Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Trenger virkelig hjelp med denne, det eneste problemet er at jeg husker svært lite. Serien er fra tidlig 2000-tallet, og husker bare en episode. Det er en veldig enkel animasjon. Det er fire barn som er på et slott(?) hvor maleriene over trappen kan snakke for eksempel. Det regner og tordner og lyner og jeg tror ikke barna får sove. De tar en bil (?!) og kjører ute i regnet fra dette slottet, husker ikke hvorfor. Husker ikke serien som spesielt skummel, men mer som vennelige spøkelser på veggen osv. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Andre ting jeg husker var noe jeg absolutt ikke husker navnet på, men var en tegnefilm av noe slag.

Husker introen og introsangen, med en gjeng raringer som dro på et flyvende teppe og pakka seg ned i koffert eller noe sånt.

Noen som husker hva dette var?? grubler fælt..

 

Har i senere tid funnet det igjen. Sagostunden fra SVT.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelp!! Er det noen som husker en barne tv-serie, den handlet om en gutt og en jente, de bodde ved siden av hverandre, eller noen dører borte fra hverandre i en blokk. Ser for meg at de har oransje og grønne klær, en med oransje shorts og grønn t-skjorte, den andre med det omvendte. Det starter med at den ene tar på seg sko (støvler?) og går for å hente den andre, så går de inn i en heis. De tar heisen ned også ender de alltid opp forskjellige steder, så skjer det ulike ting der, før de blir ropt inn igjen av foreldrene (??) også drar de hjem igjen. 

 

Er det noen som husker denne serien??? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei Godtfolk

Leter etter en tegneserie som gikk på slutten av 90-tallet. Husker ikke om det var nrk eller tv2.

En løve (ulike dyr er i menneskers rolle) fra mellomalderen havner i et futuristisk samfunn, møter et par karer og reiser med de gjennom tid og rom for å redde dagen. Husker ikke stort mer desverre. 

Husker noen hva denne serien het eller husker noe mer av det?

Om ikke jeg tar helt feil nå,så er det Argai: The Prophecy. https://en.wikipedia.org/wiki/Argai:_The_Prophecy

Serien var tilgjengelig på dvd med svensk tale,jeg husker at du kunne få hele serien både som enkelt dvder og box set men særlig sistnevnte var utrolig vanskelig og få kjøpt i Norge. Jeg vet at jeg eide serien på dvd men vet ikke om jeg har den lenger,så er på leting etter serien på dvd. Sist jeg sjekket så finnes det også noen episoder av serien på norsk liggendes ute på Youtube. Hvis noen her inne finner hele serien på dvd så si gjerne ifra! :)

Endret av Animorpher
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Leter etter tegneserie som gikk på Barne-TV på NRK.

Alt jeg husker er at det var en gjeng sauer som prøvde å komme seg

bort fra ulvene, og at den ene lille ulven hadde en kjærlighet på pinne som den konstant slikket på.

Har prøvd å få svar fra NRK uten hell, så søker nå desperat hjelp fra dere!

Lenke til kommentar

Hei!

Leter etter tegneserie som gikk på Barne-TV på NRK.

Alt jeg husker er at det var en gjeng sauer som prøvde å komme seg

bort fra ulvene, og at den ene lille ulven hadde en kjærlighet på pinne som den konstant slikket på.

Har prøvd å få svar fra NRK uten hell, så søker nå desperat hjelp fra dere!

Er sannsynligvis Sheeep du er ute etter,

Lenke til kommentar

Prøver å finne igjen en tegneserie/animasjon. 

Jeg så den på TV rundt 2005/6, tror å huske at den gikk på NRK. 

Mener å huske at den gikk etter Barne-Tv eller var et av de programmene de sendte rett før Barne-Tv tok kvelden. 

Var på samme linje som Creepschool, en annen serie jeg elsket da. Tror også Creepschool gikk etter Barne-Tv, men det er svensk så husker ikke om jeg så det på svensk Tv...

Uansett så var serien jeg leter etter nå Britisk, det er jeg 99% sikker på, og den var dubbet til norsk. 

Husker introen veldig godt da den var i en mer animasjon stil, dukker eller noe sånt, mens resten av serien var tegneserie.

Introen startet med at en ung gutt gikk inn på en kino. Kinoen var veldig creepy og sketchy, og mener å huske at det popcornet gutten kjøpte var larver eller noe sånt. Gutten var den eneste i hele kinosalen, og filmen ble styrt av en veldig creepy gammel mann som også da var fortellerstemmen for tegnefilmen som kom etterpå. Tegnefilmene var liksom de filmene som ble vist på kinoen da, og jeg mener å huske at det lå en lærdom/moral i filmene som denne gamle mannen sa etter tegnefilmen var ferdig.

Selve tegnefilmene var helt forferdelige. De var skumle, eller de var skumle for ei 5 årig jente. Historiene var virkelig grusomme. En gang var det noe med noen insekt som noen spiste, og en annen gang var det noe om en som utga seg for å være frisør, men som trakk tennene til alle ungene eller noe sånt. De var hvert fall veldig fæle. Og tegnefilmene handlet aldri om de samme folkene, det var liksom nye historier hver gang.

 

Hvis det er noen som har ett eller annet om denne Tv-serien blir jeg veldig glad for jeg har lett etter den lenge.(Fant den en gang for en stund siden men husker ikke hva den het)  

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Har nylig begynt å se på barnetv fra 90-00 tallet og er så mye jeg husker som jeg digga og som fremdeles er til å finne noe av! Dessverre så finner jeg stort lite av en serie jeg har lett etter i over ett år,

Den blå sandens hemmelighet! 

 

Den ligger på NRK med fulle beskrivelser og alle episodene, men de har ikke lenger rettighetene! 

Husker den var dubbet til norsk, og savner virkelig serien! Er det noen som har gamle vhs opptak eller lignende liggende? 

 

post-435421-0-01033800-1490865894_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg leter etter navnet på et barne-tv program som jeg så i 2009 eller noe rundt der (pluss, minus et par år). Den handlet om disse personene som bodde i et romskip(?), og så var det med en liten gutt som gikk på skole i den vanlige verdenen. Men romskipet kjørte rundt gjennom parallelle univers(?). Også kom det innslag med en av de smarte fyrene som var på romskipet som forklarte noe kort om kvantefysikk. Husker også at programmet inneholdt en stor og sterk mann som kunne ta av seg armen(?). Han bodde også på romskipet. Han lille gutten som også var med i den vanlige verdenen gikk også på en skole, og der var kantinedama en slags slimete monster i forkledning eller noe. Har også vage minner om ekorn som var slemme? Føler at programmet het noe med kvante. Det var animert og gikk på nrk super.

 

Har noen navnet??? En smule desperat

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Kan noen huske en tegnefilm som gikk på Barne-TV slutten av 80-tallet-en gang på 90 tallet om en gutt som hadde en rød lekebil som ble stor som han kunne kjøre i? Kanskje blander jeg med noe annet, men mener også å huske at det var noen tyver med fangedrakter som stjal egg fra noen kråkereir i trærne i skogen. Er det noen som vet hva dette kan være? ?

Endret av Tranceformation
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Enda en med spørsmål om Barne-TV/tegnefilm. (1990-tallet eller tidlig 2000)

 

Dyster miniserie (?) med en Fugl (?) som snakket om potensielle fremtider.

Husker to episoder, en hvor han hadde på seg gassmaske og hvordan alle måtte bruke det utenfor hjemmene sine og det andre om selvstyrte biler på et hurtig tog?

 

Noen som drar kjennskap til dette??

Lenke til kommentar

Født i 2000. Ser etter to serier som gikk på TV2 barnetv om morgenen. Disse programmene mener jeg bare gikk på sommeren.

Det første het (Louise/Loulou fra Montemarte)?: Det handlet om en jente som løp rundt i Paris rundt 1800, serien starter med henne på gatene og hender hos herskapshuset til en gammel blind dame. Gikk rundt 2014?.

Det andre starter med en dame med sønnen og datteren på en flytende øy og datteren er en jedi og blir fortalt at hun må skjule kreftene sine som moren også har. Det kommer en flyvende brikke med en robot som styrer den, roboten går ut og angriper moren og barna får beskjed om å løpe og dra til ett område med lite sikt og si at de er barna hennes. De drar men blir angrepet av ett hangarskip med fly som blir slynget ut, de blir fanget og avhørt. De blir en del av motstanden siden at kapteinen var en venn av moren deres. Sønnen blir en super pilot og datteren oppdager fortiden.

Jeg husker deler av de siste episodene hvor man lærer at han som skapte og styrer robotene er faren deres. Det avslutter med ett slag over en base som er laget av fylt av kuber. (Faren blir god og slår av robotene)?. Gikk rundt 2010?.

Endret av Alexander Birkelund Olsen A4x aleols16
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, jeg har sett at noen her etterspørr en serie som handler om to barn ute på en eng. De snurrer rundt i ring og finner et usynlig hus.

 

Jeg har selv lett etter denne serien sporadisk i noen år. Etter tredje forsøk fant jeg ut at serien er søkt også på svensk side, men fant ingenting om serien på danske nettsider.

 

Etter litt videre fjas, fant jeg ut at det var så enkelt som å gjøre et google-søk etter "Det Osynliga Huset".

 

Ble da henvist til Svensk Mediedatabas og de hadde følgende informasjon

 

https://smdb.kb.se/catalog/id/001562260

 

Tablåinnehåll
Hur ska det nu bli, när bäste vännen flyttat långt bort? Pojken kommer till en övergiven trädgård och finner ett osynligt hus. Berättare:Niklas Falk. Del 1 av 3. (Från 1997)

 

 
Barn Barn Fiktion, långfilm

 

 

Produsent er en Monica Åhlén. 

 

Filbeskrivning
programström CBR, 6 Mbit/s, MPEG-1 layer 2, 48 kHz, 160 kbit/s
Arkivnummer
YA_TV02-1862
Antal enheter
1
Ljud
stereo
Färg
färg
Leverantör
SVT
Arkivnummer
TV02-1862
 
Jeg har enda ikke lyktes i å oppdrive opptak av serien på nettet. Men forhåpentligvis kommer det etter hvert.

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Husker noe fra en serie som gikk på begynnelsen av 90 tallet en gang.  Husker bare ikke navnet på den.  Husker at det var en gammel mann og en gutt som var ute og rodde, enten var det på begynnelsen eller slutten av episodene.. Husker også at de var inne i et hus og det var en dame der som sang så høyt at noen glass knuste. Damen hadde hatt på hodet. Noen barn der lekte med kjøkkenhåndklær, de tok dem rundt hendene så det så ut som kjerringer med forkle. Kan ikke huske at de snakket så mye i denne serien. Jeg tror serien var svensk, men kan jo ikke være helt sikker, men er sikker på at jeg så vidt hørte noen snakke svensk der. Jeg tror gutten og mannen var hovedpersoner. Noen som kjenner seg igjen og kanskje vet navnet på den? Jeg husker ikke så mye mer. Det er ikke saltkråkan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg leter etter et barneprogram som jeg husker svært lite av. Det handlet om en norsk jente på en øy (muligens Sri Lanka). Jeg husker at hun skulle være med på skolen en dag og da skulle hun ha på seg uniform som var blå og rød. Jeg mener også at det var noe med en konkylie. Dette programmet/serien fantes også som memory-spill. Tror det må ha vært tidlig på 2000-tallet. (Det er ikke flaskepost fra stillehavet).

 

Håper noen vet hva jeg mener og kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Født i 2000. Ser etter to serier som gikk på TV2 barnetv om morgenen. Disse programmene mener jeg bare gikk på sommeren.

 

Det første het (Louise/Loulou fra Montemarte)?: Det handlet om en jente som løp rundt i Paris rundt 1800, serien starter med henne på gatene og hender hos herskapshuset til en gammel blind dame. Gikk rundt 2014?.

 

Det andre starter med en dame med sønnen og datteren på en flytende øy og datteren er en jedi og blir fortalt at hun må skjule kreftene sine som moren også har. Det kommer en flyvende brikke med en robot som styrer den, roboten går ut og angriper moren og barna får beskjed om å løpe og dra til ett område med lite sikt og si at de er barna hennes. De drar men blir angrepet av ett hangarskip med fly som blir slynget ut, de blir fanget og avhørt. De blir en del av motstanden siden at kapteinen var en venn av moren deres. Sønnen blir en super pilot og datteren oppdager fortiden.

 

Jeg husker deler av de siste episodene hvor man lærer at han som skapte og styrer robotene er faren deres. Det avslutter med ett slag over en base som er laget av fylt av kuber. (Faren blir god og slår av robotene)?. Gikk rundt 2010?.

 

Den første serien Loulou de montmartre (2007) https://www.youtube.com/watch?v=oZ1JjCGHGXE

 

Den andre serien Skyland - https://en.wikipedia.org/wiki/Skyland https://www.youtube.com/watch?v=88XKokd9HkY

 

Tida går mykje fortare enn ein skulle trudd!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Vi e nokre jenter som er født i 1999, og vi treng hjelp med å finne navnet på to barnetv-serier fra 2000 tallet.

 

Den førtse serien er en teineserie som handler om en jente med magedanserklær. Vi tror den gikk på tv2. I introen blir det spilt musikk og denne jenta danser gjennom en fontene. Det er også en gutt der (han er kanskje grønn, men det er vi veldig usikkre på). Enten så prøver jenta å finne gutten, eller gutten som prøver å finne jenta. Dansen til jenta er liknende magedansing. Vi tror også at det er noe rart med den gutten.

 

Den andre serien er også en tegneserie (Det kan hende det ikke er en serie, men en film, men er usikker på det). Usikker på om hovedpersonene er en jente eller gutt, men tror det er en jente. Det starter med en scene der vi får se folk dykke etter perler (slike som er inne i skjell). Et annet klipp som vi huser handler om denne hovedpersonen og en gutt/jente (tror det er en gutt) som byttet med en selger. Ho byttet til seg et stort skap, mot en høne. Gutten må bære skapet mens de går i gaten. Skapet var skillelig stort, og han må bære det på ryggen.

 

Kan noen ver så snille å hjelpe oss? Uansett hva vi søker på så finner vi ikke ut av det!! Takk på førehand :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...