Gå til innhold

Duke Nukem Forever fysikken overgår Half Life 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Leste nettopp dette hos gamesindustry.biz.

Swedish company Meqon, the firm behind the physics for 3D Realms' Duke Nukem Forever, have rekindled interest in the long-delayed game with a stunning demonstration of its latest physics technology.

The company, which was relatively unknown before 3D Realms announced them as the provider of the physics middleware for DNF a few months ago, is showing off version 2.0 of its technology behind closed doors at the Game Developers Conference in San Francisco this week.

In a short but hugely impressive real-time demo, a room is almost completely demolished using a weapon that fires tennis-ball sized projectiles. In the first section of the demo, glass panels shatter realistically and fragile boxes full of objects suspended from the ceiling are smashed, leaving jagged corners hanging on ropes while the contents smash to the floor.

Les mer

Endret av TCi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG husker en artikkel i PC Gamer fra 1998 er det var masse fete screenshots fra Quake 3 motoren som DNF skulle benytte seg av (dette var før Q3 kom ut).

Det sto vel noe sånt som at spillet var beregnet i hyllene neste sommer. Altså 1998.

Etter det har de vel byttet engine 5 ganger. Og sikkert 5 ganger til.

Skrevet

prøvde fysikkmotoren for ei tid til bake, og den virka bra den. og med tanke på at spelet ikkje kjem før tidlegast neste år (vist dei ikkje plutseleg overrasker oss på e3) så er det vel klart at det skal overgå den relativt begrensa fysikken i hl2.

Skrevet (endret)

Ikke hør på hva folk sier om egne spill som ikke har kommet ut ennå. Så klart skal dem "briefe" oss/media med fete informasjoner om spill/teknoligi/ or whatever, det kalles promotering. Det er ingen i denne verden som er så dumme at de kommer med negative info om egne spill! Lmao!!

Det er rart at folk alldri lærer.

Endret av -Dreamer-
Skrevet
Ikke hør på hva folk sier om egne spill som ikke har kommet ut ennå. Så klart skal dem "briefe" oss/media med fete informasjoner om spill/teknoligi/ or whatever, det kalles promotering. Det er ingen i denne verden som er så dumme at de kommer med negative info om egne spill! Lmao!!

Det er rart at folk alldri lærer.

Noen som har stått opp på feil side av senga i dag....

Dette er ikke noen fra Meqon eller 3D Realms som har kommentert dette. Det er media som har skrevet om demonstrasjonen. Som det står i artiklen så er det utviklermesse i San Fransisco hvor utviklerene viser fram nye teknologier.

Skrevet

Har testet fysikkmotoren til meqon jeg også, her er det snakk om skikkelig potensiale! :)

Slike ting som ødeleggbare vegger (ned til hver minste murstein) er bl.a. en mulighet, samtidig som andre basic ting som ragdoll-fysikken har blitt utviklet videre.

George Broussard hos 3DRealms har uttalt i 3DR-forumet tidligere at "communityet" vil få vite om når spillet kommer minst 6 måneder før en release.. Vi får bare håpe at det ut kommer rundt juleinnkjøpstider (november +-), for ellers vil de nok avvente releasen til over påske igjen neste år, da de nok tilpasser seg de typiske releasedatoene for spill.

Skrevet (endret)
Dette er ikke noen fra Meqon eller 3D Realms som har kommentert dette. Det er media som har skrevet om demonstrasjonen. Som det står i artiklen så er det utviklermesse i San Fransisco hvor utviklerene viser fram nye teknologier.

TCI det jeg mener er om "media/reporter/spill anmelder" har blitt invitert for å prøve ut en demo til et spill som ikke er ferdig ennå, om den demoen er bra, fett eller rått, så må du ha i bakhodet at den endelig produktet vil ikke være i samme kvalitet. Demoen skal representer spillet, og den skal eller bør inneholde det beste av det beste. For å få sendt nyheten ut til oss/verden så må spillselskapet gå via (som du nevnte selv) media..

Kort og greit: Ikke vær naiv

Jeg ville alldri bedømme et spill ut ifra en demo, det er jo tross alt skaperen av spillet som har lagd demoen, uansett hvilket spill.

Dere hardcore gamere må vite at det er dere som er sjefen. De som selger noe får penger og pengene kommer fra oss gamere.

Ved å "boikotte" dårlige spill (feks spill med titler tatt fra film osv) vil de som har ansvaret for spillet få seg lærepenge, dermed vil vi også stramme opp et mye bedre spillverden.

Jeg er villig til å gi bort pengene mine til de som virkelig jobber hardt hverdag og virkelig fortjener.

Mvh

Endret av -Dreamer-
Skrevet

Kanskje 3DRealms overrasker alle med en opptreden på E3 i år?

Men jeg tror de gjør klokt i å vente til de har et produkt som kan komme i hyllene i løpet av få måneder eller så vanker det pepper - igjen :)

Skrevet

Ehh.. javel og hva skiller dette fra alle andre demonstrasjoner?

Demoer er tidlige versjoner av et produkt. Et sluttprodukt vil omtrent alltid bli bedre enn demoen. Det demoen viser oss er at DNF vil bruke "neste generasjons" fysikkmotor.

Jeg er fullt klar over hva en demo er, det er ikke er fullt klar over er hvorfor du henger deg så mye opp i dette :)

Skrevet
det er ikke er fullt klar over er hvorfor du henger deg så mye opp i dette

Det er fordi jeg er lei av å folk som "pumper" ut halv ferdige spill, og fortsetter med det, jeg syntes det er så latterlig. Det må være noen som "mater" disse folkene tror ikke du?

Skrevet
Det er fordi jeg er lei av å folk som "pumper" ut halv ferdige spill, og fortsetter med det, jeg syntes det er så latterlig. Det må være noen som "mater" disse folkene tror ikke du?

Så folk bør slutte å demonstrere teknologier i et spill? Det er noe som kalles å overhype et spill ja, men det er det ikke selskapene/media som gjør...

Skrevet (endret)
Så folk bør slutte å demonstrere teknologier i et spill?

Det er dine ord.

Det er noe som kalles å overhype et spill ja, men det er det ikke selskapene/media som gjør...

Det er ikke selskapene/media som gjør, men det er de som begynte.

Hadde det ikke vært for media, ville vi ikke fått vite noe som helst før vi har installert spillet og spilt spillet selv.

Endret av -Dreamer-
Skrevet
det er ikke er fullt klar over er hvorfor du henger deg så mye opp i dette

Blir litt forvirret her...

Det er snakk om en tech demo som viser hvordan en spesifikk fysikk motor fungerer.

Den bruker ikke grafikkmotoren fra DNF, den viser ikke noe gameplay fra DNF, og den har ikke noe annet med DNF å gjøre enn at 3DR har lisensiert den...

Så hva har denne tech demoen med halvferdige spill å gjøre?

Skrevet
Kanskje 3DRealms overrasker alle med en opptreden på E3 i år?

Men jeg tror de gjør klokt i å vente til de har et produkt som kan komme i hyllene i løpet av få måneder eller så vanker det pepper - igjen :)

Mener å ha lest på 3DR-forumet at DNF ikke kommer til å bli vist på e3 flere ganger (etter den første gangen, som vel var med hl-motoren i 99 om jeg ikke husker feil).

Skrevet

Gidder ikke å sette meg noen forhåpninger til dette spillet, virkelig. De har skifta engien så mange ganger at det er seriøst skremmende.

Er vel ikke rart DNF har bedre fysikk en HL2, den dagen det kommer ut så er vel Half-Life et slutta kapittel, man spiller ikke spill ved tastatur og mus men ved å gå inn i spilleverden virtuelt, og biler flyver. Bare et lite tids perspektiv ovenfor når jeg tror DNF kommer. Det er vel den dagen vi alle her på gamer.no sitter i gyngestol med kebiset på glass og mimrer over "gamle" gamer dager.

Nok sarkasme. Håper spillet kommer, men tviler. Duke Nukem har virkelig tatt forever for å blir ferdig med. Tro om 3D realms har dreti på leggen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...