Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ups. Var nå ikke klar over det, for har aldri brukt nano selv.

I hvertfall på debian så er pico bare en symlink til nano ;)

 

Regner med det er slik på de fleste, om ikke alle, distroer siden pico er ufri UNIX-programvare. Nano har forøvrig noen nyttige (syntax highlighting, regexp) funksjoner, og noen unyttige (rotter) funksjoner som pico ikke har. Men om du bruker Linux, så har du nok brukt nano hele tiden, du har bare ikke vært klar over det. :closedeyes:

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Du har en X-klient (f.eks Cygwin eller Xming) installert og fungerende på windowsmaskinen?

Jepp, har installert Cygwin, men jeg har i grunn ikke prøvd skikkelig etter at jeg gav opp fredag natt så mulig det funker bedre når jeg først prøver igjen i morgen eller noe :)

Lenke til kommentar

X: Jeg vil ha Winamp i distro X!

olefiver: Det har du allerede, jeg har portet det over, ligger i pakkebrønnen. Bare kjør pacman -S winamp, og kjør winamp fra kjør-dialogen eller terminalen.

X: Det er ikke winamp, det er en teksteditor.

olefiver: Heter binærfilen winamp, eller heter den winamp?

X: Den heter winamp, men..

olefiver; Og da ER den winamp.

X:....

Lenke til kommentar
Ikke med 5.Gen, jeg får ikke min opp å gå.

 

Det er den med video? Ganske sikker paa at det er samme som meg. Hvilket OS er det?

Den er med video ja, men får opp listen over de forskjellige ipod'ene og den er ikke der. Apple bygde om hele sitt bibliotek til Gen5 for å tvinge enda flere over til itunes :wallbash:

Lenke til kommentar

Noen som har et par kjappe tips til en førstegangs Arch-bruker? Har installert og teste alt i en VM før installasjonen på min hovedmaskin, men selvsagt går ikke alt etter planen.

 

Har kommet så langt at jeg har installert HAL, DBUS, Xorg, nvidia og nvidia-utils. Prøver å fyre opp en test med xterm (med en ny bruker som er lagt til i gruppene audio, power og video). xterm kommer opp på skjermen, men reagerer ikke på input (mus eller keyboard). Av og til henger maskinen seg helt slik at jeg ikke får skiftet til ttyX, men de gangene det er mulig å skifte kan jeg aktivere/deaktivere caps lock og num lock. Forslag? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...