Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det skummelt? Får jeg sprøyter med dødelige substanser satt i baken?

5824920[/snapback]

Ja vi kutter opp hjernen din osv... Nei da vi gjør ikke det. Det er et forslag til et system som en har satt opp noen krav for og dette skal så analyseres med en av flere metoder.

 

Så jeg regner med at det er ganske ufarlig å delta

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, da har jeg søkt på diverse masterstudier rundt omkring.

 

Kommunikasjonsteknologi - NTNU

Datateknikk - NTNU

Datateknikk - UiS

Informatikk - UiO

Programvareutvikling - UiB/HiB (planlegger å søke på denne 1. mai)

 

Er det noen andre jeg burde vurdere? Jeg tenker meg en jobb innen IT/Internett. Dvs jeg har god erfaring med utvikling for web og trives med det. Jeg jobber nå med bacheloroppgave med en integrert SMS-løsning.

 

Fra det som stå på KomTek på NTNU, virket dette som det beste valget av alle. Tar jeg feil i det?

 

Men ellers er programmering noe jeg stort sett kan, så om jeg må utvikle med C++, Java, eller C# så er vel ikke det noe særlig dumt heller.

 

Eneste er at jeg egentlig ikke vil bo så langt nord som Trondheim... :)

5823440[/snapback]

Går 3. klasse komtek selv, høres ut som om du kunne trives her. Vil anbefale deg å ta fordypningen i telematikk, det virker som det er nærmst det du ønsker. Mye å gjøre, endel teori og sånt, men arbeidsmarkedet her oppe er ganske hot. Arrangerte sammen med resten av 3. data og komtek ITdagen i dag, en dag med bedriftsstander og bedpresser hele dagen, og det var mange av bedriftene som prøvde å rekruttere 4. klassinger. Mange i 5. har allerede sikret jobb. Mange av bedriftene var også keene på folk til sommerjobb.

 

Sosialt er det også bra, de neste par ukene skal vi på ekskusjon med klassen til Malaysia, tre uker ferie med litt "faglig" innhold og mye ferie.

 

Om det å bo så langt nord, ja, det er kjipt. Kaldt, forblåst og vått. Men studiemiljøet her oppe er så bra, alltid noe som skjer på Samfundet, vi har NTNUI, norges største idrettsklubb og en bunch andre ting å ta seg til. Eneste er at det er litt knapt med tid til å studere innimellom. Sikkert flere her inne som må si seg enige.

Lenke til kommentar

Itdagen i går bra ja

 

Selv var jeg på presentasjon med Medalia, NSA og Sun Microsystems

 

Synd jeg ikke vant 4GB Ipod da..

 

Qoute: Om det å bo så langt nord, ja, det er kjipt. Kaldt, forblåst og vått

 

Vel dette måtte bare komme bra en person fra Oslo. Trondheim ligger jo i MidtNorge. Kaldt, forblåst og vått er ikke klassisk Trondheim nei. Dety kan jo være mye drittvær i Osloområdet også da litt ironisk. Men slik er det når man har begrensete geografikunnskaper da..

Lenke til kommentar

Hvis du synnes Trondheim er langt mot nord så burde ta deg en tur enda lenger nord å se været der. Jeg studerte 3 år i Narvik og jeg må si det var til tider mye mer "ille" vær enn jeg har sett mens jeg nå jobber i Trondheim. Og jeg er fra Lørenskog like utenfor Oslo og jeg synes ikke det er forblåst. Det blåser litt noen ganger men kunne vært adskillig mer dårlig vær

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg søkt på diverse masterstudier rundt omkring.

 

Kommunikasjonsteknologi - NTNU

Datateknikk - NTNU

Datateknikk - UiS

Informatikk - UiO

Programvareutvikling - UiB/HiB (planlegger å søke på denne 1. mai)

 

Er det noen andre jeg burde vurdere? Jeg tenker meg en jobb innen IT/Internett. Dvs jeg har god erfaring med utvikling for web og trives med det. Jeg jobber nå med bacheloroppgave med en integrert SMS-løsning.

 

Fra det som stå på KomTek på NTNU, virket dette som det beste valget av alle. Tar jeg feil i det?

 

Men ellers er programmering noe jeg stort sett kan, så om jeg må utvikle med C++, Java, eller C# så er vel ikke det noe særlig dumt heller.

 

Eneste er at jeg egentlig ikke vil bo så langt nord som Trondheim... :)

5823440[/snapback]

Går 3. klasse komtek selv, høres ut som om du kunne trives her. Vil anbefale deg å ta fordypningen i telematikk, det virker som det er nærmst det du ønsker. Mye å gjøre, endel teori og sånt, men arbeidsmarkedet her oppe er ganske hot. Arrangerte sammen med resten av 3. data og komtek ITdagen i dag, en dag med bedriftsstander og bedpresser hele dagen, og det var mange av bedriftene som prøvde å rekruttere 4. klassinger. Mange i 5. har allerede sikret jobb. Mange av bedriftene var også keene på folk til sommerjobb.

 

Sosialt er det også bra, de neste par ukene skal vi på ekskusjon med klassen til Malaysia, tre uker ferie med litt "faglig" innhold og mye ferie.

 

Om det å bo så langt nord, ja, det er kjipt. Kaldt, forblåst og vått. Men studiemiljøet her oppe er så bra, alltid noe som skjer på Samfundet, vi har NTNUI, norges største idrettsklubb og en bunch andre ting å ta seg til. Eneste er at det er litt knapt med tid til å studere innimellom. Sikkert flere her inne som må si seg enige.

5835759[/snapback]

Hvilken fordypning har du valgt? Har skoleplass på komtek fra høsten 06 og tar gjerne imot litt mer info.

Lenke til kommentar
Hvilken fordypning har du valgt? Har skoleplass på komtek fra høsten 06 og tar gjerne imot litt mer info.

5840678[/snapback]

Telematikk -> multimedia og nettjenester, men kommer til å ta litt informasjonssikkerhetsfag og litt ymse. Mange muligheter for spesialisering.

 

Og ang. været, det er kaldere her enn Oslo, har klart å bli lei vinter nå. Dessuten gjelder naturloven her i Trondheim at uansett hvor du går, blåser det motvind. Akkurat nå gjør det ingenting for min del. Setter meg på flybussen for tre uker sol og varme om få minutter.

 

For mer info om komtek, sjekk komtek-sidene eller ITEM-sidene (instituttet jeg studerer ved).

Endret av Olaaaaa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan noen komme med pros og cons på de forskjellige studentbyene. Tenker på ting som standard, sosialt, pris og avstand til gløshaugen(de to første er viktigst).

 

Det ser f.eks. ut som Bloksberg er koselig, ettersom du deler kjøkken med to andre, men har eget bad. På Moholt er det mye folk, men du må dele bad med tre andre.

Lenke til kommentar
Kan noen komme med pros og cons på de forskjellige studentbyene. Tenker på ting som standard, sosialt, pris og avstand til gløshaugen(de to første er viktigst).

 

Det ser f.eks. ut som Bloksberg er koselig, ettersom du deler kjøkken med to andre, men har eget bad. På Moholt er det mye folk, men du må dele bad med tre andre.

5906318[/snapback]

Dersom du havner i de nyoppussa hyblene på moholt er standard bra. Det er bra bad, oppvaskmaskin og ikke så ille stygt. Det er også en fordel å ha kjellerfestene rett i nærheten, om man ikke er tilhenger av ro og orden hele tiden da.

 

Avstanden kommer som sagt an på hvor på Moholt man bor, og hvor på gløs man skal. Jeg pleier å beregne 20 min. gangavstand, og kommer da tidsnok til alle deler av gløs.

 

Angående de andre stedene har jeg sjeldent vært der, så kan ikke uttale meg.

Lenke til kommentar

Selv bor jeg på Berg Studentby - Billigste studentbyen i Trondheim

Veldig bra sosialt synes jeg da..

Standarden er hipp som happ, men hva spiller det for noe rolle når man betaler ca 2100 Kr for Hybel med tlf, kabeltv, 10Mbit Internett, Strøm, osv.

 

Jeg deler med 3 andre (egentlig kun 2, ettersom en hybel står tom)

 

Denne studentbyen skal vel rives neste år 2007 men det er så da...

 

Ca 3 Min fra Bunnpris og nærmeste bussholdeplass

Ca 5 Min eller noe sånt til Realfagsbygget

Ca 7-8 Min til Itbygget/Sentralbygget/Gamle Fysikk

Ca 10 Min til Elektrobygget/P15 Bygget

Ca 11 Min til Hovedbygningen

 

Ca 10 Min til Lerkendal Stadion

Ca 15 Min til Studentersamfundet

Ca 15-20 Min til 7 Eleven avhengig av Grønt, Gult eller Rød lys

Ca 20 Min til Prinsen Kino

Ca 20 Min til Bakklandet/Moholt

Ca 25 Min til Midtbyen (kommer ann på)

Ca 30 Min til Solsiden

 

Andre avstander på forespørsel...

 

 

Ikke akkurat tipp topp standard, men hvem fa.. trenger dette..

Lenke til kommentar

Jeg vil til NTNU til neste år. Må vel gjøre ferdig førstegangstjenesten først. Starter med det til høsten. Deretter må jeg ta opp fysikk neste høst (Var idiot som valgte Biologi fremfor fysikk da jeg skulle velge fag i 1.klasse). Så da vil jeg eventuelt ikke inn på NTNU før Jan 08. Går dette på primær eller sekundærvitnemålet? Og eventuelt kan jeg samle opp poeng med å ta opp andre fag samtidig som fysikken? Jeg er altså redd for å ha for lite poeng. Har kanskje 4,5 i snitt når jeg går ut av VGS i år.

Lenke til kommentar
Jeg vil til NTNU til neste år. Må vel gjøre ferdig førstegangstjenesten først. Starter med det til høsten. Deretter må jeg ta opp fysikk neste høst (Var idiot som valgte Biologi fremfor fysikk da jeg skulle velge fag i 1.klasse). Så da vil jeg eventuelt ikke inn på NTNU før Jan 08. Går dette på primær eller sekundærvitnemålet? Og eventuelt kan jeg samle opp poeng med å ta opp andre fag samtidig som fysikken? Jeg er altså redd for å ha for lite poeng. Har kanskje 4,5 i snitt når jeg går ut av VGS i år.

5969141[/snapback]

 

Hva med å ta 2FY som privatist mens du er inne til førstegangstjeneste? Husk at etter førstegangstjenesten så har du fått 5 poeng ekstra, 3 for militæret og 2 alderspoeng.

Lenke til kommentar
Jeg vil til NTNU til neste år. Må vel gjøre ferdig førstegangstjenesten først. Starter med det til høsten. Deretter må jeg ta opp fysikk neste høst (Var idiot som valgte Biologi fremfor fysikk da jeg skulle velge fag i 1.klasse). Så da vil jeg eventuelt ikke inn på NTNU før Jan 08. Går dette på primær eller sekundærvitnemålet? Og eventuelt kan jeg samle opp poeng med å ta opp andre fag samtidig som fysikken? Jeg er altså redd for å ha for lite poeng. Har kanskje 4,5 i snitt når jeg går ut av VGS i år.

5969141[/snapback]

 

Hva med å ta 2FY som privatist mens du er inne til førstegangstjeneste? Husk at etter førstegangstjenesten så har du fått 5 poeng ekstra, 3 for militæret og 2 alderspoeng.

5969420[/snapback]

 

Nå skal jeg inn i Garden. Får man så mye fritid til at man faktisk klarer å lese til seg fysikken? Det var ingen dum idé.

Lenke til kommentar
Jeg vil til NTNU til neste år. Må vel gjøre ferdig førstegangstjenesten først. Starter med det til høsten. Deretter må jeg ta opp fysikk neste høst (Var idiot som valgte Biologi fremfor fysikk da jeg skulle velge fag i 1.klasse). Så da vil jeg eventuelt ikke inn på NTNU før Jan 08. Går dette på primær eller sekundærvitnemålet? Og eventuelt kan jeg samle opp poeng med å ta opp andre fag samtidig som fysikken? Jeg er altså redd for å ha for lite poeng. Har kanskje 4,5 i snitt når jeg går ut av VGS i år.

5969141[/snapback]

 

Hva med å ta 2FY som privatist mens du er inne til førstegangstjeneste? Husk at etter førstegangstjenesten så har du fått 5 poeng ekstra, 3 for militæret og 2 alderspoeng.

5969420[/snapback]

 

Nå skal jeg inn i Garden. Får man så mye fritid til at man faktisk klarer å lese til seg fysikken? Det var ingen dum idé.

5972040[/snapback]

 

På Husebyleiren, der Gardistene bor, er det et godt opplæringstilbud i diverse fag, så hvis du prioriterer litt så burde det ikke være et problem. 2FY er ikke så veldig omfattende heller, så det burde gå greit. Tåpelig å ta et ekstra år "kun" for å ta opp fysikk.

Lenke til kommentar
Du klarer fint å ta 2FY mens du er i Garden hvis du har litt selvdisiplin :). Hvis du orker anbefales det å ta exphil også, så slipper du det når du kommer på universitetet.

5972334[/snapback]

 

Hva er Exphil for noe? Filosofi av en eller annen sort? Selvdisiplin er vel noe jeg ikke har. Derfor håper jeg militæret kan gi meg noe tilbake for at jeg tjenestegjør hos dem. Ved at jeg blir disiplinert eller noe. Ansvar for egen læring er noe jeg har minst av :p så vi får håpe hvordan det går.

 

Men fag jeg kan ta opp der. Hvis 2FY ikke er så omfattende, Dvs mattelærerern min er også fysikklærer. Derfor tar hun også inn fysikkoppgaver i oppgavene (lett fysikk, mer matte). Kan jeg da ta opp flere fag bare for å få mer poeng? Trenger virkelig å komme inn på NTNU og føler jeg har for få poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...