Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Nei, vel på en måte har jeg det, men det er ikke deler av utdanningen jeg har tatt på andre steder, men hele utdanningen inntil jeg startet med det jeg driver på med nå. Siden det dette studiet som jeg får lønn for å gå på bygger på andre grader som kan ha krav om exphil er det ikke krav om exphil for denne graden. Det er tøffe fag en må ta, med høye krav om karakterer (A eller B), selv om det heldigvis ikke er så mange fag. En fordel er at jeg får lønn for å gjøre det og at jobben betaler en del reising. Det burde vel ikke nå være så vanskelig å gjette at det jeg tar er PhD graden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal bygge på til master i elektronikk på NTNU til høsten. Søknadsfristen er 15. april, altså har jeg under to måneder til å bestemme meg for fordypning. Jeg kan velge mellom disse fordypningene:

 

Signalbehandling og kommunikasjon

SE1 Akustikk

SE2 Multimedia-signalbehandling

SE3 Digital kommunikasjon

SE4 Navigasjon og fjernmåling

SE5 Radiosystemer

 

Krets- og systemkonstruksjon

KS7 Design av digitale systemer

KS8 Analog og blandet design

 

Fotonikk og mikro-/nanoteknologi

FM9 Fotonikk tilbys ikke som 2-årig masterprogram. Ingeniører som ønsker denne fordypningen, kan få dette ved å starte på nivå med 3. årskurs i det 5-årige studiet.

 

Er det noen som har noen synspunkter på de forskjellige fordypningene? Hva ville dere valgt(ikke svar "du må velge etter egen interesse", jeg er interessert i deres synspunkter)?

 

Jeg var helte tidligere mot KS7 eller KS8, men nå kanskje mere mot SE2 eller SE3. SE1 kan også være interessant, etter som jeg er interessert i musikk, men det blir vel kanskje litt sært.

Lenke til kommentar

Jeg ville trolig valgt SE2, SE3, SE4 eller KS7 hvis jeg bare hadde det du har listet opp. Dette er uten å ha satt meg nærmere inn i hva det forskjellige gjelder. Skulle jeg valgt nå så hadde jeg i hvertfall hørt med en kamerat av meg som jobber for tiden på elektro institutet som vit. ass.

Lenke til kommentar
Litt av et show i Programmeringsforelesningen i dag.

5640013[/snapback]

Haha, ja ...

 

Andreasfyren var tydeligvis ikke helt med. :D

 

Fryktet at han skulle dra meg opp siden jeg har stilt så mange spørsmål tidligere.

5642306[/snapback]

 

Jeg prøvde å få noen til å rope Holger, men ingen turte ikke. Hører rykter om at du har byttet over til MTDT, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Jeg hører rykter om at kollokvier er grupper bestående av for det meste komplette idioter :wee:

5641963[/snapback]

Har på følelsen av at kollokviegrupper, mattelab og lignende er mest krisehjelp for de som ikke henger med.

 

(No offence, LarsP ... ;))

5642325[/snapback]

Haha, hvorfor tror du jeg går der?

 

Jeg er en svamp som suger til meg andres kunnskap. ^^

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å få noen til å rope Holger, men ingen turte ikke. Hører rykter om at du har byttet over til MTDT, stemmer dette?

5643074[/snapback]

Hehe, ja, jeg har faktisk skiftet til datateknikk. Elektronikk var nok altfor analogt. Morsomt å se hvordan folk slet med kretsteknikkoppgavene i digitalteknikk med kretsteknikk. Jeg hadde kretsteknikk i et helt semester da jeg gikk elektronikk og gjorde Datateknikks øving 1 og 2 på en formiddag. ;) (Så fant jeg ut at jeg slapp de to øvingene samt de to første laboratorieøvelsene.)

 

Jeg må ta diskret matte til våren da. Men, det virker greit. Hva synes du om det faget?

Lenke til kommentar

Hvem har dere i diskret nå for tida da? Er det Irgens fortsatt? Tøffeste gutten i gata det!

 

JeffK: Du trenger vel ikke bestemme fordypning før 3. klasse, det måtte ihvertfall ikke vi.

 

Erik-Tor: Det er for mange et tungt studium de to første årene, det er alle linjene her oppe pga masse matte, fysikk og innledende fag. Senere, når du får velge endel fag selv, finnes det mye spennede å velge mellom. Jeg trives ihvertfall selv om det er ganske stor arbeidsbelastning.

Lenke til kommentar

Slenger på litt statistikk jeg også, slik at folk kan se hvodan det går når foreleserene lager vanskelig eksamen...

 

Eksamen: TMA4120 2005-12 (ORD)

Matematikk 4K

Graderingsskala: Beste: A

Bestått: E

Dårligste: F

Antall registrerte kandidater: 312

Antall møtt til eksamen: 282

Antall bestått: 198

Antall stryk: 68 (30.00%)

Gjennomsnittskarakter: D

Kunngjøringsdato: 27.12.2005

 

 

Karakterfordeling

Karakter Antall

A 26

B 21

C 35

D 59

E 57

Lenke til kommentar

Det var da ikke så ille, har vært med på mye større stryk prosent selv. Da jeg tol Matematikk 1 i Høgskolen i Oslo var det rundt om 60 - 60% strykk. Det var etter at de hadde tatt det vanskeligste matematikkfaget som alle må ta på ingeniøren og istedenfor å ha 4 vektall over 2 semestre hadde de 4 vekttall på et semester med påføllende resultat. Året etterpå hadde de delt faget i 2 fag på som hver ble tatt på ett semester.

Lenke til kommentar

Eksamen: TDT4110 2005-12 (ORD)

Informasjonsteknologi, grunnkurs

Graderingsskala:

Beste: A

Bestått: E

Dårligste: F

Antall registrerte kandidater: 551

Antall møtt til eksamen: 500

Antall bestått: 437

Antall stryk: 60 (13.00%)

Gjennomsnittskarakter: C

Kunngjøringsdato: 25.01.2006

 

 

Karakterfordeling

Karakter Antall

A 97

B 76

C 70

D 90

E 104

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er vel sånn at java er innføringsspråket som alle på NTNU lærer.

Hvor viktig er det å ha kjennskap til akkurat java(fremfor generell kjennskap til programmering) for senere fag innenfor elektronikk?

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...