Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(vaktmesteren som jobbet ved en skole i nord-norge !alle" vet om denne sangen!!)

 

Vil bare opplyse om at Kai Kiil, som spiller vaktmesteren faktisk er vaktmester i virkeligheten. Jeg har gått på den skolen der i mange år, den ligger på Stokmarknes i Vesterålen. :)

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg leter etter en serie for en venninne. Jeg prøver å finne ut hva den het.

 

Den handler om tre jenter som har hver sin stein. Hun tror navnene er solfrid, månefrid og hjertefrid eller noe i den duren. Noen som vet hva denne serien heter?

Endret av tiny_melly
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er en serie jeg har lett etter ganske lenge. Husker bare en ting fra handlingen.. Det var ett eller annet med et hus som var usynlig og en gutt som gikk inn i det.. Ikke sikkert det var barne-tv, kunne være en serie som ble sendt rett etter barne-tv.. Pluss en serie til som jeg mener hette "Nettravnene".. Flere som husker disse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
men en serie som jeg så på svensk tv handlet om en gutt som var ganske rebelsk. han bodde sammen med en far som var kunstner og gikk stadig naken... Bestefaren bodde vel også der... Husker at det var basert på en bok...

Jo en ting jeg husker fra en av de siste episodene... er at han var ikke gutt likevel, han hadde bare forkledd seg som gutt, og plutselig går han i kjole og lærerene ber han slutte og tulle.

 

Noen som vet noe som helst?

tror kanskje den gikk på slitten av 80-tallet, kanskje også begynnelsen av 90-tallet.

 

 

Nana?

 

 

Det var desverre ikke Nana, serien var svensk og basert på en bok hvis jeg ikke husker helt feil

Endret av sfj-geek
Lenke til kommentar
Er en serie jeg har lett etter ganske lenge. Husker bare en ting fra handlingen.. Det var ett eller annet med et hus som var usynlig og en gutt som gikk inn i det.. Ikke sikkert det var barne-tv, kunne være en serie som ble sendt rett etter barne-tv.. Pluss en serie til som jeg mener hette "Nettravnene".. Flere som husker disse?

 

Nettravnene husker jeg godt :)

 

Hva filmfront sier om serien:

Handling

Fem ungdommeri en norsk småby etablerer en elevbedrift - en nettavis. Ideen bal etableringen er å samle informasjon om framtidens Norge, slik at de kan gjøre riktige valg når det gjelder utdanning, yrke osv. Denne informasjonen legger de ut på internett til nytte for andre ungdommer. De kaller seg NettRavnene etter Odins ravner, som hver dag fløy ut i verden for å samle informasjon.

 

http://www.filmfront.no/release/22477

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Mange flotte minner her :D Og nå registrerte jeg meg kun for å svare her.

 

Flere har nevnt dette her med gutten som hadde hage med hekk rundt og møtte denne jenta der og sølvstjerner og det der, het ikke den noen sånt som "Østenfor sol, vestenfor måne"? Første som popper opp i huet mitt.

 

Serien med han gutten som har et lite rottehull under senga og en liten gutt kommer ut derfra osv, det var "Per Pusling". Husker den også og at jeg elska det!

 

Er forsvådit overraska over at ingen har nevnt:

- Barney (den fantastiske lilla dinosauren som var i en barnehage :) )

- Tassen (Den lille brune hundvalpen med en sort flekk eller noe)

- Power Rangers (Var vel mer ungdom, men så sinnsykt spennans! Jeg og vennene mine lekte ofte at vi var Power Rangers ^^ Lasta det ned for litt siden, og er ikke å anbefale å prøve å se på det nå. Bedre å holde seg til minnene ;) )

 

Det er et par andre serier jeg kan huske litt av, men ikke hva heter og har ikke sett noe om dem nevnt her:

 

- Tror det var en norsk serie (om det ikke var dubba), om noen folk som levde på en søppelplass? Tror det var sirkusartister eller noe, var i hvert fall ei dame og noen mannfolk. Husker ekstremt lite fra dette, men husker at hu dama blei putta oppi en flaske eller noe en gang? broren min og jeg pleide å leke at vi bodde på en søppelhaug etter å ha sett på dette :p

- En annen serie om ei lita jente tror jeg, som under senga hennes var åpning til en annen verden med huleboermennesker og dinosaurer (eller noe sånt). mener å huske at i starten av episoden så legger hu seg og foreldra sier natta og lukker døra, også skjer det et eller annet under senga. Husker ikke om noe kom opp av hullet eller om hu gikk oppi eller hva det var, husker i grunn ikke om jenta var i den andre verdene eller ikke heller. :p Men syns i hvert fall dette var kjempe morsomt, og at jeg tegna en sånn huleboerjente engang inspirert av den serien.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...