Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Heisann!

 

Ser at denna tråden har vært aktiv i over 5 år, så ser ingen grunn til å slutte nå.

 

Jeg har sett mange har nevnt massevis av barnetvprogrammer som jeg hadde glemt helt! Men, jeg fant ingen som har nevnt det dukkeprogrammet som jeg har svidd fast i hjernen min. ALt jeg kan huske, var at som liten var jeg redd for den slemme ulven, og var naturlig supporter av hva jeg mener å huske var en sau som bodde ute i skogen. Husker veldig spesielt en episode da sauen skulle ut for å plukke pærer... Aner ikke hvorfor den har svidd seg fast, men jeg tror jeg husker helt fra den gang at jeg var veldig redd for at ulven skulle komme å ta han mens han plukka pærene :)

Hele showet var laget i filt tror jeg, alt var veldig 2D og det gikk somregel som en avslutter av barnetv.

Det var den gang veldig skummelt, og vil gjerne se en episode et sted en gang til, kanskje for å overvinne frykten eller noe sånt, haha :)

 

Jeg vet ikke om det er noen link mellom det programmet og denne sangen "Secret Garden - Nocturne" (http://open.spotify.com/track/7sqXtAyEHyqwMPIwdFg97O) men hver gang jeg hører denne sangen forbinder jeg den med den serien. Kan fort hende at det er noe internt, at jeg hørte den sangen før eller etter programmet, så er derfor jeg ikke er sikker.

 

Jeg blir gal her, haha.. Please hjelp!!

Endret av Mavvi87
Lenke til kommentar

Er en serie jeg har lett etter ganske lenge. Husker bare en ting fra handlingen.. Det var ett eller annet med et hus som var usynlig og en gutt som gikk inn i det.. Ikke sikkert det var barne-tv, kunne være en serie som ble sendt rett etter barne-tv..

 

Åhh ja, hva het den serien igjen? Husker jeg syntes den var drit skummel i vertfall. Sånn som jeg husker det: Det var et usynlig hus ute i skogen. For at man skulle se det måtte man snurre rundt og rundt, og da dukket det plutselig opp. Om jeg ikke husker heeelt feil så var det noen katter inni huset og muligens ei jente som også bodde der?

 

En annen spennings seier som jeg husker handlet om noen barn som rømte fra politiet i en båt, tror foreldrene deres var døde og derfor bodde de i den båten.

 

 

oooooggg hva het den serien de pleide å vise rundt jule tider hvor det var et stort slott som noen litt eldre barn flyttet inn i? Husker at det skjedde masse greier der med spøkelser og sånt, og at han ene gutten måtte fekte med et skjelett!

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Det er en serie jeg husker fra jeg var liten som jeg ikke klarer å finne igjen. Husker ikke navnet på den, men det var ikke tegneserie. Den gikk på barne-TV en gang på 90-tallet. Det var en gutt som lekte for seg selv i en hage, så fikk han besøk av en jente. De to lekte sammen, før gutten blie med jenta hjem til huset hun bodde i. Huset var stort og rødt, med et slags tårn. Tror faren til jenta var kunstner eller maler. Mener å huske at moren til gutten tror han har forsvunnet, og begynner å lete etter ham. Etter hvert finner hun også fram til det store røde huset, der hun blir kjent med faren til jenta.

 

Noen som aner hva jeg tenker på?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg leter etter en serie for en venninne. Jeg prøver å finne ut hva den het.

 

Den handler om tre jenter som har hver sin stein. Hun tror navnene er solfrid, månefrid og hjertefrid eller noe i den duren. Noen som vet hva denne serien heter?

 

kan det være denne?

http://www.youtube.com/watch?v=ESM12DaJUZc&feature=player_embedded#!

 

lurer på om den kan ha blitt kaldt stjernerytterne på norsk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ok eg har ein:

Stop-motion.

Hugser at en av sitatene var noko med "Nå må dere våkne! Morgenstund har gull i munn!"

 

Eit eller anna med to ungutar som skal jobbe(?) eller noko sånt.

Har bildet for meg at eine brukar trillebår eller noko sånt.

Foregår på landet.

 

Eg er ikkje sikker om det faktisk var barne-tv, men det er lov å prøve. :)

 

EDIT: Gløym det. Fant det ut. :)

Det var Jaja og Paja.

Endret av JarAxe
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som husker den animasjons barnefilmen (90-tallet) som handlet om noen ender som tok bussen, og bussen stoppet på en blomster eng. Den ene anden går vekk fra de andre, og hvis jeg husker riktig så blir han forminsket. Han går rundt med insekter på bakken og bærer noen kongler elller no.

Litt svakt minne, men håper noen kan hjelpe meg å finne ut hvilken film det er! : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...