Gå til innhold

Forsøk på nettbank-svindel


Anbefalte innlegg

Fikk den mailen selv. Latterlig greie.

1. Jeg er ikke kunden hos DnB

2. Banken jeg er kunde hos kjenner ikke til den adressen, hadde det vært DnB hadde de altså ikke kjent til adressen

3. Mailen var sendt fra Sverige. En norsk bank sender ikke mail derfra

4. Adressen og navnet på linken hengte ikke heeeelt sammen

5. DnB hadde aldri sendt ut noe slikt

6. Ingen norsk bank sender ut info på ENGELSK til en NORSK kunde

 

Trist nok kan jeg tenke meg det er en del som alikevel går 5-på og skriver inn alt sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok maange som går på slikt og lignende. Mange er alltid godtroende og "gjør det datamaskinen og internett ber om". Hvem kjenner vel ikke noen som har åpnet en mail med virus i? -Fordi han/hun var nysgjerrig på hva mailen var, eller av vane alltid åpner all mail. -Og alle vinduer og meldinger som dukker opp på nett om at daten bør sikres mot virus m.m., så er det bare "ondsinnede" program noen ønsker at du legger inn på din PC.

Alle slike ting vil nok f.eks. internettleverandører hysje litt ned, så noen ikke blir skremt fra å bestille seg internett. De kommer med brannmur og antivirus i tjenestene sine, og reklamerer litt sånn at man med dette er 100% trygg på nett. Selvsagt er man tryggere, men ondsinnede linker, mail og svindel +++ finnes det ingen 100% sikkerhet mot.-Det ligger kun i kunnskapen til nettvett hos brukeren.

Lenke til kommentar
Det hender tit og offte på ebay.com bet på og vips så ble Jeg spamet med de utroligste kjøp som randt inn kontunuerlig. Ble litt heit i pappen men det ordnet seg med noe korspodanse med ebay support. Men fortjener denne saken slik oppmerksomhet ?.

Jo mer oppmerksomhet, jo større sjans for at Ola Nordmann, kunde i DnB, har penger å bruke på påskehandelen i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...