Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Lurer på navnet på en episode jeg så på barnetv som liten, ca. rundt 95 tallet går jeg utifra var tidsrommet jeg så den. Handlingen utspant seg på et barnerom med noen leker(?) som hørte til der, og der de to største farene var å gå under sengen eller utifra rommet. Det var ikke en tegneserie, men animering av figurer tror jeg, ikke helt sikker tho.

 

Er veldig lenge siden jeg så det, så husker veldig lite om det, men om noen skulle komme på hadde det vært flott :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på navnet på en episode jeg så på barnetv som liten, ca. rundt 95 tallet går jeg utifra var tidsrommet jeg så den. Handlingen utspant seg på et barnerom med noen leker(?) som hørte til der, og der de to største farene var å gå under sengen eller utifra rommet. Det var ikke en tegneserie, men animering av figurer tror jeg, ikke helt sikker tho.

 

Er veldig lenge siden jeg så det, så husker veldig lite om det, men om noen skulle komme på hadde det vært flott :)

Toy Story??

Lenke til kommentar
Toy Story??

Nei, var ikke det, var ikke dataanimert, var stopmotion animert med leker. Dessuten er jeg ganske sikker på at det var en serie med episoder også, ikke film som Toy Story.

Lydia mener jeg en av lekene het.

 

EDIT: Fant navnet på serien ved litt googling nå etter jeg kom på navnet på den ene leken, var visst Jonson og Vennene.

Endret av Torla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tillater meg selv å bumpe denne tråden.

 

Jeg leter etter en serie. Den gikk på cartoon network på 90-tallet. Jeg husker ikke så mye av historien, men det jeg husker er at hoved personene er to han-tigermennesker og en hun-tigermenneske. De var kledd i et Indiana Jones-ish antrekk. Fienden til disse var også en han-tigermenneske. Han var kledd i et dressantrekk (på introen). En annen ting jeg husker på introen er at de blir jaget av en stor maur(?) lignende ting. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Hei!

Masse gode minner her ja!

Føler meg relativt gammel når jeg ser hva folk så på...

Det jeg så på når jeg var liten(som jeg husker)

Det var engang...

Trasan och banarne

Fem myror är fler enn fyra elefanter

Lekestuen

Gulars

Fragglene

Muppet Show

Thundercats.

He-man

GI Joe

Transformers

Inspector Gadget

Ninja Turtles

 

Shagma ikke minst

 

par serier som gikk på TVN også, jeg vet navnet, men jeg gir et hint så skal vi se hvor mange som klarer det... google og søkemotorer er juks.

 

"EARTH!"

"FIRE!"

"WIND!"

"WATER!"

"HEART!"

 

 

 

men en serie som jeg så på svensk tv handlet om en gutt som var ganske rebelsk. han bodde sammen med en far som var kunstner og gikk stadig naken... Bestefaren bodde vel også der... Husker at det var basert på en bok...

Jo en ting jeg husker fra en av de siste episodene... er at han var ikke gutt likevel, han hadde bare forkledd seg som gutt, og plutselig går han i kjole og lærerene ber han slutte og tulle.

 

 

Serier med dårlige minner:

Power Rangers.

Tegn en sang møkk

Muppet babies

Lenke til kommentar
"EARTH!"

"FIRE!"

"WIND!"

"WATER!"

"HEART!"

"By your powers combined..." =)

 

Captain Planet, he's our hero

Gonna take pollution down to zero

 

He's our powers magnified

And he's fighting on the planet's side

 

Captain Planet, he's our hero

Gonna take pollution down to zero

 

Gonna help him put asunder

Bad guys who like to loot and plunder

 

"You'll pay for this Captain Planet!"

 

We're the Planeteers

You can be one too

'Cause saving our planet is the thing to do!

 

Looting and polluting is not the way

Hear what Captain Planet has to say!

 

"The Power is Yours!"

Lenke til kommentar
men en serie som jeg så på svensk tv handlet om en gutt som var ganske rebelsk. han bodde sammen med en far som var kunstner og gikk stadig naken... Bestefaren bodde vel også der... Husker at det var basert på en bok...

Jo en ting jeg husker fra en av de siste episodene... er at han var ikke gutt likevel, han hadde bare forkledd seg som gutt, og plutselig går han i kjole og lærerene ber han slutte og tulle.

 

Noen som vet noe som helst?

tror kanskje den gikk på slitten av 80-tallet, kanskje også begynnelsen av 90-tallet.

Lenke til kommentar
Lurer også på hva tv-serien om den mystiske (alien)-jenta som svømte som en fisk under vann og var litt weird, men pen. Gikk på NRK om ettermiddagen. Rundt år 2000 vil jeg tro.

 

Dette må være Ocean Girl, vel? Denne går forresten på TV2 lørdag og søndag kl 10. :)

 

Har lest gjennom hele tråden her, og har funnet utrolig mye moro som jeg hadde glemt..! Jeg kan huske noen små glimt fra en tegnefilm/serie (?) om noen støvler. Tror de bodde i "støvleby". Noen andre som kan huske dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da prøver jeg meg :) 

 

showet gikk tidlig 1990 tall. Det var et slags kids show. hovedpersonen var en snakkende håndstyrt dukkebamse av noe slag, men ikke fra muppetfamilien, dog lignet den på noen av de i muppetshow. han hadde en caps med ( ikke helt sikker ) vindsnurre . Jeg satt klistret til skjermen hver morgen for å få med meg showet :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Herlig tråd, fantastisk at den lever enda :)

 

Har sittet og gått gjennom tråden og mimret masse ...

 

MEN det mangler enda to-tre som jeg husker godt (for en gylden periode vi vokste oppi):

 

1. En slakter og sønnen hans? Husker han lagde pølser etc og han slaktern var så sur hele tiden, men sønnen måtte jobbe og slite hele tiden i hagen. Jeg husker sønnen sto opp på en spesiell måte - han hoppet rett fra sengen opp i buksene, fiks ferdig! En serie laget med dukker.

 

2. Dette er en serie med en klovn i store blå bukser og rød (!) nese ;) som bodde i bakgården av en bygård. Hver dag kom det unger og besøkte han. Han lå gjerne på en benk og sov - ungene vekte ham og han skvatt opp *ler*

Han gjorde magiske triks og sjonglerte (såvidt jeg husker) og mener introen og deler var tegnet. Håper det er noen her som husker denne!

 

3. Ja det var en serie til - tegneserie med en hund som kjørte bil og en katt som nabo. Katten likte veldig godt å sooove lenge om morgenen, men sola (som hadde ansikt) strålte ekstra hardt innpå soverommet til syvsoveren. Sola lirket teppet av katten flere ganger. Husker veldig godt at vekkerklokka til hunden ringte. Virket som om sola hadde grei oversikt over ting som foregikk på bakken. Hunden kjørte en gammel veteranbil som hunden måtte sveive i gang!! Klassiker!

 

*fylle på listen*

James Bond junior

Skulk (steget opp fra barne-tv kanskje, men dog;) )

Bompi-bjørnene (såklart!)

Stoppa duvan! (Hanna-Barbera såklart!)

Dinosaurs (Bundy, bare som dinosaurer :) )

Batman (tegneserien, klassiker det og!)

(Barn-trean som ga oss mange av disse gullkornene)

(vaktmesteren som jobbet ved en skole i nord-norge !alle" vet om denne sangen!!)

Tall-sangen fra Sesam stasjon

Tiny Toons!

("smurfelignende" folk som bodde på en planet formet som en stjerne. På naboplaneten bodde skumle fyrer - planeten var en søppelfylling.. :)

Skjermtrollet Hugo ! (kunne ikke finne norsk versjon, mener dette gikk på TV2?

Barne-TV intro på Nrk. Er ikke alle man husker, men DENNE husker de fleste.

JUL i Nrk (slenger med denne også for syns skyld)

Muldvarpen (kos)

Sam og Trylleballen (rotekte og klassiker! )

(de kom sent men godt)

 

Husker godt da denne gikk på tv, en julefilm om leker som ble levende straks mennesker hadde forlatt rommt, men "døde" da menneskene kom inn igjen. Klassiker som mange kanskje har glemt. Husker spesielt en episode i filmen der den lille musa ble tvunget ut i gangen av de andre lekene og ned i stuen for å sjekke hva som lå inne i gavene. Stakkaren var jo livredd og skalv og greier :) Det kom først en julefilm og deretter serien basert på denne visstnok.

Link: The secret life of toys

 

Og tidenes (ikke tv-serie) men leketøy,

 

Og slik kan man fortsette :)

Endret av xiayou
Lenke til kommentar
men en serie som jeg så på svensk tv handlet om en gutt som var ganske rebelsk. han bodde sammen med en far som var kunstner og gikk stadig naken... Bestefaren bodde vel også der... Husker at det var basert på en bok...

Jo en ting jeg husker fra en av de siste episodene... er at han var ikke gutt likevel, han hadde bare forkledd seg som gutt, og plutselig går han i kjole og lærerene ber han slutte og tulle.

 

Noen som vet noe som helst?

tror kanskje den gikk på slitten av 80-tallet, kanskje også begynnelsen av 90-tallet.

 

 

Nana?

 

Husker noen en care-bears lignende serie som gikk på svensk tv3 på 90 tallet en gang? mener de var ute i verdensrommet en gang, og tror de hadde hjerter på nesene.

 

Star Street ;) ligger også i listen min to hakk oppe.

Lenke til kommentar
Herlig tråd, fantastisk at den lever enda :)

 

Har sittet og gått gjennom tråden og mimret masse ...

 

MEN det mangler enda to-tre som jeg husker godt (for en gylden periode vi vokste oppi):

 

1. En slakter og sønnen hans? Husker han lagde pølser etc og han slaktern var så sur hele tiden, men sønnen måtte jobbe og slite hele tiden i hagen. Jeg husker sønnen sto opp på en spesiell måte - han hoppet rett fra sengen opp i buksene, fiks ferdig! En serie laget med dukker.

 

Den serien du snakker om i punkt 1, den heter Jaja og Paja. Du kan se en episode på originalspråket her:

;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...