Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå vet jeg ihvertfall hvorfor steve vai er så flnik!

Har ikke Satriani lært ham litt, mon tro?

 

Forresten et skikkelig råttent spill rundt den filmen. Tenker da på hvordan Ry Cooder ble behandlet...

Jepp...

 

Joe Satriani var lærer'n til både Steve Vai og Kirk Hammett!!

:w00t: hammett eier :D

 

 

Virkar ikkje som om Hammett var den som fulgte mest med i timane..

 

tja - kan jo hende...

leste et sted at Vai spiller/spilte gitar 6 timer dagen :dribble:

 

EDIT: hehe, hadde visst feil smiley :p

skulle være :dribble: - ikke :cry:

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

6 timer dagen er ikkje mykje.

Eg er ofte oppe i 6-7 om eg ikkje har noko anna vetig å gjere på. Men eg er passe sikker på at Vai bruker meir enn 6t pr. dag.

 

Edit: Var, ikkje er. Øver betrakteleg mindre no enn før.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
jaja - grunnen til at jeg ikke gidder å spille så mye er vel at jeg ikke vet hva jeg skal spille :hmm:

Spill det du liker å høre på. :)

 

Jeg øver 3 timer hver dag på bass. :)

 

Klarte noe litt sykt på bandøvelsen på Søndag. Klarte å improvisere meg fram til en bassolo og det skjedde på 2 sek. Ikke det at det hørtes spesielt bra ut, da. :p

 

EDIT: Leif har hår på ballene, han kom hit.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Noen som selger el-gitar (med forsterker?) til en grei pris? Ikke tenkt på å kjøpe noe alt for dyrt, da dette er min første el-gitar, men vil heller ikke ha noe dritt... Tenkte det var greit å kjøpe brukt siden man kanskje kan få mer for pengene da

Hvis du kjøper en gitar som du vet du om kort tid skal bytte ut med en god gitar til en del tusen. Ville jeg vurdert hvor mye jeg ville legge i dette.. Selv Kjøpte jeg forsterker og gitar til 13000 første gang. angrer som ville helvette da jeg heller kunne lagt litt mer og fått en virkelig god gitar i steden for en helt ok gitar...

 

Men å kjøpe brukt er nok ikke så dumt bare sjekk den ordentlig og prøv den!

Lenke til kommentar
Noen som selger el-gitar (med forsterker?) til en grei pris? Ikke tenkt på å kjøpe noe alt for dyrt, da dette er min første el-gitar, men vil heller ikke ha noe dritt... Tenkte det var greit å kjøpe brukt siden man kanskje kan få mer for pengene da

du kan kjøpe bare el-gitar av meg til 1000-1500 ,-

er vel kanskje litt høy pris for en brukt gitar som opprinnelig kosta 1895,- og har pådratt seg en del "skjønnhetsfeil" oppgjennom året :p

Lenke til kommentar

Bogan og Haltan: Vel... For min lommebok så er 13.000 i meste laget for å si det mildt. Jeg er fattig student, og dette er min første el-gitar så jeg lurte på å se etter noe som jeg kanskje kunne fått brukt til 3-4000 kr (sånn i utgangspunktet). Når det gjelder forsterker så tror jeg jeg får kjøpt en billig av en kamerat.

 

SGE7000: Jeg tenkte nok å legge inn litt mer penger enn en tusenlapp/halvannen :) men takk for tilbudet

Lenke til kommentar
jupp, irriterende med sanger som enten høres mye lettere ut enn de egentlig er, så man ikke får til når man prøver, og med sanger som høres mye vanskeligere ut enn de egentlig er, så man ikke engang gidder å prøve :no:

 

appropos det her - noen andre sanger som høres veldig vanskelige og imponerende ut, men som egentlig er rimelig lette?

KOm på en nå som er enkel og veldig bra sang spør du meg...

 

cc cowboys - et skolebrød

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...