Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åh, herlig mimretråd!

 

Så at noen nevnte noe om ei jente som het Rosa og som hadde rosa klær osv, var ikke det Rosa Mirabella i Sukkertoppen? Synes å huske at det var noe sånt, og at hun hadde en egen hytte/hus/lignende i hagen, som også var rosa og som hun kalte Sukkertoppen?

 

Så herlig at noen andre her husker Den vesle heksa, og ravnen hennes Abraxas! Det er så få som husker henne, jeg og søskenbarnet mitt hadde det veldig morsomt med den serien :)

 

Noe av det jeg husker i farta:

 

Alf (egentlig ikke barnetv- kanskje?)

Eric (noen her som nevnte han som ble forvandlet til en hund)

Rosa Mirabella i Sukkertoppen (vet ikke om den het det, men)

Den vesle heksa

Gaute og Gullitt

Sommeren med Sellik (eller sommeren med sullik, som pappa sa)

Pernille og mr.Nelson

Mummidalen

Postman Pat

Brannman Sam

Flukten fra dyreskogen

Bertha (maskina)

Tøydukke Anna

Fraglene

Kalles klatretre (med Børretsens fortellerstemme)

Aquagirl (ble vel sendt på Go´elg)

Pelle Parafins bøljeband

To hus tett i tett

Mysteriet med det levende lik

Operasjon Popcorn (husker ikke om det het akkurat det, men det handlet om folk som ble hypnotisert via tv/film o.l til å gjøre forskjellige teite ting)

Disse seriene med tema som "kroppen", "historie" osv, som var tegnet (tidligere i tråden her)

Kalle klovn

Babar

Andungen KvakkKvakk

Bompibjørnene

Det suser i sivet

Saltkråkan

Pippi

Emil i Lønneberget

Flode og Trond Viggo

AtteKatteNoa

Smitt og Smule

Gulars

Jaja og Paja

Labbetuss

Vertshuset den gylne hale

julekalender med Teodor (vet ikke om den het det?)

Jul i Skomakergata

Reisen til Julestjernen

Lærer Flukt

Karlson på taket

Klabb og babb

Marikken

Muldvarpen

Mr. Hiccup

My Little Pony

Rakkerungene

SerumSerum

Popples

Portveien 2

Lånerene (tror de het det, bittesmå folk som bodde i hus og lånte fra oss )

Ronja Røverdatter

Titten Tei

Thomas Toget

TinTin

 

Tok kanskje med noe som ikke ble sendt på tv nå, men men ...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje litte feil sted å poste?

 

Men jeg lurer på navnet til en serie med to kitt figurer, den ene liten og feit, mens den andre høy og tynn, som hele tiden gjorde dumme ting og lo hele tiden med latter som "høhøhøhøhø, hohohoho"..

Husker ikke hvilken kanal de gikk på, men det r ikke så lenge sia.. I fjor kanskje. :)

Lenke til kommentar

Fin tråd, det var en eller annen serie som gikk husker jeg som jeg ikke vet navnet på. Fint om noen kunne hjelpe, vet ikke om det var barneTV eller en "tenåringsserie".

 

Husker det handlet om ei jente fra verdensrommet som møter to gutter (tror det var 2).

 

Husker en scene der denne jenta gikk med røde gummistøvler.

 

En annen scene jeg husker var at de hadde blitt kidnappet og ble fraktet i ett helikopter. Da klart jenta å dytte hardt i ene siden av veggen på helikopteret og endre retningen den fløy.

 

PS! Jo hun var supersterk (uansett om det er fysisk umulig å gjøre noe slikt uansett hvor sterk man er)

 

Husker noen den serien?

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at der er mange som husker de tjekkiske barnetvseriene som gikk (som de 2 gode naboer), jeg lo så jeg pissa meg ut med alle påfunnene de hadde.

 

2 Gode naboer

http://www.youtube.com/watch?v=Q1knO9a5p-8...feature=related

 

Jaja og Paja

 

Baltazar

http://www.youtube.com/watch?v=dZMztkXlsMc

 

Edit: jeg fant Kranonos!. (har hele denne episoden på VHS)

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg nå. Har fundert på dette i årevis.

 

Det var en tegneserie som gikk på TV3 tidlig på nittitallet. Det handlet om sjørøvere, om jeg ikke tar feil. Og disse var dyr. Det er det meste jeg husker dessverre. Tror hovedkarakteren var kaptein og hadde et navn med en Sh-lyd i seg.

 

Lurer også på hva tv-serien om den mystiske (alien)-jenta som svømte som en fisk under vann og var litt weird, men pen. Gikk på NRK om ettermiddagen. Rundt år 2000 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje et skudd i mørket, men jeg husker en tegneserie jeg så på TV3 en sommer en gang på nittitallet. Der var det en gjeng dyr som jeg mener å huske var på jakt etter en skatt ellernoe. Navnet på serien er Sandokan.

 

Det står litt på Wikipeida om hva serien handler om.

 

Skulle det være av interesse, har Youtube mange av episodene.

Endret av Βlur
Lenke til kommentar
Dette er kanskje et skudd i mørket, men jeg husker en tegneserie jeg så på TV3 en sommer en gang på nittitallet. Der var det en gjeng dyr som jeg mener å huske var på jakt etter en skatt ellernoe. Navnet på serien er Sandokan.

 

Det står litt på Wikipeida om hva serien handler om.

 

Skulle det være av interesse, har Youtube mange av episodene.

 

JAAAA, takk skal du ha! Det er den! Nå ble jeg glad : D

 

Edit: Bare synd det ikke er den norske. Noen som vet om det er mulig å få tak i?

Endret av sigz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...