Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pleier dere å bruke venstre-hånds-lillefingeren når dere spiller?

 

har aldri gjort det selv, og gidder ikke å begynne med å trene opp den nå.....

Du burde definitivt lære deg å bruke alle fingrene så fort som mulig... Jo lengre du venter, jo vanskeligere blir det tenker jeg. Dårlig vane er vond å vende eller hva det nå heter. Personlig bruker jeg alle fingre, men minimalt med tommelen på venstrehånd... Er vel en del som bruker "jukse-G" i starten og sånn (da bruker man tommelen), men de fleste grep går uten tommel. Uansett er den grei å kunne bruke en gang i blandt...

 

Men si meg....hvordan tar du barre-grep som F, B osv uten å bruke lillefingeren på venstrehånd? det må da være litt tungvindt? mister vel litt fleksibilitet når du bruker samme fingeren på flere strenger (der man ikke MÅ...)

Lenke til kommentar
pleier dere å bruke venstre-hånds-lillefingeren når dere spiller?

 

har aldri gjort det selv, og gidder ikke å begynne med å trene opp den nå.....

Men si meg....hvordan tar du barre-grep som F, B osv uten å bruke lillefingeren på venstrehånd? det må da være litt tungvindt? mister vel litt fleksibilitet når du bruker samme fingeren på flere strenger (der man ikke MÅ...)

da jeg absolutt må, bruker jeg lillefingeren, men går tregt å skifte grep da :(

 

og vet ikke helt hvorfor, men på "power-chords" pleier jeg å barre med lillefingern - syns det er lettere

Lenke til kommentar
Kjøp deg en Gripmaster. Genialt produkt.

du måtte jo minne meg på det :cry:

 

kjøpte en sånn en da jeg var på klassetur i polen for et halvt år sia - på ferga tilbake ble den enten stjelt eller så mista jeg den :wallbash:

 

jaja, kan jo vurdere å skaffe meg en ny en..

 

EDIT: så de hadde den på kick music, men vet noen om en butikk i Hamar hvor jeg kan skaffe en?

Eller en nettbutikk hvor jeg kan få den inkl. frakt til under 250,-?

På kick music ble det 150,- frakt i tillegg, og den der er jo så lett at den går som brevpost til langt under 50,-

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i sånn elektrorens-spray for å fikse dårlig kontakt et par steder på gitarforsterkeren tro? og hvor mye koster sånnt?

finnes det?

 

du tenker ikke på sånn spray som lager ett belegg over elektronikken for å beskytte den?

 

men, kanskje biltema?

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i sånn elektrorens-spray for å fikse dårlig kontakt et par steder på gitarforsterkeren tro? og hvor mye koster sånnt?

finnes det?

 

du tenker ikke på sånn spray som lager ett belegg over elektronikken for å beskytte den?

Vel... Jeg tenkte egentlig på noe sånnt som dette: http://www.crc.co.nz/item_prod.asp?pid=184

Men veit ikke helt hvor man får tak i det her i Norge, og hvor mye det koster

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i sånn elektrorens-spray for å fikse dårlig kontakt et par steder på gitarforsterkeren tro? og hvor mye koster sånnt?

CRC 2-26 heter sprayen JEG bruker...koster vel rundt 100,- for 300ml.

 

Fås hos velassorterte jernvarehandler, samt forhandlere av båt/maritimt utstyr.

(ellers kan du stikke innom et lydstudio i nærheten, eller en radio/tv-reparatør, spør om å få en nesten tom boks...)

 

 

Funker veldig bra.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...