Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er en fin kombinasjon av Big Muff, en eller annen wah og Orange topp og kabinett.

Hmm...har faktisk en Big Muff liggende et sted. Likte den ikke...ødelegger lyden når man kjører ren passthrough. Går vel an hvis man kjører den i egen sløyfe.

 

Men militærgrønn farge, jalla boks og en stor blank knapp i tillegg til stavefeil (input og oinput) er jo litt spesielt. Tror faktisk den kom i utgave 2 for mange år siden.

Lenke til kommentar

Slitasje blir det vel uansett så lenge det er strøm i rørene, men det er bedre å la forsterkeren stå på standby om du har tenkt til å spille igjen om kort tid...

 

Å la forsterkeren stå konstant på "standby" har jeg aldri vært borti, så jeg regner med at det ikke er noe gunstig valg.

Lenke til kommentar
Jepp. Elsker den overdriven.

For å holde litt liv i tråden: Apropos lyd, hørt Eric Johnson? Man kan mene hva man vil om spillinga til mannen, men lyden...den er til å dø for...

 

Vi snakker her om en mann som hører forskjell på hvilken type batterier som står i de forskjellige pedalene...

Lenke til kommentar
Jepp. Elsker den overdriven.

For å holde litt liv i tråden: Apropos lyd, hørt Eric Johnson? Man kan mene hva man vil om spillinga til mannen, men lyden...den er til å dø for...

 

Vi snakker her om en mann som hører forskjell på hvilken type batterier som står i de forskjellige pedalene...

hmmm, dette må undersøkes :cool:

Lenke til kommentar

Johnson har den peneste lyden som noen gang har blitt sendt ut av en Marshall. Mannen er som sagt vanvittig audiofil.

 

Jeg elsker instruksjonsvideoen hans, hvor han viser sin spesielle metode for å stemme gitaren. I tillegg til å stemme G etter gehøret (absolutt gehør), stemmer han strengene de andre strengene noen cent "feil", for å kompensere for "feil" i den vestlige 12 toners skalaen.

 

Snakk om type ;)

Endret av GTS
Lenke til kommentar
Johnson har den peneste lyden som noen gang har blitt sendt ut av en Marshall. Mannen er som sagt vanvittig audiofil.

 

Jeg elsker instruksjonsvideoen hans, hvor han viser sin spesielle metode for å stemme gitaren. I tillegg til å stemme G etter gehøret (absolutt gehør), stemmer han strengene de andre strengene noen cent "feil", for å kompensere for "feil" i den vestlige 12 toners skalaen.

 

Snakk om type ;)

hvaslags feil da??

 

hva heter den videoen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...