Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I prisklassen fem tusen og nedover og i sjangrene klassisk rock til lett metall, hvilken gitar ville dere valgt? Jeg har sett litt på Epiphone SG, Fender Stratocaster (en meksikaner, da, selvsagt) og ulike Ibanezer, er det noen andre aktuelle, og er disse alternativene greie?

 

Jeg har funnet disse to alternativene til priser som ikke svir alt for mye i lommeboken:

 

Epiphone SG

 

Ibanez RG

 

Er dette greie alternativer, og hvilken tror dere passer best? Jeg vet at det nok er lurt å prøve dem i butikken, men er det noen av disse som har forutsetninger for å være bedre? Og vet noen kanskje om noen alternativer? Jeg ble anbefalt en Super Sweede her tidligere, men er som sagt ikke så veldig begeistret for utformingen på LP-gitarer.

Lenke til kommentar

Veit dere om sanger som er fine til å lære spesielle teknikker? Føler jeg mangler litt teknisk på enkelte områder uten at jeg helt kan forklare hva. Jeg synes f. eks at The Godfather theme er en fin sang for nybegynnere som ønsker å lære hammer-on og pull-ups. :)

 

Har dere noen?

 

(Og takk til deg, Lasse. :p)

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Da tenkte jeg bare at jeg skulle meddele at jeg har snakket med Hagstrøm, de kunne ta Ibanezen i innbyttet på en Swede, men da fikk jeg bare 2500.- for den så jeg kommer til å selge den selv og kjøpe meg en Swede. :)

Lenke til kommentar
Er stor fan av Jimi, Dire straits, Pink Floyd og Rolling Stones, så min Les Paul klarte ikke å måle seg til denne gitaren når jeg spiller slik musikk.

 

bare for å pirke, så bruker Mark Knopfler Les Paul på flere av de største hit'ene med Dire Straits, spesielt på albumet Brothers in Arms... Strat er ellers bare en av mange gitarer som har fått svingt seg i alle kremlåtene han står bak :cool:

Lenke til kommentar

Bare et lite spm?

 

Hvor på nettet henter folket noter/tabs? Har brukt en del av de største sidene som popper opp i google selv, men MYE av det som ligger her er lagd av folk som tydeligvis ikke har peiling. Passe frustrerende å knote med et riff for å finne ut av at du spiller feil, sikkert noen som kjenner seg igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...