Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt kjipt med de sesongene av Top Gear som går på vinteren, for det er nesten aldri tørr bane. Hva er poenget med sende en bil med 1000+ hk rundt en våt bane? Bilen kunne ha gått på fire sylindre og det hadde ikke utgjort noe som helst på rundetiden. Hvis det er vått når McLaren P1 og Porsche 918 skal opp mot hverandre, da hopper jeg over hele testen.

 

I går så jeg filmen Rush (som forresten anbefales), og det hadde vært utrolig kult om Chris Hemsworth og Daniel Brühl deltok på showet samtidig som Star IARPC. Dessverre skjer vel den slags kun i det en film skal promoteres, og denne kom jo ut i fjor høst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

var overasket over at de faktisk kjørte frivillig inn i Pripyat og såpass nærme Tsjernobyl og reaktor nr4... jeg tror de måtte ha truet meg med våpen og allikevel ikke fått meg inn i det området....

Lenke til kommentar

Det er litt kjipt med de sesongene av Top Gear som går på vinteren, for det er nesten aldri tørr bane. Hva er poenget med sende en bil med 1000+ hk rundt en våt bane? Bilen kunne ha gått på fire sylindre og det hadde ikke utgjort noe som helst på rundetiden. Hvis det er vått når McLaren P1 og Porsche 918 skal opp mot hverandre, da hopper jeg over hele testen.

 

I går så jeg filmen Rush (som forresten anbefales), og det hadde vært utrolig kult om Chris Hemsworth og Daniel Brühl deltok på showet samtidig som Star IARPC. Dessverre skjer vel den slags kun i det en film skal promoteres, og denne kom jo ut i fjor høst.

 

Ron Howard (regisøren) var der i høst og promoterte den.

Lenke til kommentar

var overasket over at de faktisk kjørte frivillig inn i Pripyat og såpass nærme Tsjernobyl og reaktor nr4... jeg tror de måtte ha truet meg med våpen og allikevel ikke fått meg inn i det området....

De folka som jobber der nå om dagen med sarkofagen som skal dekke til reaktoren er der vel 6-8 timer av gangen. Helt trygt, og de er enda nærmere enn Top Gear folka var.

Så lenge man kontrollerer hvor mye stråling en mottar, så er det ganske trygt.

 

Hadde nesten forventa at May gjorde en tryllekunst foran Tsjernobel med en mutert kanin opp av hatten :wee:

Lenke til kommentar

Områdene med asfalt er faktisk en av de tryggeste plassene i Pripyat. Etter utslippet, så var det mange som gikk rundt og spylte. Jeg leste litt om det, og mener at radiobilene i fornøyelsesparken med paradishjulet, var en av de plassene med minst radioaktivitet. Der det har vokst frem mose og annet gress, har høy radioaktivitet.

 

Det finnes faktisk folk som bor innenfor denne 30 km-sonen, og har gjort det nesten siden '86.

 

Jeg storkoste meg egentlig igjennom hele episoden. Mye bilprat, og lite skriptet tull egentlig. Nå vet vi at vi skal være skeptiske til danske biler, ihvertfall! Det var forøvrig utrolig stilig at de faktisk reiste inn i Pripyat. Det er utrolig fascinerende å se bilder fra denne byen.

Lenke til kommentar

Virker som denne sesongen av TG er litt "naknere" enn tidligere - blant annet ved å vise langt mer av kamerautstyret etc. Det pleide å være om å gjøre å gjemme så mange kameraer som mulig - helst skulle ingen synes. Denne gangen var det mange bilder som viste kameraene inni småbilene, sekvensen hvor de "forfremmet" kamera-assistentene - og til og med et dronehelikopter ble vist på et tidspunkt der.

Lenke til kommentar

var overasket over at de faktisk kjørte frivillig inn i Pripyat og såpass nærme Tsjernobyl og reaktor nr4... jeg tror de måtte ha truet meg med våpen og allikevel ikke fått meg inn i det området....

 

Pingle. Er helt ufarlig å ta en dagstur til Pripyat og Chernobyl. Jeg var der i høst og det var en helt fantastisk tur. Var 100 meter unna reaktor 4 på det nærmeste.

 

Altså var farenivået svært overdrevent i episoden.

Lenke til kommentar

Strålende episode i dag! Strålende gjest og veldig morsomme innslag med fokus på litt annet enn superbiler.Veldig synd at Caterhamen ikke fikk tørr bane, kunne vært morsomt å se hvordan den hadde oppført seg. For alle som ser på mythbuster vet jo at videoen til BMW er busted.

Endret av UNSCCapone
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært en Alfa Romeo fan, men den de viste i denne episode var direkte stygg i mine øyne.

Den eneste Alfa jeg faktisk liker utseende på er 8C Competizione.

Og hvis den koster sånn ca £ 600 000 så er jo den ca 6.2 millioner NOK...

Den bilen burde koste maks 1 mill NOK.

 

Clarkson sier jo at alle som er en "motorhead" burde eie en Alfa men det merker har aldri fanget min interesse.

 

Jeg har aldri hørt om gjesten men han var underholdende.

 

Avslutningen var bare fantastisk :D

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært en Alfa Romeo fan, men den de viste i denne episode var direkte stygg i mine øyne.

Den eneste Alfa jeg faktisk liker utseende på er 8C Competizione.

Og hvis den koster sånn ca £ 600 000 så er jo den ca 6.2 millioner NOK...

Den bilen burde koste maks 1 mill NOK.

 

Clarkson sier jo at alle som er en "motorhead" burde eie en Alfa men det merker har aldri fanget min interesse.

 

Jeg har aldri hørt om gjesten men han var underholdende.

 

Avslutningen var bare fantastisk :D

Kan jo si at den siste ikke er en Alfa, men en Touring Disco Volante som er basert på en Alfa Romeo 8C. Vil jo si at den Hammond kjørte i episode 2, Alfa Romeo 4C, er meget vakker!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Elsket Caterhamen virkelig. Synes 160'en er dritstilig, men det aero-opplegget fungerte ikke for meg.
Disco Volante er kanskje den styggeste bilen jeg har sett med tanke på prisen, rake motsetningen til 4C og 8C.

Hammond sitt innslag var veldig greit, helt til han dro fram de bilene på slutten, men absolutt godkjent.

 

Bra episode, slik de hadde i begynnelsen.

Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri vært en Alfa Romeo fan, men den de viste i denne episode var direkte stygg i mine øyne.

Den eneste Alfa jeg faktisk liker utseende på er 8C Competizione.

Og hvis den koster sånn ca £ 600 000 så er jo den ca 6.2 millioner NOK...

Den bilen burde koste maks 1 mill NOK.

 

Clarkson sier jo at alle som er en "motorhead" burde eie en Alfa men det merker har aldri fanget min interesse.

 

Jeg har aldri hørt om gjesten men han var underholdende.

 

Avslutningen var bare fantastisk :D

Kan jo si at den siste ikke er en Alfa, men en Touring Disco Volante som er basert på en Alfa Romeo 8C. Vil jo si at den Hammond kjørte i episode 2, Alfa Romeo 4C, er meget vakker!

 

Takk, fikk ikke det med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...