Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva jeg har hatt av matematikk i forhold til folk som har gått på NTNU og andre høgskoler.

Jeg kjenner ikke så mange av de bøkene..

Men følgende er pensum her. (Har ikke hatt matte4 ennå, jeg vet ikke helt hva som kommer der..)

 

Matte1:

Lorentzen, Hole og Lindstrøm: Kalkulus med en og flere variabler kap. 1-7

Mer info her

 

Matte2.

Resten av boka fra matte1. Mer info her

 

Matte3.

Edward & Penny. Elemnter lineær algebra. Samt Kreyzig (komplekse tall, og diff.likn. (2. ordens..))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med mindre dette ser kjent ut:

Komplekse funksjoner, kompleks integrasjon, Laurentrekker og residueregning. Laplacetransformasjon og løsning av ordinære differensial- og integralligninger. Fourierrekker, Fouriertransformasjon og løsning av lineære partielle differensialligninger.

 

 

så ser det ut til at du skal ta matte4 på 20 timer :-)

 

 

EDIT: Olaaaa: www.regi.no

Endret av eucalor
Lenke til kommentar
med mindre dette ser kjent ut:

Komplekse funksjoner, kompleks integrasjon, Laurentrekker og residueregning. Laplacetransformasjon og løsning av ordinære differensial- og integralligninger. Fourierrekker, Fouriertransformasjon og løsning av lineære partielle differensialligninger.

 

så ser det ut til at du skal ta matte4 på 20 timer :-)

Det er bare den første linja som ikke er kjent(Komplekse funksjoner, kompleks integrasjon, Laurentrekker og residueregning.). Laplace tilhørte matte2(og anvendt på PDE i matte4). Fourierrekker tilhørte matte2(og anvendt på PDE av typen svingende membran i matte4). Fourierintegral/fouriertransform tilhørte matte4.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Er det noen fag på NTNU hvor du ikke får lov til å bruke symbolske kalkulatorer på eksamen? Solgte min TI83 og kjøpte TI89 da den var på tilbud i bokhandelen. Litt surt om jeg må kjøpe en TI83 igjenn.

På siv.ing-studiet er kun HP30S godkjent kalkulator. (HåPløs 30s.....)

Ikke akkuratt noen super-kalkulator...

 

bilde

 

Men jeg vet at det i enkelte fag er lov å bruke hvilken kalkulator du vil.. (Eks. matematikk for informatikre..)

Lenke til kommentar
På siv.ing-studiet er kun HP30S godkjent kalkulator. (HåPløs 30s.....)

Ikke akkuratt noen super-kalkulator...

d'oh!

 

Det er så greit med symbolsk kalkulator. Tror jeg redda A'en i reguleringsteknikk med den kalkulatoren. Hadde glemt hva laplace-transformen for sin(w*x) var, men jeg hadde et program på kalkulatoren som regnet ut transformer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg skal bygge på til mastergrad i elektronikk neste skoleår. Har veldig lite lyst til å leie privat hybel, og har derfor allerede opprettet konto på SiT Bolig.

Jeg er interessert i hybel/hybelleilighet(hva er forskjellen?) som er møblert, har internett, kabel TV, hvitevarer og vaskeri.

 

Hvordan ville dere prioritere det forskjellige plassene?

 

Kan man søke før man har fått godkjent studieplass?

Lenke til kommentar
Jeg er interessert i hybel/hybelleilighet(hva er forskjellen?)

 

Kan man søke før man har fått godkjent studieplass?

En hybel er et rom i et bokollektiv. Hybelen er selve rommet som er "ditt". Hybelkollektivet er leiligheten/huset/husdelen/etc. hvor alle hyblene, kjøkkenet, bad og alle andre rom du deler med de andre hyblene er.

 

En hybelleilighet er en liten leilighet hvor du har et sted å sove, et sted å lage mat og et bad helt for deg selv. Det vil si det samme som et hybelkollektiv, men du har alt for deg selv.

 

Man må ha bekreftet studieplass før man kan søke på Studentsamskipsnaden i Trondhjems hybler.

Lenke til kommentar

Jeg bor for tiden i hybel på moholt, og er greit fornøyd med det. Det er litt forskjellig kvalitet på hyblene her, avhengig av alder.

 

En kamerat har kjøpt leilighet, og leier ut deler av denne. Om du har startkapital virker dette som en gunstig løsning, ettersom leieinntektene dekker mye av tilbakebetalingskostnadene på lånet.

Lenke til kommentar
En kamerat har kjøpt leilighet, og leier ut deler av denne. Om du har startkapital virker dette som en gunstig løsning, ettersom leieinntektene dekker mye av tilbakebetalingskostnadene på lånet.

Helt til renten stiger og du må selge.

Det er sant. Er risikoinvestering, men sannsynligheten for at du får solgt igjen er vel relativt høy? Jeg er uansett fornøyd med Moholt studentby, ~2400 i måneden for alt.

Lenke til kommentar
En kamerat har kjøpt leilighet, og leier ut deler av denne. Om du har startkapital virker dette som en gunstig løsning, ettersom leieinntektene dekker mye av tilbakebetalingskostnadene på lånet.

Helt til renten stiger og du må selge.

De som kjøper nå tar selvfølgelig høyde for at det vil komme en renteøkning.

 

edit: leif

Endret av ^Elg^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...