske programmer man kjører som en standard bruker.

Lenke til kommentar

Her er det bare å riste på hue og humre litt i skjegget:

 

http://www.digi.no/836484/krever-straffetiltak-mot-aapen-kildekode

 

"International Intellectual Property Alliance". Hvilken ironi.

Vet det, så den i går på OSNews. Skjønner ikke hva de tenker med, åpen kildekode er big business som bare det. Begynte i ny jobb for 2.5 mnd siden, og laptop'en jeg fikk utlevert av bedriften (HP EliteBook 8530p) hadde Ubuntu installert som primært OS, med W7 i VirtualBox.

Lenke til kommentar

Lastet ned Ubuntu 9.10 og brann det til en CD-plate. Restartet pcen og kjørte en "verifisering" av cd platen.

 

Etter dette prøvde jeg å installere, men det kommer bare en hvit ubuntu logo uten at noe annet skjer.

Trykker jeg på en av piltastene kommer det opp en URL til en directory etterfulgt av "Medium not found. Shadow password is now on".

 

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...