Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Leverer du eksamen og består kan du ta opp faget én gang. Da må alle andre prosjekter og lignende som teller på karakteren leveres på nytt.

 

Leverer du blankt eller stryker på eksamen kan du ta konte-eksamen i august. Da vil fortsatt prosjekter eller lignende fra forrige semester telle.

 

Da er det stryk som passer meg.

 

 

Kom til og tenke på en ting til. Hva om jeg kom til å stryke på ett annet fag også (har ikke tenkt til det, men man hvet jo aldri). Er konte prøvene på forskjellige datoer eller er de såpas konsetrert på en liten periode att man har stor sjangse for kræsj?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har eller kjenner noen som har vært i utlandet på høstn i 5. klasse? Eller vet noe om det?

Jeg har selv planer om å gjøre dette til neste år.

 

Åja? 2010? har du begynt å planlegge?

Ja, jeg har begynt å planlegge. PM meg om du vil vite mer. :)

Lenke til kommentar
Noen som hadde fysikk TFY4125 i dag? Hva synes dere? Var 3.b og 3.c veldig lette? (hvis de ikke var det, så har jeg nok feil der) Sykt at det ikke var noe rotasjon (med unntak av flervalgsoppgavene) da dette var en veldig stor del av pensum.. Noen som vet om faglærer legger ut LF?

Om 3b og 3c var veldig lette vil eg ikkje svare på, men generelt sett var eg veldig skuffa over eksamen. Eg hadde forberedt meg godt i den grad ein kan forberede seg til ein eksamen utan tidlegare eksamensoppgåver. Dvs. gjekk grundig gjennom øvingane, plukka ut ting eg synes var relevant osv osv. Oppgåvene var kronglete formulert (ikkje som ei overrasking etter formuleringa i øvingane), men det heile toppa seg når det ikkje fantes noko som helst om rotasjon (med unntak av EI fleirvalsoppgåve). Rotasjon har stått veldig sentralt i pensum mtp. at det har blitt gitt i nesten halvparten av alle øvingane. Eg følte i alle fall eg ikkje fekk vist kva eg kunne på denne eksamen.

 

Ja, synes det var skikkelig rart at det ikke var noen oppgaver med rotasjon, og at det var ingen "kvalitative" oppgaver, når han stresset dette på forhånd.

Mekanikk-oppgaven var ikke så vanskelig (selv om jeg brukte mye tid på den), termoen var som forventet, men tror jeg har gått på en smell på elektronikken. Håper det er flere som har bommet litt, og at de normalfordeler slik at det fortsatt er mulighet for å få en god karakter, men tviler litt på det.

Lenke til kommentar
Leverer du eksamen og består kan du ta opp faget én gang. Da må alle andre prosjekter og lignende som teller på karakteren leveres på nytt.

 

Leverer du blankt eller stryker på eksamen kan du ta konte-eksamen i august. Da vil fortsatt prosjekter eller lignende fra forrige semester telle.

 

Da er det stryk som passer meg.

 

 

Kom til og tenke på en ting til. Hva om jeg kom til å stryke på ett annet fag også (har ikke tenkt til det, men man hvet jo aldri). Er konte prøvene på forskjellige datoer eller er de såpas konsetrert på en liten periode att man har stor sjangse for kræsj?

 

Du har vel rett til 5 kræsjfrie konter

Lenke til kommentar

Ang tfy4125, så tenkte jeg, som aspic, at siden det er ny foreleser, så er øvingene det mest relevante. Mens petroleumsgutten jeg bor sammen med, hadde gjort masse eksamenssett, siden deres foreleser kjører sitt årlige løp. Så hvor i huleste hører det hjemme at vi får nøyaktig samme eksamensoppgaver?(med unntak av en flervalgsoppgave)

 

For kompisen min, så var jo dette piece of cake, jeg føler meg derimot snytt. Da med tanke på hva vår foreleser hadde sagt om det å gjøre tidligere eksamensoppgaver.

Lenke til kommentar

Det var jo ikke bare han som lagde eksamen. Det var litt overraskende at han inkluderte en stor oppgave om bevegelse i to dimensjoner, for det har liksom vært antatt kjent fra VGS og var ikke engang inkludert i midtsemesterprøven. Det gikk greit etterhvert, men jeg satt en stund og lurte om "hvordan var nå dette igjen..." Termo gikk greit etter mye formeldribling, og elmag hoppet jeg elegant over. MPQ kjørte jeg stort sett bingo på.

 

Hadde du gjort tidligere eksamensoppgaver hadde du sløst mye tid på skråplan og rotasjon, så jeg tror nok han gjorde rett i å si det, men du skal jo kjenne pensum, og du har blitt kjent med typen oppgaver faglæreren gir, så utenom den første oppgaven var jeg aldri overrasket.

 

Noen som slår følge til konten?

Lenke til kommentar

Matte 2 en var ikke så veldig vanskelig hadde jeg bare klart oppgave 3. Nå ligger jeg nok helt på grensen til å stryke. Fikk til oppgave 1, 2, litt på 4, curlen på 6 og litt på 7 a plus 7b. Hoppet helt over 3 og 5. Så tror ikke dette holder men. Andre som også hadde følelsen av at denne igrunn var lett(Ja, selv om jeg muligens ryker så ser jeg at det var en lett eksamen i forhold til de jeg har øvd på)

Lenke til kommentar
Løsningsforslag ligger nå ute i Matte 2. Jeg synes det var mye å gjøre på denne eksamenen kontra tidligere år (har gjort samtlige, og merner årets utgave tenderte mer mot 5-timers eksamenene arbeidsmessig). Fikk til oppgave 1-6 helt med unntak av én fortegnsfeil på sirkulasjonen, halvveis på 7a, og dermed kun framgangsmåte på 7b.

 

Tja, synes egentlig det var veldig lite å gjøre på eksamen. Hadde kjempegod tid og fikk regnet over alt selv om jeg dro en time før slutt.

 

Though gikk det ganske dårlig. Den første siden var nesten merkelig lett, 6a hvor man bare skulle finne curl er jo enkelt, 7a er kun å følge formel, og oppgave fire var egentlig ganske standard, hvor man i tillegg fikk et veldig enkelt integral. Oppgave 5, 6b og 7b var vanskelige.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tilbud om hybel på Steinan. Har to spørsmål:

 

Dersom jeg kommer inn i Oslo, er det noe stress med å si fra med hybelen der?

Det står at leieforholdet går fra 10. juli. Jeg får ikke vite hvor jeg kommer inn før 26. juli. Hvordan ordner jeg dette dersom det viser seg at jeg kommer inn i Oslo?

 

(Har prøvd telefon, men den er ikke bemannet nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...