Gå til innhold

Ødeleggelse på fest - erstatning..


Serqevx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom i fare for å lage hull i parketten til noen jeg var på fest hos forrige uke :thumbdown:, og nå får jeg en melding med at dette kan koste meg "noen tusen". Hva i huuuleste skal jeg finne på? Gjør seg ikke å betale noen tusen for et hendig uhell.... :cry:

er kanskje å forvente at du skal betale, men en annen ting er om du kan lastes for uhellet. Hva med å fortelle hva som skjedde, helt konkret?

Lenke til kommentar
Du kan alltids være kjip ved å nekte for at du har gjort det. Folk er som regel passe snytt på en fest, og du kan si at du aldri var i nærheten av veggen. De kan jo ikke akkurat politianmelde det uten bevis, men du blir kanskje en smule "upopulær" i ettertid?

Parkett er vel ikke vegg? Og skal ikke parkett tåle litt? Dvs er du så dum at du sto å slo i stykker parketten med en lysestake har du bare godt av å betale... :p

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Om du laget hullet og vet at du har all skyld selv, er det vel ingenting annet å gjøre enn å betale?

Da kan du gjøre det beste utav det og samtidig si at det var din feil og at slikt aldri pleier å skje, men nå skjedde det og du tar selvsagt på deg alt ansvar. Da har du forhåpentligvis skværet opp med de det gjaldt også :)

 

edit: Leif

Endret av svamp
Lenke til kommentar

riktig. Parkett er gulv, ikke vegg.

har du flaks, og det ikke er lenge siden de la nytt gulv, så er det mulig at de har slik en klikk-parkett. Da er det bare å pelle fra hverandre gulvet igjen, ta ut det ødelagte bordet, stikke opp til hvorenn de kjøpte gulvet og kjøpe 1 nytt bord, returnere til åstedet og hive hele sulamitten av et gulv sammen igjen. :)

 

har du uflaks derimot, er det et godt, gammeldags limgulv. Da kan du evt. frese ut bordet og erstatte det, men da må du ha utstyr, og det er vel også relativt tvilsomt om du får skaffa et bord av samme typen. (limgulv har stort sett gått helt ut.)

 

hvis hullet ditt ikke er så altfor stort, kan du kanskje tette det igjen med litt formtre eller lignende. er som regel en grei "nødløsning". har du skikkelig flaks, finner du et formtre med farge prikk lik gulvet. :)

gudd løkk.

Lenke til kommentar
riktig. Parkett er gulv, ikke vegg.

har du flaks, og det ikke er lenge siden de la nytt gulv, så er det mulig at de har slik en klikk-parkett. Da er det bare å pelle fra hverandre gulvet igjen, ta ut det ødelagte bordet, stikke opp til hvorenn de kjøpte gulvet og kjøpe 1 nytt bord, returnere til åstedet og hive hele sulamitten av et gulv sammen igjen. :)

 

har du uflaks derimot, er det et godt, gammeldags limgulv. Da kan du evt. frese ut bordet og erstatte det, men da må du ha utstyr, og det er vel også relativt tvilsomt om du får skaffa et bord av samme typen. (limgulv har stort sett gått helt ut.)

 

hvis hullet ditt ikke er så altfor stort, kan du kanskje tette det igjen med litt formtre eller lignende. er som regel en grei "nødløsning". har du skikkelig flaks, finner du et formtre med farge prikk lik gulvet. :)

gudd løkk.

Uansett er det j***** med arbeid! Må fjerne alt av møbler, rive opp listene, for å så ta opp parketten, og legge den på nytt.... Går fort en helg på det :!:

Lenke til kommentar
hvordan klarte du å lage hull i gulvet? er ikke det ganske massivt. :dontgetit:

Lurer jeg og på! Har selv slik klikkeparkett i kjellerstuen! Der har vi og billjard, noe som fører til at mange kuler ''hopper'' av billjardbordet og treffer parketten med ett brak.. Men det finnest ikke sport etter riper, hakk eller noen ting...

Lenke til kommentar

Du sitter med ansvaret, men det høres veldig merkelig ut at du klarte å lage et hull og at det da skal koste deg flere tusen. Det skal ganske mye til for å lage hull i parkett, og jeg regner emd at i dette tilfellet er det snakk om billig-parkett, og da koster det langt fra noen tusen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...