Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Treng ikkje så forbanna mykje vreng. Gjeld å ha kontroll på EQ'en.

 

Kunne du ha gitt noen tips når det gjelder vreng og EQ?

Var ikkje akkurat det eg meinte. Hvis ein er ute etter den oldschool BM-lyden er det ofte ikkje involvert så forferdeleg mykje vreng, berre ei EQ-kurve som har tedens til å gå fra botnen på venstre side til toppen på høgre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Jeg kjøpte en Swede i vår, og den har blitt min favoritt de siste månedene. Verdt å nevne at jeg har både strat og tele i særdeles høy kvalitet fra før. Har også sammenlignet Epi LesPaul med Hagstrøm Swede før kjøp, og det var ingen tvil i det hele tatt. Hagstrøm går runder rundt Epi.

Jeg har nå en Ibanez RG1570 Prestige, men jeg begynner å bli litt lei av den, jeg vil ha en gitar som er litt mer allsidig. Synes den gitaren er litt for dedikert til metal og ettersom jeg spiller mest rock så blir det litt feil. Har du noen gode annbefalinger? Utseendemessige liker jeg Hagstrøm Super Swede veldig godt, men jeg vet ikke om dette er rette veien å gå? Jeg regner med jeg kan få solgt Ibanez'en for 7000.- og da er det, det jeg har å bruke. Ny eller brukt spiller ingen rolle..:)

Lenke til kommentar

Best mulig akustisk gitar til under 10.000,- (helst en god del under 10.000). Er jo så utrolig mange spennede gitarmerker jeg aldri har hørt om, som lager utrolig lekre akustiske gitarer, noen som har tips? Har ikke bestemt meg for å kjøpe, men blir mest sannsynlig nødt til det hvis naboen begynner å spille gitar igjen, låner nemlig en veldig god akustisk hos ham. Stålstrenger det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Swede i vår, og den har blitt min favoritt de siste månedene. Verdt å nevne at jeg har både strat og tele i særdeles høy kvalitet fra før. Har også sammenlignet Epi LesPaul med Hagstrøm Swede før kjøp, og det var ingen tvil i det hele tatt. Hagstrøm går runder rundt Epi.

Jeg har nå en Ibanez RG1570 Prestige, men jeg begynner å bli litt lei av den, jeg vil ha en gitar som er litt mer allsidig. Synes den gitaren er litt for dedikert til metal og ettersom jeg spiller mest rock så blir det litt feil. Har du noen gode annbefalinger? Utseendemessige liker jeg Hagstrøm Super Swede veldig godt, men jeg vet ikke om dette er rette veien å gå? Jeg regner med jeg kan få solgt Ibanez'en for 7000.- og da er det, det jeg har å bruke. Ny eller brukt spiller ingen rolle..:)

ESP sine er mer fleksible enn folk tror, men GIbson/Fender er kanskje veien å gå? Du får noen pene Tele-og Stratocasters i den prisklassen der, og jeg vil tro at de duger veldig til rock.

 

Geir vet sikkert mer om dette enn meg viss han stikker innom ;)

Lenke til kommentar
Til 10.000 har du ganske mykje å velgje i. Kva slags akkustisk er du ute etter? Dreadnought, med eller utan micsystem ozvozv.

Martin sin xxx-15 og 16 serie hadde eg kikka nærare på. Dei er ikkje så himla dyre, og mahognylokket i 15-serien er slett ikkje dumt om du spør meg.

 

Akkurat slik det ser ut nå ser det ut som jeg kan spare de pengene en god stund til, får visst låne god-gitarn til naboen en stund til, men Martin har gode akustiske et vet jeg, har prøvd en, men det var ingen i de seriene du nevner der. Dreadnought i hovedsak, men åpen for alle forslag, nå blir det mer som en framtidsplanlegging, men uansett:)

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Ibanez RG1570 Prestige, men jeg begynner å bli litt lei av den, jeg vil ha en gitar som er litt mer allsidig. Synes den gitaren er litt for dedikert til metal og ettersom jeg spiller mest rock så blir det litt feil. Har du noen gode annbefalinger? Utseendemessige liker jeg Hagstrøm Super Swede veldig godt, men jeg vet ikke om dette er rette veien å gå? Jeg regner med jeg kan få solgt Ibanez'en for 7000.- og da er det, det jeg har å bruke. Ny eller brukt spiller ingen rolle..:)

Liker du Hagstrømen så ville jeg ha fått testet den snarest mulig. Er absolutt en fet gitar, og såvidt jeg vet så ligger den midt i ditt prisleie.

 

Hvilken del av rocken spiller du forresten? Greit å vite om du skal ha feit bucker-lyd eller en god tele :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...