Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å finne noen brukbare topografiske kart av Trondheim på nettet? Det høres ut som om det er mye bakker rundt om kring, skulle gjerne sett hvor.

Hvis du zoomer nært nok inn på Gule sider sitt kart eller Google Maps (i "terreng"-modus) får du ekvidistanser. Det er da iallefall noe.

 

Og både Norge i 3D og Finn sine 3D-kart har 3D-representasjon av terrenget, men da basert på flyfoto istedenfor kart.

Lenke til kommentar
Sweet, hvilken karakter endte dere som bare pugget det opp med da?

Nå brukes det jo terning under exphil-sensuren, hvor 1 switcher på å være best og dårlig, men jeg kan vel si at det heftet fikk meg til å lande ca midt på skalaen.

 

Sweet. Hefte istedenfor bok høres mektig interessant ut. Noen som vet om en fortsatt kan, evt. hvor, få tak i dette?

Tapir, ihvertfall på gløshaugen.

Lenke til kommentar

Noen andre en meg som syns midtsemesteren i Matte 1 var tung?

Den øvings midtsemesterprøven fra 2005 syns jeg var lavere vanskelighetsgrad på. Men ser i ettertid at jeg har jobbet litt for lite med emner som inverse funskjoner og optimering. Stusset også litt over grenseoppgaven prøvde bruke l'Hopitals regel men fikk det helt til å funke.

Endret av Jonsa
Lenke til kommentar
Noen andre en meg som syns midtsemesteren i Matte 1 var tung?

Den øvings midtsemesterprøven fra 2005 syns jeg var lavere vanskelighetsgrad på. Men ser i ettertid at jeg har jobbet litt for lite med emner som inverse funskjoner og optimering. Stusset også litt over grenseoppgaven prøvde bruke l'Hopitals regel men fikk det helt til å funke.

Jeg synes faktisk den øvings-greia virket vanskeligere...

Det som gjorde denne mest vanskelig, var egentlig tiden. Rakk bare så vidt å gjøre alle oppgavene, uten å ta meg tid til å dobbeltsjekke svarene på noen av dem.

 

Spent på fasiten ja. :hm:

Lenke til kommentar

Jeg kan nok innrømme at jeg ikke har jobbet spesielt godt i forkant av midtsemesteren, men likevel tør jeg påstå at denne var betydelig vanskeligere enn eksempeloppgaven fra 2005. Fikk dårlig tid og endte opp med 2 random tippinger og 2 kvalifiserte gjetninger.

 

Kan jo bare gå en vei uansett, oppover :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tar TMA4100 på nytt nå i høst da jeg satser på at jeg får en bedre dag på eksamen i år enn jeg hadde i 2005. :p

 

Jeg er enig i at nivået på dagens prøve var noe vanskeligere enn eksempeloppgaven fra 2005. Blant annet fordi den går innom noen pensumområder som eksempeloppgaven ikke gikk inn på (inverse funksjoner). Nivået på noen oppgaver var også litt vanskeligere, for eksempel var denne L'Hopitals-oppgaven litt av en vriompeis hvor man virkelig måtte tenke over hvordan man skulle løse (kunne ikke bare kjøre på med L'H, som er vanlig i slike oppgaver). Så jeg kan lett se at dere n00bs slet litt med denne. Dere får iallefall trøste dere med at den kun teller positivt på eksamen.

 

Og et lite råd til dere n00bs som slet litt med denne oppgaven: Semesterprøven blir en indikasjon på hvordan eksamen vil være. Hvis dere slet med denne, ikke ta for gitt at det vil "løsne seg" til eksamen. JOBB JOBB JOBB og få ting på plass. Så slipper dere å ødelegge hele sommerferien med diverse sommerleker (også kjent som "konteeksamen") fordi dere ikke klarte eksamen.

 

Eller eventuelt bare sats på konteeksamen, om dere liker å sitte og pugge hele sommeren. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...