Gå til innhold

Jeg savner et "givende" spill


Anbefalte innlegg

Nå har det (imo) dessverre ikke blitt laget "gode" spill til PC på en stund (WoW er unntaket, men det er jo utelukket). Du må nok noen år tilbake i tid før du finner de virkelig gode spillene, men det har jo ingen verdens ting å si ;)

 

Forslag:

-Ufo: Enemy Unknown

-X-Com: Terror From The Deep

-Command & Conquer

-Red Alert

-Red Alert 2

-Colonization

-Diablo 2 LoD

-GTA 3

-GTA: VC

 

..og sikkert mange fler som jeg ikke kommer på i farta..

 

Men hvis du virkelig er ute etter en fantastisk spillopplevelse som varer, kjøp deg en konsoll. Kjøper du Zelda - The Wind Waker Coll. Ed. får du med Zelda - Ocarina of Time, som utvilsomt er det beste spillet som noen sinne har blitt laget. I tillegg er Wind Waker selv et aldeles fabelaktig spill.

 

Final Fantasy serien hører også til på øverste hylle.

 

Bottom line: Det ligger dårlig an for gode PC-spill etter at EA Games fikk verdensherredømme. Konsoll er fremtiden, og Nintendo er imo best på spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hidden and Dangerous Deluxe - :w00t: Dette er DET beste spillet i henhold til dine krav. Ikke bare det, det er gratis :!: http://www.megagames.com/news/html/pc/free...ousdeluxe.shtml]Lastes ned her :-)[/url]

 

Du kan spille igjennom spillet alene, eller i coop sammen med opp til 3 kompiser!!!

Du kan spille det som ett rent FPS, men du har også muligheten spille det dels som ett brett strategi spill (planlegge på kartet over missionet)

 

Holbarheten er utrolig bra. Det finnes ca 8 campains og hauger med missions.

Når jeg spillte det igjennom første gang (som Coop) brukte vi noen hundre timer :-) Og spiller det enda på nett med kompiser!!!!

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Spillet har blitt foreslått tidligere, men kan ikke nevnes ofte nok: Deus Ex :love: . Det beste spillet noensinne, etter min mening. Selv om det er noen år gammelt er grafikken fortsatt brukbar, historien er helt utrolig (du lever deg sinnsykt inn), rollespillelementene passer perfekt (rart at vi ikke ser sånt i flere fps) og det varer lenge (husk å spille på realistic). Du får massevis av valg gjennom spillets gang, og det føles lite lineært. Det er ikke så dumt at du finner det til 149 spenn heller.

Husk bare å være litt tålmodig, det tar en smule tid før du er helt inne i historien.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Homeworld 1 eller 2, helst toern siden de har utviklet et par ting som funker bedre en i ener'n og grafikken er bedre. Mer trollbindende spill skal man lete lenge etter!

 

Det er strategi, men det blir ikke det samme som Command & Conquer / Warcraft++ siden det forgår i rommet... Du burde teste det ut!

 

Vet ikke om det finnes en demo til det, men det er bare å sjekke hos 3dgamers.com

Lenke til kommentar

Nå bommer jeg muligens litt på både grafikkpunktet og kjøpes til PC delen.

 

Men jeg vil virkelig anbefale:

 

Monkey Island 1,2 og 3

Broken Sword 1 og 2

Dott - Day of the tentacle

 

 

Alle disse er tenkespill. (Klassikere, så du har vel muligens spilt de allerede?)

De er veldig fengende og "givende"

 

Eneste er at de er vanskelige å få kjøpt og grafikken er ikke akkurat top-notch.

Lenke til kommentar

Fallout spillene. Kanskje ikke det beste naar det kommer til grafikk, men faen saa bra en historie.

Metroid Prime 1&2. Hvis du tar deg tid til aa lese alt som er skrevet saa tar det nok en god stund foer du blir ferdig.

KOTOR 1&2. Veldig, veldig bra historie. Hvis du tar deg tid til aa virkelig vaere en explorer tar det laang tid foer du blir ferdig.

Lenke til kommentar

Takker så mye for mange gode innspill. Jeg lastet ned og testet Hidden And Dangerous, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. Jeg har imidlertid bestemt meg for å gå til innkjøp av Brothers in Arms: Road to Hill 30. Jeg håper og tror at det spillet kan gi meg minst like god spillfølelse som COD og Medal Of Honour gjorde. Komme tilbake til hva jeg synes om spillet senere :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var jeg ferdig med BiA. Jeg må si at jeg virkelig har kost meg med spillet, men det er ikke det beste krigsspillet jeg har spilt. Historien og fortellerstemmen i spillet likte jeg veldig godt. Det at man har teammates man må styre er i og for seg veldig spennende, men det er imidlertid ganske kronglete. Jeg har opplevd opptil flere ganger at mine teammates ikke følger ordre, og at de løper rett ut på slagmarken. Når man har spilt BiA i 30 minutter, har man gjort det som er å gjøre på hele spillet. Du supresser og flanker fienden. Det eneste som varierer er omgivelsene du gjør det i. Jeg fikk heller ikke samme "krigsfølelsen" som jeg fikk når jeg spilte CoD og MOH. Unasett har det vært underholdende og til tider utfordrende. Anbefales til BiA fans og de som er ute etter et enkelt, middels krigsspill.

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Jeg spiller stort sett FPS og strategi. Nå har jeg lyst til å prøve meg på en ny type spillsjanger, nemlig eventyr og fantasy. Jeg spilte for lang tid tilbake Final Fantasy og koste meg skikkelig med det spillet. Jeg vil oppleve noe slikt igjen, men denne gangen på PC. Jeg har satt opp noen kriterier under:

 

-Spillet må være innen eventyrsjangeren

-Spillet må ha en pen grafikk og pent gameplay

-Spillet skal IKKE være rent multiplayer-spill

-Spillet må ha en god historie og varighet

-Spillet må ikke være altfor mørkt og uhyggelig

 

Legg gjerne ved bilder fra spillet :)

Endret av Grundig
Lenke til kommentar
Jeg spiller stort sett FPS og strategi. Nå har jeg lyst til å prøve meg på en ny type spillsjanger, nemlig eventyr og fantasy. Jeg spilte for lang tid tilbake Final Fantasy og koste meg skikkelig med det spillet. Jeg vil oppleve noe slikt igjen, men denne gangen på PC. Jeg har satt opp noen kriterier under:

 

-Spillet må være innen eventyrsjangeren

-Spillet må ha en pen grafikk og pent gameplay

-Spillet skal IKKE være rent multiplayer-spill

-Spillet må ha en god historie og varighet

-Spillet må ikke være altfor mørkt og uhyggelig

 

Legg gjerne ved bilder fra spillet :)

B00012OQP2.03.LZZZZZZZ.jpg

 

morrowind.jpg

 

morrowind%206%20or%20something.jpg

 

morrowind.jpg

Lenke til kommentar

Kan begynne med og nevne Morrowind ja. Ganske vakkert og fengende spill. Har ikke spilt dette så mye faktisk, men tenkte jeg skulle gi det en ny sjanse nå. Med walkthrough!

 

Så over til den gamle klassikeren Red Alert 2. Gjerne med expansion Yuri`s Revenge. Har sikkert spillt disse godt over 300 timer singelplayer, kanskje enda mer! Blir aldri lei.. :) Det har en utrolig holdbarhet, og selv om grafikk ikke alltid holder helt mål så tenker man aldri over det.

Screenshot RA2

Screenshot Yuri`s Revenge

 

 

 

Men skal du virkelig ha noe som er bra, må du over på PS2. Nemlig Final Fantasy X. Er etter min mening ingen som klarer og hamle opp med spill som dette i denne sjangeren.

 

Dette spillet var det første jeg spillte i FF serien. Det trollbandt meg i mange måneder. Et grafisk smykke er det også, men en utrolig god historie. Godt soundtrack. I tillegg blir man blir skikkelig "kjent" med spillfigurene! Husker feks første gang jeg var på vei til Moonflow når Rikku kom opp på stranda helt plutselig. GLEDESHYL! :)

Bilde av Rikku

Screenshot fra spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...