Gå til innhold

Ødeleggelse på fest - erstatning..


Serqevx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom i fare for å lage hull i parketten til noen jeg var på fest hos forrige uke :thumbdown:, og nå får jeg en melding med at dette kan koste meg "noen tusen". Hva i huuuleste skal jeg finne på? Gjør seg ikke å betale noen tusen for et hendig uhell.... :cry:

Du kan kanskje forklare hva dette hendelige uhellet var?

 

Dersom du kastet en øks el.l ned i parketten kan jeg forstå at det blir hull. Men at et vanlig "uhell" skulle forårsake noe sånt... :whistle:

Lenke til kommentar

utrolig sære folk som skal ha deg til å betale for et uhell. Når huseier selv inviterer til fyllefest kan man ikke fovente at huset ser strøkent ut dagen derpå. fylla har skylda. er det "foreldrene", el kanskje den du var på fest til har egen leilighet....som sier du skal betale?, vennligst legg litt mer fram på bordet om hva som skjedde.

 

Men vet hvordan det er på fest, så forbanna kult å knuse speil osv.... hvis du vet selv at du gjorde det med vilje i fylla så bør du betale, men hvis la oss si at du snubla i en flaske og datt så kan du vell bare si det. vet at det er kjipt å ødelegge stuff i fremmed hus, men jj. good luck

Lenke til kommentar
utrolig sære folk som skal ha deg til å betale for et uhell. Når huseier selv inviterer til fyllefest kan man ikke fovente at huset ser strøkent ut dagen derpå.

En ting er knuste glass og diverse som fyllefester fører med seg, men alvorligere skader kan man ikke ta på huset. Vært på fester hvor skader har kommet opp mot seksifret-klassen, kjipt å skulle si "det må man regne med".

Lenke til kommentar
fylla har skylda.

Fylla har aldri skylda.

Nei, for hvem har skylda for fylla?

Riktig, den har man selv :)

 

Blir det samme som når vi hører på nyhetene "ulykken skyldtes det glatte føret"... Det er tull! Ulykken skyldtes sjåføren som ikke kjørte rett i forhold til det glatte føret.. Ellers ville absolutt alle havnet i en ulykke på samme sted.

Lenke til kommentar
En vannlekasje er noe helt annet enn et hull. Ved et hull kan det holde å bare skifte ut noen bord.

vannlekasjen kan sammenlignes med et hull på grunn av at lekasjen bare var på et lite område (ca 20% av hele gulvet) men det gikk ikke ann og bare bytte noen av bordene, tror det var måten parketten var festet på elens.

Lenke til kommentar

I og med at Serqevx fortsatt nekter å si noe mer spesifikt hva som skjedde, vil jeg anta at han ikke har helt rent mel i posen mht det "hendelige uhellet". :roll:

 

I så tilfelle er det jo bare å betale. Har man oppført seg dumt og påført andre skade er det det minste man kan forlange at man gjør opp for seg.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg drev og dansa også skrek noen "opp på bordet!", så da var det gjort, jeg tok sats og hoppet opp på nærmeste bord (type campingbord med "spisse" bein), og braste i gulvet. Bordet ble knust, og dagen etterpå fant de visst ut at det ene beinet hadde gått ned i gulvet og laget et lite hull der! :) Får vel betale, er feigt å stikke av. Men, sure penger. Hun har sagt at det vil bli et par tusen fordi en snekker må gjøre det. Men jeg vil dra opp og se på det først da.

Lenke til kommentar
fylla har skylda.

Fylla har aldri skylda.

Klart den har skylda... Han ville nok aldri ødelagt gulvet i edru tilstand, men at han må ta konsekvensene er noe annet.

Nei, fylla har ikke skylda, den som drikker har skylda..

Den som vet den kan gjøre sånt i fylla kan la være å drikke for å slippe å betale, eller drikke og ta sjansen..

 

Jeg tror heller ikke at det hadde skjedd i edru tilstand :)

Lenke til kommentar

Om skaden er for mer enn 5000 kr kan han jo prøve å gjemme seg bak §1-2 nr2 (om jeg husker riktig) i Skaderstatningsloven. Den sier at foreldre plikter seg til å betale for skade forårsaket av barn, og at ved en forsettelig handling begrenser beløpet seg til 5000 kr per skade.

 

Altså, om han sier at han gjorde dette med vilje, ingår en avtale med foreldra og slipper unna billig (billigere). :hrm:

Lenke til kommentar

5000 er uansett sjukt mye penger, håper jeg kan slippe billigere unna! :p

Men nå fikk jeg ikke lov å dra opp og se på det engang, siden hun ikke hadde sagt til faren sin at det var fest, og sagt det var hun selv som laget skaden... håpløst...

 

Hun og jeg er forresten 16 år, noen lurer sikkert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...