Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Siden det er snakk om hybler: noen som har erfaring med hybel med hems i 2. etasje på Karinelund studentby? Fått tilbud om en slik, og regner med jeg tar den. Og hvordan er kjøkkenet? Har en liten fryseboks jeg gjerne skulle hatt plass til der.

Min bror bor på en sånn en. (Deler kjøkken med én annen) Veldig OK rom egentlig, han trives bra. Siden du har hems blir det jo mye bedre plass. Han har sofa, bord, TV, bokhylle, skap og "kaffebord", og det er god plass.

 

Kjøkkenet er ganske trangt, så jeg tviler på du får plass til frys. Kanskje den kan stå i kjelleren elns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøkkenet er ganske trangt, så jeg tviler på du får plass til frys. Kanskje den kan stå i kjelleren elns?

Det er jo som regel fryseboks fra før av hos SiT, og det er greitt å utnytte plassen best mulig i de trange boenhetene hos SiT. Så med mindre du (miicard) har helt sinnsyke plassbehov til frysevarene dine vil jeg bare anbefale deg å kvitte deg med fryseren på ett eller annet vis. :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring fra Frode Rinnans vei? Har fått tilbud der nå. Virker litt dyrt (3200 + strøm, umøblert), men vet ikke om jeg finner så mye billigere privat. Forhåpentligvis fikser familien møbler litt her og der i fra, og det betyr jo at jeg slipper den berømte SIT-sofaen og kan kjøpe en seng jeg vet jeg er fornøyd med. Hum. Litt for langt å gå fra sentrum er det jo også, men trondheim er jo sykkelby nummer 1.

Noen som har sett hyblene i Frode Rinnans vei?

Jeg bor i FR-hybel. Med gangavstand til rute 5 så er det ikke noe problem å komme seg til sentrum.

Hyblene er nokså romslige takket være en hems på 2kvm.

SiT holder også på å bygge om litt her for tiden. Skal få oppvaskmaskin på kjøkkenet, nye dører og en liten ominnredning av kjøkkenløsningen.

Lenke til kommentar
Så med mindre du (miicard) har helt sinnsyke plassbehov til frysevarene dine

Er det jeg dessverre har. Den legger ikke beslag på et areal større enn 65*55cm, men hvis det er et knøttekjøkken (som det sikkert er siden man bare er 2) kan det jo bli litt dårlig plass.

 

Kanskje den kan stå i kjelleren elns?

Hvordan er kjellerordningen på Karinelund? Har jeg egen bod eller er det fritt frem for alle? Litt kjipt hvis noen raider fryseren min for biff.

Lenke til kommentar

Det er jo gøy med kjøleskap som står 40cm fra fotenden av sengen. Spesielt når det er av den gamle typen som lager ekstremt mye bråk. Ikke bare det, den går i sykluser på 7min på, 5min av.

 

Skal skaffe et lite absorbasjonsbasert skap når jeg kommer tilbake til høsten. Tenker noe ala dette: http://www.sommerbutikken.no/kjole-minibar.htm

 

Men forslag til gøyale dragvollfag til høsten? Må ta fy1001 og ma1201, men bare de to blir litt lite.

Lenke til kommentar

Er det noen som har en viss formening om jeg er for sent ute med å søke plass på Voll eller Singsaker? Og vet dere noe om hvor vanskelig det er å få plass på Singsaker? Har en plass reservert på Elektronikk, og søker i tillegg Teknisk Kyb., og jeg gleder meg sykt til å være ferdig med førstegangstjenesten, forutsett at jeg har et greit sted å bo. Er det noen her som tilfeldigvis bor på Sing allerede og vet noe om eventuelle plasser ledige? Noen som har noen andre tips for gode bosteder? Har ikke lest så langt tilbake i tråden, og dette beklager jeg, trangt tidsskjema. Skal lese mer bakover imorgen. Kanskje det er noen som trenger en siste i et bofellesskap?

Lenke til kommentar
Er det noen som har en viss formening om jeg er for sent ute med å søke plass på Voll eller Singsaker? Og vet dere noe om hvor vanskelig det er å få plass på Singsaker? Har en plass reservert på Elektronikk, og søker i tillegg Teknisk Kyb., og jeg gleder meg sykt til å være ferdig med førstegangstjenesten, forutsett at jeg har et greit sted å bo. Er det noen her som tilfeldigvis bor på Sing allerede og vet noe om eventuelle plasser ledige? Noen som har noen andre tips for gode bosteder? Har ikke lest så langt tilbake i tråden, og dette beklager jeg, trangt tidsskjema. Skal lese mer bakover imorgen. Kanskje det er noen som trenger en siste i et bofellesskap?

Jeg bor på Sing. :) Her er det vanligvis stor pågang etter sommeren. Søknadene behandles i juli såvidt jeg vet. Send en mail til romsjef(at)singsaker(dott)no og forhør deg. Det er minst 40-50 stykker som flytter ut til sommeren, så det er gode muligheter!

 

Virkelig et knallsted å bo! Ekstremt mye positivt, og lite negativt. Og ekstremt rimelig egentlig. Tipper de fleste betaler langt mer for kost + losji enn det vi gjør! Og så er det jo gratis om sommeren også.

 

[/reklame]

Lenke til kommentar
Så med mindre du (miicard) har helt sinnsyke plassbehov til frysevarene dine

Er det jeg dessverre har. Den legger ikke beslag på et areal større enn 65*55cm, men hvis det er et knøttekjøkken (som det sikkert er siden man bare er 2) kan det jo bli litt dårlig plass.

 

Kanskje den kan stå i kjelleren elns?

Hvordan er kjellerordningen på Karinelund? Har jeg egen bod eller er det fritt frem for alle? Litt kjipt hvis noen raider fryseren min for biff.

 

Ingen kjeller på Karinelund, men man har vel tilgang på en bod man deler med resten av etasjen (4 stykk). Jeg bor i en slik en i 2. etasje inntil videre ihvertfall. Helt greit, så lenge man har en ålreit en å dele med. Fryser får du plass til om du og den du deler med ikke har noe behov for kjøkkenbordet som står der fra før. Hvis ikke er eneste alternativ å ha den på rommet, noe det bør være god plass til. Sofa, to skrivebord, bokhyller, skap, bord osv. har ihvertfall jeg klart å presse inn uten større problemer enn en litt smal dør. Det er en hylle, to skap, et skrivebord og en seng her fra før av. Forøvrig er det IKKE ståhøyde på hemsen, men det er god nok plass til å oppbevare stasj, ha en bokhylle der samt senga du sover i.

Lenke til kommentar

Studass sa noe i en mail om att eksamen muligens ble flyttet ut til juni i ett fag. På StudWeb så står datoen på eksamen til slutten av mai.

 

For meg passer ikke den nye datoen de snakket om i mailen. Jeg har allerede reist til utlandet og startet og jobbe den dagen. Litt vannskelig og komme og ta eksamen.

 

Kan de fortsatt flytte eksamen om jeg sier det ikke passer? Om de gjør det, har jeg da lov til å ta eksamen til høsten uten å måtte møte opp på den til sommeren?

Lenke til kommentar
Studass sa noe i en mail om att eksamen muligens ble flyttet ut til juni i ett fag. På StudWeb så står datoen på eksamen til slutten av mai.

 

For meg passer ikke den nye datoen de snakket om i mailen. Jeg har allerede reist til utlandet og startet og jobbe den dagen. Litt vannskelig og komme og ta eksamen.

 

Kan de fortsatt flytte eksamen om jeg sier det ikke passer? Om de gjør det, har jeg da lov til å ta eksamen til høsten uten å måtte møte opp på den til sommeren?

Jeg anbefaler deg ta kontakt med eksamenskontoret og spørre om:

 

1) Vil eksamen bli flyttet eller ikke?

2) Hvis ja, spør om du kan konte uten å ha tatt selve eksamen siden dette er spesielle omstendigheter (jeg vet ikke om du kan, men går an å spørre om det).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...