Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ei fin skjorte, samt ei passande fin dongeribukse eller piratbukse (dersom det er fint vèr), er vel standarden på immatrikuleringa. Det blir ikkje fullt så gøy om du er bakfull og på nippet til å spy under heile sermonien. I tillegg er det då vanskeleg å navigere seg ned trappa i F1.

Lenke til kommentar
Hvor tidlig bruker man å få studielånet utbetalt? Leste noe om at det skulle skje litt før semesterstart, og jeg har allerede fått søknaden godkjent + betalt semesteravgift.

Jeg fikk mitt den 7. august i fjor, og det var samme dag som jeg fikk innvilget søknaden. I år har jeg gjort dette for lenge siden, og semesteravgiften ble betalt i forrige uke, så jeg tror det kan komme når som helst.

Lenke til kommentar
Jaggu er det ikke tid for ''fint kledd?'' diskusjonen her i tråden igjen.

Tiden flyr.

Indeed!

 

Og jeg sier som jeg gjorde i fjor:

Ta på litt penere enn standard-klær, gjerne bukse / skjorte eller fin genser. Dressjakke er også bra.

 

redigert: siterer Simen1 fra i fjor:

1 Smoking blir alt for drøyt

2 Dress er ok

3 En pen skjorte og pene bukser er ok

4 Saggebukse/joggebukse og t-skjorte blir for kjipt

 

Jeg tipper de fleste velger alternativ 3

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Ikke jeg heller. Har takket ja, fått brev fra NTNU med studieinformasjon + en mail, men ingen kode. :dontgetit:

Jeg har ikke fått noe brev engang, jeg. Flere som ikke har fått brev?

 

Edit: Ikke fått noen e-post heller. Kun standardmailen fra Samordna opptak.

Ringte til studentservicen og de fortalte at pin-kodene ikke blir sendt ut før i starten av august i år. Brevet noen har mottatt skal altså ikke inneholde den.

Lenke til kommentar

Bedre å være overpynta enn underpynta. Hvis du er overpynta kan man bare si "hey, liker å kle meg fint når det er annledning" eller wtf, men hvis du har underpynta deg må du være han "dette er bare zå care da, omg som om jeg bryr meg"-karen. Hvis man er virkelig redd for å stikke ut får man planlegge med noen i klassen på forhånd ;)

Lenke til kommentar

Fikk melding fra SIT i dag om at alle studieboliger er fylt opp..

Samtidig hører vi jo om hvor mange som ikke har fått noe sted å bo ennå. De sa de regner med at det vil bli flere ledige plasser etter studiestart, men er det noe som vet hvor mange plasser dette evt. er snakk om?

var ganske sent ute med å søke bolig på SIT (ca 17. juli) så lurer derfor på om det er best å bare gå rett på det private markedet og begynne å lete, eller om jeg skal satse på at jeg får en SIT-bolig tilslutt :p

vil helst bo på kollektiv første året med tanke på å bli bedre kjent med folk skjønner dere!

 

 

hawaii2k: kjører russebukse, lett!! ;) kasse pils også kanskje?

Lenke til kommentar
snip

Bu i kollektiv må du nok uansett om du ender på det private marked eller via SiT, så akkurat der har du ikkje så mykje å bekymre deg for. Avtal mest mogeleg visningar på førehand slik at du har ein del mogelegheitar i det du kjem opp. Sjølv reiste eg opp litt under ei veke før semesterstart og fann meg greit ein hybel på den tida. Mange andre eg har snakka med i etterkant gjorde det same, med same resultatet.

 

Sjølvsagt er det ein stor fordel å vere ute i god tid, men ikkje mist motet av den grunn. I fjor fekk eg i alle fall veldig inntrykk av at "boligkrisa" var ganske hypa, og hadde nesten belagd meg på å sove i telt eit halv år.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig blitt tilbudt hybel fra SiT!

 

Fikk plass på nedre singsakerslette studentby og romnummer 24. Noen naboer her eller?

 

Uansett, jeg har jo selvfølgelig bestillt flybilletter opp dit for et par dager siden for å lete og gå på visninger på privatmarkedet. Får vel bli en fornøyelsestur i stedet :p

 

Noen som vet om standarden i disse hyblene her? Kanskje jeg skal gå på litt visninger uansett. Har jo ikke signert noe enda.

Endret av SiMoB
Lenke til kommentar
Trodde da nedre singsaker studentby ikke hadde flere hybler med samme nummer, men ok. Adressen er hvertfall korsgata 26

Du trodde at alle hyblene var i en svær bygning? Haha, særlig. :p

 

For å være litt mer seriøs. NS Studentby er fordelt utover seriøst mange bygninger (akkurat slik de fleste studentbyene i Trondheim er), så man må nesten ha adresse i tillegg til hybelnummer.

 

Første siffer i hybelnummer er etasje, andre bokstav er nummer i denne bygningen og etasjen.

 

EDIT: Både 22a og 26 er totalrenoverte trehus fra 1800-tallet. 22a er en tidligere butikk (?), og har derfor et stort butikkvindu i første etasje. Heldigvis slipper hockey500 å bo bak dette vinduet da h*n har rom i andre etasje. :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...