Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har kjennskap til denne rifla?

http://www.game-on.no/aw_308_sniper/P_1436#anmeldelser

 

Lurer på om løpet med mekanisme hviler i stokken eller om den produsert i et helt stykke...

Det kommer helt an på hva du mener med "hviler" i stokken. Noen snipere kommer pakket i 2 deler, kolben og løp+avtrekkermekanisme, disse skrues sammen ved hjelp av noen skruer og en umbrakonøkkel som oftest følger med i pakken.

Men de fleste kommer ferdig sammensatt og skyteklar.

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig bruke kolben og resten av sulamitten på salonggeværet, det er jo ikke fysisk umulig. Men det vil kreve at du har gode egenskaper innenfor modifisering av våpen og at du vet hva du holder på med, i tillegg burde du kanskje sjekke om det faktisk er lovlig å modifisere salongriflen din med slike deler, som du sa; det er ABS-plast...

 

Men teknisk sett burde det fungere hvis du greier å feste det til rifla på en sikker måte (UTEN å bruke gaffa teip :tease: ), 22LR har jo så og si ingen rekyl så kolben vil ikke bli like mye belastet som om hvis det var en 223. eller 308. (med belastning mener jeg at den vil knekke og mest sannsynlig skade skytteren).

 

Personlig vil jeg sterkt fraråde å bruke noen Airsoft deler på skarpe våpen. Delene er designet for å brukes på Airsoft og det er det de skal brukes til, ikke for å modifisere jaktrifler om til krigsvåpen.

Lenke til kommentar

Jeg er kapabel til å bygge om salongen selv ja.

Det er i tillegg ikke ulovlig å bygge om på denne måten, det som ikke er tillatt er frittstående pistolgrep. Utover det kan man bygge den om til det ugjenkjennelige :p

 

Siden det er ABS-plast så blir jeg ikke å bruke den.

Den er en kopi av Accuracy internationals rifler, og de selger stokker løst. Men der er prisen på rundt 10.000... :ohmy:

Lenke til kommentar

Kulene vil gå saktere ja, men munningsenergien vil være noe det samme.

 

Nå vet jeg jo ikke hvorfor du ønsker tregere kuler, men om det er et krav på en bane en plass så er det vel testing med standard kulevekt.

-.- javell :p

Skulle fått ned fpsen på geværet siden jeg ikke kan bruke det :p

Men tar ikke risikoen på å skifte fjær når jeg har bursdag om litt over 2 mnder så da får jeg vell overleve med pistol ;P

Lenke til kommentar

Det funker ikke å bare bruke tyngre kuler. Grensa for utgangshastighet er som oftest oppgitt med 0.2 gram kulevekt, så da blir geværet målt med 0.2 gram.

 

Er egentlig mer riktig å oppgi kraften i antall joule, det er mengden kinetisk energi som kula avgir når den treffer, og den er ca lik uavhengig av kulevekt.

 

Er ikke så vanskelig å bytte fjær, ei svakere fjær vil faktisk øke levetida til girkassa litt, og øke skuddtakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...