Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min "medisinstudiet for dummies" i posten i dag, og der havna hybelen jeg har fint innenfor kategorien "her vil du IKKE bo." Er virkelig området litt sør for Lerkendal så usentralt? Det virka da ikke slik da jeg var på visning oppe i høgget. (Bor like nord for der E6 deler seg i to, ved Sorgenfri).

Lenke til kommentar

Det er ikke så fryktelig langt unna det medisinske fakultetet, og du bor ganske OK til med tanke på busser. Problemet er at det er et stykke unna byen, så det blir en del reising fram og tilbake hvis man skal ut på byen, spesielt i helgene.

 

Men uansett. Stick med hybelen din, så bytter du heller hvis du vantrives der etterhvert. Det er langt lettere å få til sånt på senhøsten eller vinteren.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Fikk min "medisinstudiet for dummies" i posten i dag, og der havna hybelen jeg har fint innenfor kategorien "her vil du IKKE bo." Er virkelig området litt sør for Lerkendal så usentralt? Det virka da ikke slik da jeg var på visning oppe i høgget. (Bor like nord for der E6 deler seg i to, ved Sorgenfri).

Jeg havnet i "Her er det bra å bo" :) Er bare tull at området rundt Lerkendal er et IKKE-sted. Kanskje litt småtungvindt for de av oss som tilbringer hele dagen på shopping i midtbyen, men ellers helt greit.

 

EDIT:

Idioteque: Har du fått pin-koden til studweb ennå? Jeg har fått en del brev i posten, men ikke noe sånt foreløpig...

Endret av Sanzu
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål angående valg av emner. Skal starte på andreåret på bachelor fysikk, og har et fag/emne igjen å melde meg opp i. Valget står hovedsaklig mellom fluidmekanikk eller statistikk. Noen som har erfaringer med hva det kan være lurt å velge, evt kan servere meg en "for/i mot" - liste?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Sanzu og Idoitueq: Av ulike årsaker lot jeg utålmodigheten ta over, og jeg ringte til NTNU. Hadde et par spørsmål, blant annet hvorfor vi ikke får pinkoder (ennå). Svaret var at de kodene blir sendt ut ila neste uke, så worst case får dere dem om ca. en uke.

Sendes i løpet av neste uke = dere mottar den senest i overneste uke.

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne på Elektronikk til høsten. Så har jeg tatt ex. phil. Hvordan blir det med fag og støtte fra lånekassen? Jeg får jo ikke 30 studiepoeng siden jeg har tatt ex. phil. Er det evt noe annet fag jeg kunne tatt?

Ta et fag fra 2. "klasse". Eventuelt ta et av de ikke-tekniske emnene du må ha i graden din.

Lenke til kommentar

Kom inn på biologi, og skal dermed ha faget Generell kjemi - KJ1000 første semester. Har derfor noen spørsmål angående lab-øvinger.

 

1. Må man skaffe labutstyr, inkludert frakk, vernebriller, kjemikaler, selv eller får man låne det?

 

2. Hvis man må skaffe for noe av det selv, ca. hvor mye koster det?

 

3. På selve øvingene, blir man delt inn i grupper som utfører øvingene eller skal man utføre de på egenhånd?

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne på Elektronikk til høsten. Så har jeg tatt ex. phil. Hvordan blir det med fag og støtte fra lånekassen? Jeg får jo ikke 30 studiepoeng siden jeg har tatt ex. phil. Er det evt noe annet fag jeg kunne tatt?

 

Tror det var en i samme situasjon i fjor, han tok vel TFE4105, Digitalteknikk og datamaskiner, istedenfor.

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne på Elektronikk til høsten. Så har jeg tatt ex. phil. Hvordan blir det med fag og støtte fra lånekassen? Jeg får jo ikke 30 studiepoeng siden jeg har tatt ex. phil. Er det evt noe annet fag jeg kunne tatt?

Ta et fag fra 2. "klasse". Eventuelt ta et av de ikke-tekniske emnene du må ha i graden din.

 

Er det noen mulighet for å ta noe ledelse/markedsføring? Er det evt. noe jeg trenger i graden min?

Lenke til kommentar
Kom inn på biologi, og skal dermed ha faget Generell kjemi - KJ1000 første semester. Har derfor noen spørsmål angående lab-øvinger.

 

1. Må man skaffe labutstyr, inkludert frakk, vernebriller, kjemikaler, selv eller får man låne det?

 

2. Hvis man må skaffe for noe av det selv, ca. hvor mye koster det?

 

3. På selve øvingene, blir man delt inn i grupper som utfører øvingene eller skal man utføre de på egenhånd?

1. Generelt for kjemifagene: labutstyr kjøper du på bokhandelen på Gløshaugen, vernebriller får du utdelt første dag på laben, og kjemikaliene blir plassert på laben for hver lab-dag alt etter hvilket forsøk som skal gjøres.

 

2. Labfrakk koster vel 300 kroner, men det spørs om ikke linjeforeningen din (Volvox & Alkymisten) også selger dem, og da muligens noe billigere.

 

3. På laben jobber man som regel enten enkeltvis eller to og to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...