Gå til innhold

Jeg savner et "givende" spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør absolutt prøve:

 

Civilization 3 (med expansions) - Turn Based Strategi

Medieval Total War (Alle spill i Total War serien) - Turn Based Strategi og rpg

Morrowind (med expansions) - Rpg (sykt stort, sikkert 200t gameplay uten at du går lei).

 

Kommende Oblivion (oppfølger til Morrowind) - Rpg.

 

Ikke skremmende spill, selv om dungeons'ene i MOrrowind er litt creepy.

Lenke til kommentar
Du bør absolutt prøve:

 

Civilization 3 (med expansions) - Turn Based Strategi

Medieval Total War (Alle spill i Total War serien) - Turn Based Strategi og rpg

Morrowind (med expansions) - Rpg (sykt stort, sikkert 200t gameplay uten at du går lei).

 

Kommende Oblivion (oppfølger til Morrowind) - Rpg.

 

Ikke skremmende spill, selv om dungeons'ene i MOrrowind er litt creepy.

Morrowind + utvidelsespakkene Bloodmoon og Tribunal vil utgjøre et meget "givende" spill. En del liker ikke friheten man og føler at man roter rundt i blinde, men når du først får "etablert" karakteren i spillet, har man både et særdeles underholdende og spennende spill, såvel som et spill med god holdbarhet

Lenke til kommentar
[iC' date=22/03/2005 : 19:04]
Jeg testet demoen til SWAT4, uten de store forventningene, og ble ikke gledelig overrasket.

Gratulerer! Du er nok en av de første...

 

BTW: Gleder meg også sykt til SWAT4! :dribble: (har forhåndsbestilt det)

Enig .

 

Betatestet det og setter det høyt oppå listen. For meg var dette spillet noe å ta over fra CS eller sånn CS burde være. Det er en avansert og realistisk versjon av CS etter min mening. Det er rett og slett dødsrått .

 

Skjønner at det er flere som ikke liker det siden du kan ikke løpe og spraye i vildens sky her og det er ikke antall kills det går på her :) Sikkert mange unge som ikke helt greier å skjønne det konseptet hehe :p

 

Vi må spille sammen når det kommer ut da ! Lage en ny tråd og samle en del folk.

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at demoen til SWAT4 var rævva, men at jeg ikke ble gledelig overrasket ut fra et moderat forventningsnivå. Dessuten så mislikte jeg at jeg hadde valget mellom å bevege meg sakte, og å bevege meg veldig sakte.

 

Mener du virkelig at jeg er den første som ikke har gått helt fra konseptene fordi spillet er så innmari bra? Greit for meg.

Lenke til kommentar
Jeg skrev ikke at demoen til SWAT4 var rævva, men at jeg ikke ble gledelig overrasket ut fra et moderat forventningsnivå. Dessuten så mislikte jeg at jeg hadde valget mellom å bevege meg sakte, og å bevege meg veldig sakte.

 

Mener du virkelig at jeg er den første som ikke har gått helt fra konseptene fordi spillet er så innmari bra? Greit for meg.

Grunnen til at man går sakte, er fordi det er slik det foregår i virkeligheten (enda saktere i virkeligheten, faktisk).

Men jeg er enig med deg i at det kan gå litt sakte. Det skulle ha fantes en "panic"-knapp, som man kunne bruke til å sprinte vekk fra skuddlinjen med. :p

Men ja, jeg tror nok du er en av et fåtall som synes SWAT 4 ikke blir noe bra.

De andre som har samme mening som deg, er ofte CS-fjortisser. :p (nei, sier ikke at du er slik).

 

Selvfølgelig er det jo smak og behag, men du skal nok få se - SWAT 4 får nok 9/10 ganske mange steder. :) (men igjen, smak og behag)

Lenke til kommentar

Er vanskelig å hoppe fra ett FPS spill til ett realistisk spill som SWAT. Det med å bevege seg sakte som du sier er det veldig mange som nevner :) Men det er en vanesak ja og for å hele tatt ha en sjanse i sånne situasjoner så er det sniking det dreier seg om :)

 

La en sprenge C4 på døra, annen bruker optisk utstyr for å titte rundt hjørnene og så går resten inn og dekker hverandre. Dette spillet er så lagd for teamplay at det er skremmende og det i ett visuellt mesterverk spør du meg :)

Lenke til kommentar

Spellforce: Order of Dawn med Expansion packs "Breath of Winter" og "Shadow of the Phoenix" kan jeg absolutt anbefale:

 

-RPG + RTS

-Ikke skummelt :)

-God holdbarhet etter min mening, 3 campaigns, mange muligheter å fullføre spillet på siden din "avatar" kan bygges på flere forskjellige måter (Lightmage, blackmage/elemental mage, heavy/light fighter/archer ++)

-God grafikk (dog det krever sin maskin)

-God historie

-Har og en Freeplay-mode, ala "skirmish", instant action.

 

(Vil uansett anbefale å skaffe spill + expansion packs, særlig "Shadow of the Phoenix" da denne øker lvl cap på avatar fra 30-50 + masse new items/spells osv.)

 

 

Jeg faller stadig tilbake på Spellforce, da jeg ofte trenger noen små pauser fra Anarchy Online etter å ha spilt det relativt stødig i over 3 år ;)

Lenke til kommentar

Jeg må bare kaste meg på og komme med mine 50-øre (som jo egentlig ikke er verdt noe som helst...). I likhet med trådstarter så er jeg heller ikke veldig glad i den type spill som Doom3 og til en viss grad Far-Cry. Det blir for dumt med alle disse stedene hvor spill-utviklerene har _bestemt_ seg for at nå _skal_ du bli skremt. Så de legger veldig opp til det. Er bedre når det kommer litt mer uventet, synes nå jeg, som i foreksempel Vampire: Bloodlines som jeg også er fan av.

 

Noen her nevnte Planescape: Torment. Det er kanskje det beste rpg'en jeg noen sinne har spilt. Skikkelig engasjerende story. Grafikker er jo klart utdatert, men det er jo sprites og pre-rendret så det er jo ikke avskyelig..

 

Begge KOTOR, altså Knights Of The Old Republic er veldig gode., men du må antageligvis ha sans for rpg og Star Wars.

 

Deus Ex 1 er et genialt spill og fortsatt det beste jeg har spillt, grafikken er litt gammel nå og AI'kan virke litt teit innimellom men det er fortalt på en fantastisk bra måte som gjør at man alltid venner tilbake til det. Deus Ex 2 behøver vi ikke snakke om, selv om det har ganske god grafikk..

 

Chronicles of riddick er også et veldig bra spill, så langt.. ;)

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere er Morrowind et veldig bra spill, du går ikke lei og kan holde på i mange måneder....men husk og kjøp exp. settene også....

 

Ellers vil jeg anbefale Ringenes Herre: Kampen Om Midgard, dette spillet har en bra storie (så klart), pen grafikk, multiplayer og det venter deg mange timer med spillopplevelse ettersom du selv kan velge å være good eller evil(Gondor, Rohan, Isengard eller Mordor).

Lenke til kommentar
MeTa][ic: hva mener du med "Å?". Den har ikke en linær historie, men det er en slags historie, fordi man kommer til byen, og stiger i respekt hos andre (og i rankinglistene). Altså: en slags historie.

 

Er du kranglevoren, eller er vi bare ikke på bølgelengde? :dontgetit:

Neida, er ikke kranglevoren, men jeg synes liksom at skal du nevne et spill pga. historien, så nevner du ikke et bilspill. Hele greia går jo mer eller mindre ut på det samme, nemlig å kjøre bil, og å vinne løp. :hm:

Lenke til kommentar

Min anbefaling er å skaffe seg konsoll sida det er bare japsene som greier å laga skikkelege spel.

PC har ikkje hatt skikkeleg single player spel sida Deus Ex.

 

Skaff deg ein pakke med Resident Evil 4 og Gamecube. Du vil uten tvil gløyme alt som heiter PC på sekundet når du speler det beste action spelet som nokon gong er laga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...