Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken mat er best? Kommer ann på X smaksløker.

 

Hvor høyt er et tre? Et tre er X lengder høyt

 

Hvor stort er et vann? Et vann er X størrelser stort

 

 

Smak og behag? Nei, bare M.A.T.H.

Skulle dette gått opp måtte det isåfall bety at det bare var en gitar man kan sammenlikne den med..

Lenke til kommentar

jeg lurer på om noen har råd angående gitarinnkjøp. lurer på om ibanez sz-serien er noe å satse på? evt om epiphone les paul standard er en god gitar? har nå en BILLIG les paul kopi, så er ute etter noe som har bedre lyd, og som er lettspilt.

 

Det andre alternativet er jo å bytte pickups på den gitaren jeg har, men er litt usikker på hvor stor operasjon dette er. nå er jeg vant til å koble ledninger/enkel elektronikk, men er ikke helt sikker på hvordan elektronikken på en gitar henger sammen.

 

noen tips? :)

Lenke til kommentar
jeg lurer på om noen har råd angående gitarinnkjøp. lurer på om ibanez sz-serien er noe å satse på? evt om epiphone les paul standard er en god gitar? har nå en BILLIG les paul kopi, så er ute etter noe som har bedre lyd, og som er lettspilt.

 

Det andre alternativet er jo å bytte pickups på den gitaren jeg har, men er litt usikker på hvor stor operasjon dette er. nå er jeg vant til å koble ledninger/enkel elektronikk, men er ikke helt sikker på hvordan elektronikken på en gitar henger sammen.

 

noen tips? :)

 

Jeg har en sz, og har også hatt en epiphone LP standard.

Hvis jeg skulle velge mellom disse to gitarene, synes jeg at Ibanezen er en bedre gitar på alle punkter, men her kommer altså smak og behag inn i bildet også.

Ibanezen er mer allsidig med et større spekter lyd tilgjengelig, og den har bedre sustain. Byggekvalitet er bra på begge to, men Ibanezen "lever" adskillig mer, kroppen vibrerer på en annen måte enn Epien. Nå har ikke jeg prøvd mange eksemlarer av modellene, bare de to jeg har eid selv, og på gitarer i denne prisklassen kan det være en del forskjell mellom eksemplarene. Gitarene er såvidt like at jeg godt kan se for meg at noen foretrekker Epiphonen.

 

Angående skifte pickups- "elektronikken" i en vanlig passiv gitar består av en bryter, to dreiemotstander og en kondensator. Stort enklere enn det er det ikke mulig å lage det, så hvis du har loddet litt fra før, er dette noe du gjør med den ene hånda på ryggen.

Lenke til kommentar
Hvilken mat er best? Kommer ann på X smaksløker.

 

Hvor høyt er et tre? Et tre er X lengder høyt

 

Hvor stort er et vann? Et vann er X størrelser stort

 

 

Smak og behag? Nei, bare M.A.T.H.

Det er det dummeste jeg har hørt.

Jeg spør deg, hvor høyt er et tre?

Så spør jeg hvilken gitar er best?

Kom med en "Matematisk" svar der..

 

Pickups + Treverk + Byggekvalitet + Spillbarhet + Utseende = Den beste gitaren.

Lenke til kommentar
Pickups + Treverk + Byggekvalitet + Spillbarhet + Utseende = Den beste gitaren.

Problemet i din "formel" er at et metalhead vil si at en gitar av kryssfinèr med EMGer og papirtynn hals er MYE bedre enn en Les Paul med AAAAAAA++ Flammelønntopp, god tykk hals og orginale PAF-mics.

 

"Den beste gitaren" vil alltid være en objektiv vurdering - uansett.

Endret av edge
Lenke til kommentar
Pickups + Treverk + Byggekvalitet + Spillbarhet + Utseende = Den beste gitaren.

Problemet i din "formel" er at et metalhead vil si at en gitar av kryssfinèr med EMGer og papirtynn hals er MYE bedre enn en Les Paul med AAAAAAA++ Flammelønntopp, god tykk hals og orginale PAF-mics.

 

"Den beste gitaren" vil alltid være en objektiv vurdering - uansett.

Og derfor har vi noe som heter variabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...