Gå til innhold

Jeg savner et "givende" spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta og sjekk ut Gothic-spillene. Veldig bra RPG'er i middelaldersetting. Pen grafikk (om noe utdatert), bra stemning, levende verden og god historie. Bra slåssesystem, realtime og muligheter for comboer og blokkeringer.

 

Bildene er fra Gothic 2.

 

gcs00110wv.jpg

g200331mv.jpg

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Takker for kjapp respons :) Når det gjelder Gothic II, lønner det seg å spille 1-eren først? Eller er det to vidt forskjellige historier? Jeg lurer på det samme når det kommer til Morrowind. Er det slik at man burde starte med 1-eren og deretter gå utover, eller er det akkurat det samme?

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Max Payne 1 er absolutt å anbefale. 2ern er litt vel kort, men et absolutt bra spill.

 

Jeg kan også nevne Den Lengste reisen (The Longest journey) som er et helt fantastisk spill. Hvis du venter til Jul, så kommer DreamFall, som er oppfølgeren. (var på DreamFall seminar på TG. Utrolig fett spill!)

 

Half Life 2 og Far Cry er også noe du burde se på.

Lenke til kommentar
Takker for kjapp respons :) Når det gjelder Gothic II, lønner det seg å spille 1-eren først? Eller er det to vidt forskjellige historier? Jeg lurer på det samme når det kommer til Morrowind. Er det slik at man burde starte med 1-eren og deretter gå utover, eller er det akkurat det samme?

Når det gjelder Morrowind, trenger du ikke å ha spilt noen av de andre TES spillene på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Takker for kjapp respons :) Når det gjelder Gothic II, lønner det seg å spille 1-eren først? Eller er det to vidt forskjellige historier? Jeg lurer på det samme når det kommer til Morrowind. Er det slik at man burde starte med 1-eren og deretter gå utover, eller er det akkurat det samme?

Når det gjelder Morrowind, trenger du ikke å ha spilt noen av de andre TES spillene på forhånd. :)

Det er jo bra :) Da kan jeg bare fyre løs på den nyeste Morrowind uten å føle at jeg har fått glipp av noe viktig?

Lenke til kommentar
Takker for kjapp respons :) Når det gjelder Gothic II, lønner det seg å spille 1-eren først? Eller er det to vidt forskjellige historier? Jeg lurer på det samme når det kommer til Morrowind. Er det slik at man burde starte med 1-eren og deretter gå utover, eller er det akkurat det samme?

Når det gjelder Morrowind, trenger du ikke å ha spilt noen av de andre TES spillene på forhånd. :)

Det er jo bra :) Da kan jeg bare fyre løs på den nyeste Morrowind uten å føle at jeg har fått glipp av noe viktig?

Helt riktig. :)

Sørg for å kjøpe Game Of The Year Edition, slik at du får med Bloodmoon og Tribunal, ellers må disse kjøpes utenom originalspillet.

 

 

Edit: Kjøpe spillet?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Morrowind er et RPG. Jeg anbefaler å ta en titt på Gamer.no sin omtale.

 

Selve hovedplottet er vel så som så, men skal ikke røpes. Selv liker jeg friheten spillet tilbyr. Du kan ignorere hovedquestet fullstendig og heller konsentrere deg om f.eks. å stige i gradene i de store husene eller guildene. Du kan etterhvert bli lederen for disse og ellers gjøre ting som å skaffe deg et hus, samle forskjellige rustningsett eller bli vampyr. Du kan hjelpe folk som ber deg om det, eller være verdens slemmeste person. I tillegg finnes det utallige mods som legger til oppdrag, hus eller øker spillets grafiske utseende til det bedre. Du kan ta en titt her. Morrowind anbefales.

Lenke til kommentar

Det er bare en ting jeg lurer på: Burde man kunne veldig mye om selve spillet før man begynner å spille? Jeg ser dere har laget en del guider og slikt, er spillet såpass komplisert at man burde bruke en av disse? Har spillet en tutorial? Får man hint og tips om hvilken rase/person/vesen som er smartest å velge?

Lenke til kommentar
Takker for kjapp respons :) Når det gjelder Gothic II, lønner det seg å spille 1-eren først? Eller er det to vidt forskjellige historier? Jeg lurer på det samme når det kommer til Morrowind. Er det slik at man burde starte med 1-eren og deretter gå utover, eller er det akkurat det samme?

Man trenger ikke å ha spillt eneren, men det er absolutt en fordel. Mange av NPC'ene fra G1 kommer tilbake i G2. Endel av området i G2 er dessuten samme som i G1. Historien i G2 fortsetter der G1 sluttet, men de de har ikke så mye med hverandre å gjøre.

 

Og så skal det nevnes at Gothic 1 også er ett fantastisk bra spill!

Lenke til kommentar

Jøssenavn...

 

I min ville hast som jeg skreiv i stad, glemt jeg helt 2 spill som Gromle har nevt. Nemlig Gothic 1 og 2. Og da SPESIELT 1`eren. De spillene må du ha med deg. Om du tar det på sikt gjør ingenting, bare du får spillt dem!

 

Dette er også et godt alternativ til feks FFX som jeg nevnte tidligere. Store verdner man har så og si fullt bevegelighet i. Forskjellige monstre som man kan drepe, til og med troll! Om du vil være best som sverdkriger, bueskytter eller magiker så utvikler du disse evnene jo lengre ut i spillet du kommer.

Holder faktisk på med eneren nå jeg. Synes det er et kjempe spill, selv om grafikk ikke er den sterkeste siden i eneren.

 

Kan varmt anbefales.

Lenke til kommentar

OK :) Jeg har nå bestemt meg for å prøve meg på Morrowind i første omgang. Kjøper spillet i morgen eller noe, regner med de har det på EB Games eller SpaceWorld! Er det noen her som vet om nettsider (gjerne norske) som omhandler Morrowind? Vil gjerne lære litt mer om det og hvilke person jeg burde velge osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...