Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å søke enten marin teknikk eller bygg og miljø. Lurte på om det er noen her inne som

kunne fortelle litt om disse linjene?

Både bygg og marin er under IVT, altså klassiske ingeniørfag, hvilket naturlig nok betyr at mekanikk er hovedfokus. Marin jobber med skip og sånt, bygg jobber med bygg og andre lastbærende (statiske) konstruksjoner. Hvis du går bygg, er nok oljeplattformer det lengste du kommer deg fra land. Og (redigert inn): Som det ble skrevet på de foregående sidene i tråden, har man på bygg muligheten til å slippe unna tung teori ut over de obligatoriske mattefagene, om man er av den typen.

 

Sånn sett lærer man nok en del av det samme på de to linjene, men i forskjellige kontekster. En siste ting man bør tenke på vite om, er at marin er mye på Tyholt, mens bygg alltid er på Gløs, uten at det ene nødvendigvis er klart bedre eller verre enn det andre.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Ja, som tidligere nevnt har jeg lest en god del på NTNUs sider. Er egentlig i villrede angående valg, men takk for gode tilbakemeldinger. Sikter meg inn i oljebransjen, uten å være for knyttet. Det vil si at hvis oljen skulle ryke, så kan jeg lett få meg jobb andre steder. Har tenkt på Veritas, da de ansetter mange fra Marinstudiet.

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg trodde siste feriedag var i går, i dag er jo ikke helligdag. Men ser nå at jeg tok feil. Blærgh, jeg som skulle innom Guru-tjenesten og få meg Win7. Må vente til i morgen, da.

 

Hvordan funker dette med å få Win7 der? Er det for alle studenter på NTNU? Da tror jeg muligens jeg skal ta en tur innom der en av de kommende dagene. :)

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg trodde siste feriedag var i går, i dag er jo ikke helligdag. Men ser nå at jeg tok feil. Blærgh, jeg som skulle innom Guru-tjenesten og få meg Win7. Må vente til i morgen, da.

 

Hvordan funker dette med å få Win7 der? Er det for alle studenter på NTNU? Da tror jeg muligens jeg skal ta en tur innom der en av de kommende dagene. :)

Du må ta emner ved enten IDI eller IVT. Men hvis du gjør det er det ordna på 5 minutter.

Lenke til kommentar

Har noen erfaring med å plassere FG-godkjente våpenskap på SIT-hyblene og/eller å oppbevare våpen i disse? Har sendt mail til dem uten å få noe særlig respons tilbake, mistenker at de rett og slett aldri har blitt spurt om det tidligere og egentlig ikke har utarbeidet noe særlig regelverk.

Lenke til kommentar

Er det lov å bolte en safe fast i et skap (på en hylleplate f.eks)? Vet ikke helt hvordan skapene er på de forskjellige hyblene, men noen av dem er vel kanskje bygd inn i veggen?

 

Ellers så er det vel ikke så veldig lett å eie eget våpen på studenthybler :p

Du får selvfølgelig lov til å bolte en safe fast i et skap (sett at det er ditt eget skap, ikke SiT sitt), men det hjelper ikke. Enten skal det være 300 kg tungt (våpenskapet), eller så skal det være boltet fast i gulv/vegg.

Lenke til kommentar

Er det lov å bolte en safe fast i et skap (på en hylleplate f.eks)? Vet ikke helt hvordan skapene er på de forskjellige hyblene, men noen av dem er vel kanskje bygd inn i veggen?

 

Ellers så er det vel ikke så veldig lett å eie eget våpen på studenthybler :p

Du får selvfølgelig lov til å bolte en safe fast i et skap (sett at det er ditt eget skap, ikke SiT sitt), men det hjelper ikke. Enten skal det være 300 kg tungt (våpenskapet), eller så skal det være boltet fast i gulv/vegg.

 

Kan man legge selv "montere" ekstra vekt inni for å komme over grensa?

Lenke til kommentar

Hva med å bolte fast i et skap som er boltet fast eller innfelt i veggen? :p

Regner med at jeg trenger en løsning så fort jeg blir over 20 år, så greit å finne ut allerede nå. Driver bare med pistolskyting så trenger sånn sett ikke noe større enn en safe. Våpenskap på 300kg er litt i største laget for en pistol eller to.

Lenke til kommentar

Tekna sier ja til datalagring

 

Hva synes vi om dette?

Det burde egentlig vært "Hovedstyret i Tekna, dvs. 5 personer(?), sier ja til datalagring". Men høringsnotatet de har skrevet bærer preg av "Ja, gitt X,Y,Z". Tar vi da på oss politikerbrillene så står det: "Ja!"

 

Tekna burde ikke ta stilling til en så politisk betent sak. I hvertfall ikke uten flertall i representantskapet.

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...