Gå til innhold

Jeg savner et "givende" spill


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Opp igjennom årene har jeg spilt en hel del. Jeg har spilt alt fra Super Nintendo til Xbox. Nå er det leeenge siden jeg har hatt den virkelig "gode" spillopplevelsen. Jeg kjøpte HL2 i håp om å bli trollbundet. Det var moro i starten, men så dabbet det hele av. Jeg har spilt litt Americas Army, men savner et spill med historie. Et spill man kan kose seg med, et spill som man blir oppslukt av. Jeg vil gjerne ha forslag fra dere til hvilket spill jeg nå burde starte med. Under har jeg satt opp noen få kriterier:

 

-Spillet må ikke være skummelt eller skremmende (Doom3 osv)

-Spillet må ikke være et rent onlinespill (World Of Warcraft osv)

-Spillet må være strategi, FPS, flyspill eller tenkespill.

-Spillet må ha en god holdbarhet slik at jeg ikke går lei det.

-Spillet må ha en nogenlunde pen grafikk.

-Spillet må kunne kjøpes til PC.

 

Forslag mottas med stor takk :)

Endret av Grundig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Opp igjennom årene har jeg spilt en hel del. Jeg har spilt alt fra Super Nintendo til Xbox. Nå er det leeenge siden jeg har hatt den virkelig "gode" spillopplevelsen. Jeg kjøpte HL2 i håp om å bli trollbundet. Det var moro i starten, men så dabbet det hele av. Jeg har spilt litt Americas Army, men savner et spill med historie. Et spill man kan kose seg med, et spill som man blir oppslukt av. Jeg vil gjerne ha forslag fra dere til hvilket spill jeg nå burde starte med. Under har jeg satt opp noen få kriterier:

 

-Spillet må ikke være skummelt eller skremmende (Doom3 osv)

-Spillet må ikke være et rent onlinespill (World Of Warcraft osv)

-Spillet må være strategi, FPS, flyspill eller tenkespill.

-Spillet må ha en god holdbarhet slik at jeg ikke går lei det.

-Spillet må ha en nogenlunde pen grafikk.

 

Forslag mottas med stor takk :)

Du er faen meg ikke alene! :no:

Lenke til kommentar

FFVII (Final Fantasy 7):

 

Det er litt gammelt, så det har ikke så fin grafikk, men hvis du tar en titt på FFVII tråden som er her på forumet nå så kan du se at det er mange som elsker det :) Det er mitt yndlingsspill noensinne, startet å spille det igjen nå for litt siden, det er helt fantastisk...

Lenke til kommentar
FFVII (Final Fantasy 7):

 

Det er litt gammelt, så det har ikke så fin grafikk, men hvis du tar en titt på FFVII tråden som er her på forumet nå så kan du se at det er mange som elsker det :) Det er mitt yndlingsspill noensinne, startet å spille det igjen nå for litt siden, det er helt fantastisk...

second that!

Lenke til kommentar

Kanskje litt avsporing (eller "off topic" som mange av dere så unorskt liker å kalle det :p) å snakke om hvor bra et spill kunne vært, men etter å ha spilt det en stund, sitter jeg igjen med følelsen av at Far Cry er liksom inne på noe. Det er et skytespill spesielt beregnet for en spiller, men også tilrettelagt for flerspillermodus.

 

Det som er med Far Cry som fanget meg, er de enorme landskapene man løper rundt i. Mye av handlingen foregår på en stor, tropisk øy, og man kan bevege seg nesten overalt. Det gir deg en del strategisk alternative måter å angripe fienden på. Dessuten har de fokusert på at busker og trær skal se bra ut og fungere som dekning. Sitter du stille i en busk oppdager ikke the bad guy deg selv om han bare er noen meter unna.

 

Dessuten ser grafikken veldig bra ut. Spesielt vannet ser utrolig bra ut, og måten det harmoniserer med resten av landskapet er bare vanvittig bra. Til forskjell fra mange andre spill, er det veldig mye høyder i Far Cry, ikke bare lengde og bredde. Det er vel på det meste virtuelle høydeforskjeller på opp til omtrent 50 meter fra dypeste havbunn til høyeste fjelltopp. Og vegetasjonen har de også fokusert på, som nevnt. Rett og slett det at mye av handlingen foregår ute til forskjell fra mange andre spill hjelper. Alt i hop er dette ting som gir spillet veldig mye liv.

 

Men så kommer jeg til det første punktet hvor spillet feiler, etter min mening. Historien funker fint til å begynne med. Litt sånn James Bond-aktig; Hovedpersonen heter Carver (ellerno'...) og er, i likhet med resten av karakterene, en real muskelbunt. Han er ute og seiler med seilbåt og plutselig blir han truffet av et rakettprosjektil, lander i vannet og svømmer inn til denne øya. Der viser det seg at en gal professor holder på med noen skumle eksperimenter med noe genmanipulering. Så, etter å ha kverket en haug av medarbeiderne til denne gale professoren, kommer etterhvert Carver dypere inn i den mørke jungelen, og etterhvert treffer han på resultatene av forskningen til galingen; de såkalte "trijans". Dette er fryktinngytende skapninger som lager apelignende skrikelyder og hopper på deg når du minst venter det.

 

Det er dette som irriterer meg... Jeg liker ikke Far Cry fordi det er skummelt, men fordi det er spennende å strategisk bekjempe den menneskelige andelen av fiender du møter på i spillet. Når det gjelder disse monstrene, er det bare å plaffe ned, og det er ikke snakk om noen særlig strategi. Da mister spillet helt det jeg liker med det, og det er så ille leit. Dessuten synes jeg det virker litt halvveis, etter min mening - Prøver de å fenge både fansen av Doom-type-spill og oss som liker ting som er litt mer virkelighetsnært?

 

Ellers er det bare småpirk på Far Cry som ellers er et kjempefint spill. Det jeg prøvde å si med dette som nå viste seg å bli et veldig langt innlegg, er at ihvertfall jeg liker FPS-spill hvor det er strategielementer involvert, og det klarer Far Cry til en viss grad, men bommer i lengden. Jeg hadde likt det enda bedre hvis det hadde vært en del tenking involvert også. Det ville vel på en måte være givende... I hvert fall utrolig gøy. :D

Lenke til kommentar

Nei å nei gløymte FarCry. Det oppfyller vel krava til trådstarter.

 

Spillet er ikkje skummelt, eller kanskje litt. Synest du spillet er skummelt Amlex.

 

Det er ikkje eit reint onlinespill, multiplayer er det. Ein ganske grei multiplayer ikkje noko sånn kjempebra men heilt okå.

 

Spillet er fps.

 

Ganske god holdbarhet. Inneheld 20 levels var det vel. Og eg brukte sikkert omtrent 1 t på kvar level. Så holdbarhet er det massevis av.

 

Graffiken er fin.

 

Og ja spillet kan kjøpast til pc.

 

^^

Lenke til kommentar
Spillet er ikkje skummelt, eller kanskje litt. Synest du spillet er skummelt Amlex.

Ja! Hjelpe meg, når du nærmer deg "the bunker" og befinner deg uti det tåkete sumpområdet med alle trærne med det nettverket av hengebroer og du hører apeskrikene, går det vel kaldt nedover ryggen på enhver, eller hva? ... :p Men neida, det er ikke så ille som for eks. Doom... *grøss* Var ikke helt det jeg ville frem til heller. Snarere det faktum at det er monstre der og spillet ikke fortsetter å holde seg i virkeligheten. For min del ville det vært ønskelig, for det er det jeg synes er spennende med spillet.

Lenke til kommentar
[iC' date=20/03/2005 : 00:12]
Joint Operations - Escalation maybe........?

Trådstarter's krav-liste:

-Spillet må ha en nogenlunde pen grafikk.

 

Det begynner å bli vel lenge siden Op. Flashpoint gikk ut på dato på den grafiske fronten...

Vel med dxll filen som er kommet og add-ons med units som er bedre en orginalene så er det jo håp, men er som jeg sa fra 2001.

Lenke til kommentar

Far Cry kunne vært et av de beste spillene noensinne, men de feiler på noen meget viktige punkter:

 

*Historie

*Dialog/Skuespill

*Lengden

 

Så hvis en synes Half-Life 2 dabbet av etterhvert, vil du definitivt føle det samme for Far Cry. Spillet er genialt i starten, etterhvert blir det "kun" ganske bra.

Lenke til kommentar

Bare for å gi en liten pekepinne på hvordan OFP ser ut med litt forskjellige addons og dxdll - så legger jeg ved noen screenshots. Alle er uredigerte, men har brukt dxdll ingame (har resized fra 1280x1024 til 1024x768 også).

 

(Trykk på thumbnail'ene for større bilde!)

 

t_ofp1.jpg

 

t_ofp2.jpg

 

t_ofp3.jpg

 

t_ofp4.jpg

 

t_ofp5.jpg

 

t_ofp6.jpg

 

t_ofp7.jpg

 

t_ofp8.jpg

 

Ellers kan dere se på siden i signaturen min, BI forumet og andre OFP sider for flere screenshots. OFP er ett "gammelt" spill og kanskje litt utgått på grafikk i utgangspunktet - men du verden for ett bra spill det fortsatt er! Og bevegelsesfriheten og størrelsen på øyene... :cool:

Lenke til kommentar
[iC,20/03/2005 : 01:12]
Joint Operations - Escalation maybe........?

Trådstarter's krav-liste:

-Spillet må ha en nogenlunde pen grafikk.

 

Det begynner å bli vel lenge siden Op. Flashpoint gikk ut på dato på den grafiske fronten...

Joint Operations, ikke Operation Flashpoint. JO har faktisk svært god grafikk. ;)

 

Selv ville jeg anbefalt Deus Ex, som er et av de suverent lengste og mest givende spillene jeg har spilt. Det var bare dette med grafikken da. Dersom du verdsetter artistisk kreativitet over teknisk brillianse, er det en perle, men ellers blir du nok nødt til å lete etter noe annet. Oppfølgeren, kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...