Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er påmeldt landegrensen, og styrkeprøven.

Utover det har jeg planer om å delta på noen terrengritt, og kanskje stjernetråkken som start på sesongen.

Du? har du noen planer? :)

 

Kult!

 

Jeg har vært med på Skudefestivalen Grand Prix(asfaltrace på litt over 4 mil) der jeg fikk låne hybridsykkel av min bror, og var med på Hårfagrerittet med egen sykkel.

 

Skal forhåpentligvis også melde meg på et bakkeløp som "bare" holder det gående maks et kvarter(de beste er nede på 10 minutt). Skal bort i påsken til fruen, og kikke litt etter ritt der borte , men folk er vel opptatt med å stå på ski og spise påskeegg til å sykle ritt :p

 

 

Har du dyr sykkel?

Lenke til kommentar

Jeg er påmeldt landegrensen, og styrkeprøven.

Utover det har jeg planer om å delta på noen terrengritt, og kanskje stjernetråkken som start på sesongen.

Du? har du noen planer? :)

 

Kult!

 

Jeg har vært med på Skudefestivalen Grand Prix(asfaltrace på litt over 4 mil) der jeg fikk låne hybridsykkel av min bror, og var med på Hårfagrerittet med egen sykkel.

 

Skal forhåpentligvis også melde meg på et bakkeløp som "bare" holder det gående maks et kvarter(de beste er nede på 10 minutt). Skal bort i påsken til fruen, og kikke litt etter ritt der borte , men folk er vel opptatt med å stå på ski og spise påskeegg til å sykle ritt :p

 

 

Har du dyr sykkel?

 

Høres bra ut! ;) Fortell mer om det bakkeløpet, det høres spennede ut?

 

Jeg har en Trek Madone 5.5 Pro 2008 mod, verdi 36000kr, og en Trek 8000 Disc 2011mod verdi 17000. Jepp, jeg er ganske bortskjemt innen utstyrs fronten. ;)

Lenke til kommentar

Høres bra ut! ;) Fortell mer om det bakkeløpet, det høres spennede ut?

 

Jeg har en Trek Madone 5.5 Pro 2008 mod, verdi 36000kr, og en Trek 8000 Disc 2011mod verdi 17000. Jepp, jeg er ganske bortskjemt innen utstyrs fronten. ;)

 

Smiler like bredt hver gang noen har sykkel(flertall eller ei) som koster så mye. Jeg handla min brukt for 1500 spenn av brodern, og har hatt masse gleder med den til tross for sine 15,5 kilo(som sikkert er altfor masse i dine ører :p).

 

Link til film av steinsfjellet opp:

http://www.youtube.com/watch?v=Hv1cxMzBjoY

 

Er få som er med på det, men er nok gøy fordeom.

 

edit:

kan også nevne at det er ca 2400 meter, med oppmot 15% stigning og du beveger deg totalt 170 meter når du har komt opp :)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Høres bra ut! ;) Fortell mer om det bakkeløpet, det høres spennede ut?

 

Jeg har en Trek Madone 5.5 Pro 2008 mod, verdi 36000kr, og en Trek 8000 Disc 2011mod verdi 17000. Jepp, jeg er ganske bortskjemt innen utstyrs fronten. ;)

 

Smiler like bredt hver gang noen har sykkel(flertall eller ei) som koster så mye. Jeg handla min brukt for 1500 spenn av brodern, og har hatt masse gleder med den til tross for sine 15,5 kilo(som sikkert er altfor masse i dine ører :p).

 

 

Du burde prøve en high-end sykkel. Finner fort ut at det er visse ting som blir en del lettere og morsommere, når man har fetere deler og mindre vekt :p

Lenke til kommentar

Jeg har vært med på Skudefestivalen Grand Prix(asfaltrace på litt over 4 mil) der jeg fikk låne hybridsykkel av min bror, og var med på Hårfagrerittet med egen sykkel.

Hvor er du fra? Jeg var med på Skudefestivalen Grand Prix og frivillig som arrangør i Hårfagrerittet i fjor. I år går jeg for å delta..

Endret av norfox
Lenke til kommentar

 

Du burde prøve en high-end sykkel. Finner fort ut at det er visse ting som blir en del lettere og morsommere, når man har fetere deler og mindre vekt :p

 

Ja, spanderer du? :p Er nok bare et fattig postbud, så storkoser meg med DBS'en enn så lenge ;)

 

 

Hvor er du fra? Jeg var med på Skudefestivalen Grand Prix og frivillig som arrangør i Hårfagrerittet i fjor. I år går jeg for å delta..

 

Aksdal. Jeg og mine 2 brødre kom sist, men han løken som hade ansvar for tidene klarte såklart å sette meg (på trykk i avisen) som sistemann :p

 

Og kudos til oss 3 som var de eneste som ikke hadde "ufo-hjelm" og hybridsykkel :p

Lenke til kommentar

Aksdal. Jeg og mine 2 brødre kom sist, men han løken som hade ansvar for tidene klarte såklart å sette meg (på trykk i avisen) som sistemann :p

 

Og kudos til oss 3 som var de eneste som ikke hadde "ufo-hjelm" og hybridsykkel :p

Nice! Sendte melding til deg på facebook (fant deg i resultatlisten), så får vi evt. slå av en prat der slik at tråden ikke sklir for mye av.

 

Btw - noen andre som har falt for Felt sine sykler? Se bilde:

felt_ar_full_view_600.jpg

Endret av norfox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, på tide med vask av sykkelen, har som sagt tidligere ikke mye erfaring/peiling på sykler, og bare lurte: er vel ikke skadelig for lakken/noe som helst på sykkelen å bruke zalo i bøtta? eller bør jeg gå til innkjøp av no ordentlig rensk?

 

Samt hvilke deler må jeg passe på å smøre etter vask?

Lenke til kommentar

Ok, på tide med vask av sykkelen, har som sagt tidligere ikke mye erfaring/peiling på sykler, og bare lurte: er vel ikke skadelig for lakken/noe som helst på sykkelen å bruke zalo i bøtta? eller bør jeg gå til innkjøp av no ordentlig rensk?

Samt hvilke deler må jeg passe på å smøre etter vask?

 

 

Skaff deg: http://www.xxl.no/sy...erenser-1049377

http://www.xxl.no/Pr...be761554e9f7290

og gjerne en slik: http://www.xxl.no/Pr...07b6c772ccfe9b1

 

Dette er til kjedet såklart, du MÅ ikke bruke en kjederenser men fader så lett det er å rense og få kjedet rent og pent når du har en slik. Du kan også bruker diesel til kjedet.

 

Kjederenseren er enkel, du åpner den, fyller den opp til streken med oljen "legger" kjedet nedi (mens det er på sykkelen ;) ) lukker lokket, holder renseren i fast grep og vrir noen runder rundt på pedalen. Åpne, heller bort den skitne oljen, tørker pent av kjedet og sprayer på med sprayen.

 

Zalo er det mange som sverger til og mange som skyr det som pesten. Eg bruker ALDRI Zalo da det tørker ut pakninger og lakk. Grønnsåpe eller bilshampoo er gode alternativer.

 

Etter vask så tørker du (såklart) godt av hele sykkelen (mye smådeler) så smører/oljer du kjedet, (der kan du bruke det eg linket lenger oppe om du velger å kjøpe det) du smører/oljer også krank, frikrans,girwaier og bremsewaier gir du noen dråper med olje.

 

Om du har dempegafler så kan du smøre disse også. Så igjen,om du vertfall skaffer deg teflonsprayen som eg linket kan du smøre det som smøres skal med den.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Henger meg på Sverreb, ikke bruk diesel, parafin etc. Ja, det gjør kjede veldig rent, men som sverre sier, det løser opp fettet, ikke bare i kjedet, det har lett for å trenge seg inn i nav og kranklager også hvis man ikke er forsiktig.

 

Angående Zalo og vann funker det helt fin på ramme, bare tørk av etterpå, og pass på at du ikke spruter rett på lagere. Det er selvfølgelig bedre å bruke noe som er laget til bruk for rammevask, men det er ikke et absolutt must.

 

For vasking av kjede ville jeg bare brukt en fille og avfetting (kjederens). De kjederensboksene funker ikke så lenge, så like greit å lære seg å bruke en fille først som sist. Billigere er det også..

Lenke til kommentar

Funker de ikke lenge? Da er eg muligens velsignet med kjederense-evner eller så vet eg hvordan en tar var på ting....Eller som eg selv tror, begge deler.

 

Billigere er det helt sikkert, men å betale 120kr ekstra for noe som da bruker 25 sekunder på å rense kjedet kontra å sitte å knote med en fille ser eg på som vel verdt det.

 

Med mindre en ikke har annet å ta seg til om dagene enn å sitte å fikle med en fille...

Lenke til kommentar

Tar ikke lang tid å bruke en fille når du har fått teken på det. Bruker ikke mer enn fem minutter på kjede, kasett og drev med fille. Noe lenger hvis jeg velger å skru fra hverandre drev og kasett. Min erfaring med de boksene er at de holder ikke på mange sykler/mange ganger. Jo oftere de brukes på en sykkel jo lengere vil de funke selvfølgelig, da det setter seg mindre møkk i børstene. Men når børstene først har blitt skikkelig møkkete er boksen ubrukelig.

 

edit: Må uansett bruke fille på drev/kasett..

Endret av master air
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...