Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Stemmer det at NTNU egentlig ikke liker at folk har to studassjobber samtidig? Hørte det av noen en gang. Eller gjelder det kanskje bare innenfor hvert enkelt institutt ...?

Skal egentlig ikke ha to studassjobber samtidig, men om det er nødvendig for å få nok studasser så får du lov.

På hvert institutt, ja?

 

Jeg kan ikke se noen begrensninger på at man kan jobbe for flere institutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi meg tips om hybler rundt TØH? Har sett en del på Voll, og synes det ser veldig bra ut. Går det ann å få hybel der, eller er det fullt? Bør ha eget bad...

Moholt Studentby ligger rett ved, men har ikke all verdens til standard. Karinelund og Frode Rinnans vei (begge SiT) ligger også rett ved og har visstnok bedre standard.

 

Voll studentby er brukbart, men veldig dyrt etter det jeg hører.

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg tips om hybler rundt TØH? Har sett en del på Voll, og synes det ser veldig bra ut. Går det ann å få hybel der, eller er det fullt? Bør ha eget bad...

Moholt Studentby ligger rett ved, men har ikke all verdens til standard.

 

Nå har det en del å si hvor på Moholt du havner.. jeg bodde ~6 mnd i Moholt Allè 1, og standarden der var helt upåklagelig for en studenthybel (var også oppvaskmaskin). Det er dog ikke eget bad, men er veldig billig.

Lenke til kommentar
Stemmer det at NTNU egentlig ikke liker at folk har to studassjobber samtidig? Hørte det av noen en gang. Eller gjelder det kanskje bare innenfor hvert enkelt institutt ...?

Skal egentlig ikke ha to studassjobber samtidig, men om det er nødvendig for å få nok studasser så får du lov.

På hvert institutt, ja?

 

Jeg kan ikke se noen begrensninger på at man kan jobbe for flere institutter.

 

Riktig:)

Lenke til kommentar

Hvor mye skal til for at brannalramen går i en student blokk hybel? Er det veldig forskjellig fra sted til sted?

 

Skulle steke en pizza også glemte jeg hele greine (heldig vis var ikke pizzan satt i enda), piuzza/bake papiret var bare kull. Det var fullt av os på felles området, litt tåkete og små tåkete. Men alarmen gikk heldigvis ikke.

Lenke til kommentar

Strategisk stryk for å ta eksamen opp på høsten isteden. Man må møte opp og sitte en time? Det er den korekte måten?

 

Enda jeg lsitter en time og leverer blankt, har jeg fortsatt krav på å få ta den opp til høsten igjen?

 

 

Spurte om noe av det tidligere en gang. Men vil helst ha det bekreftet. Kjedelig å gjøre noe feil.

Lenke til kommentar

Om du møter til en eksamen må du sitte en time, selv om du vil levere blankt. Om du velger å gjøre dette, får du et ark der du skriver under på at du ikke leverer noen besvarelse på oppgaven. Du vil da etterhvert få mulighet til å melde deg opp til konten til sommeren.

 

Såvidt jeg vet kan du sitte så lenge du vil og fortsatt levere blankt, men om du først har bestemt deg, er det ikke så mye vits å sitte lenger enn du må.

 

Alt dette står vel ganske fyldig forklart på NTNUs eksamenssider om det er noe mer du lurer på.

Lenke til kommentar
Om du møter til en eksamen må du sitte en time, selv om du vil levere blankt. Om du velger å gjøre dette, får du et ark der du skriver under på at du ikke leverer noen besvarelse på oppgaven. Du vil da etterhvert få mulighet til å melde deg opp til konten til sommeren.

 

Såvidt jeg vet kan du sitte så lenge du vil og fortsatt levere blankt, men om du først har bestemt deg, er det ikke så mye vits å sitte lenger enn du må.

 

Alt dette står vel ganske fyldig forklart på NTNUs eksamenssider om det er noe mer du lurer på.

 

Men for å kunne melde meg opp på konten så må jeg møte opp og levere enten blankt eller besvart? Eller kan jeg bare droppe og møte opp?

 

 

Hvis jeg møter opp og svarer på oppgavene og får en E siden jeg ikke hadde foberedt meg. Kan jeg fortsatt ta opp eksamen på nytt? Eller må jeg stryke for å kunne ta konte eksamen?

Lenke til kommentar
Hvis jeg møter opp og svarer på oppgavene og får en E siden jeg ikke hadde foberedt meg. Kan jeg fortsatt ta opp eksamen på nytt? Eller må jeg stryke for å kunne ta konte eksamen?

Du kan ta på nytt, men det blir da neste ordinære eksamen, neste år. For å komme opp til konteeksamen må du stryke.

 

EDIT:

For å komme opp i konteeksamen må du:

- Møte opp til ordinær eksamen.

- Sitte 1 time på ordinær eksamen.

- Stryke på ordinær eksamen (ikke bedre karakter enn F).

- Melde deg opp til konteeksamen (gjøres på studweb).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvis jeg møter opp og svarer på oppgavene og får en E siden jeg ikke hadde foberedt meg. Kan jeg fortsatt ta opp eksamen på nytt? Eller må jeg stryke for å kunne ta konte eksamen?

Du kan ta på nytt, men det blir da neste ordinære eksamen, neste år. For å komme opp til konteeksamen må du stryke.

 

OK.

 

 

Men jeg vant nå enda en ting jeg ble usikker på.

 

Dersom studenten har bestått, har han/hun rett til å framstille seg bare én gang i hvert emne for å forbedre karakteren. Hvis studenten har meldt seg til eksamen, og ikke trukket seg innen den fristen som er fastsatt av studiedirektøren, telles dette som et forsøk. Det er beste karakter som teller. Der karakteren fastsettes på grunnlag av flere delvurderinger, må alle vurderingene tas opp igjen.

 

"Der karakteren fastsettes på grunnlag av flere delvurderinger, må alle vurderingene tas opp igjen."

 

Om faget git karakter slik. 70% eksamen og 30% prosjekt. Og prosjektet er levert og vil antagelig bli godkjent og passe bra. Er jeg da nøtt til å ta prosjektet på nytt også om jeg stryker på eksamen, eller behøver jeg kunn å ta konte eksamen og prosjektet jeg har elvert fortsatt vil telle?

 

 

 

 

"Dersom studenten har bestått, har han/hun rett til å framstille seg bare én gang i hvert emne for å forbedre karakteren."

 

Så om jeg svarer på eksamen og får en E. Vil jeg da kunne ta den på nytt med konte folka eller må jeg vente til neste år? Om jeg kan ta den på nytt med konte folka så tar jeg likegodt og gjør midt beste uten å ha forberedt meg, men om jeg må vente lenger så må jeg nokk stryke.

Lenke til kommentar

Leverer du eksamen og består kan du ta opp faget én gang. Da må alle andre prosjekter og lignende som teller på karakteren leveres på nytt.

 

Leverer du blankt eller stryker på eksamen kan du ta konte-eksamen i august. Da vil fortsatt prosjekter eller lignende fra forrige semester telle.

Lenke til kommentar
Noen som hadde fysikk TFY4125 i dag? Hva synes dere? Var 3.b og 3.c veldig lette? (hvis de ikke var det, så har jeg nok feil der) Sykt at det ikke var noe rotasjon (med unntak av flervalgsoppgavene) da dette var en veldig stor del av pensum.. Noen som vet om faglærer legger ut LF?

Om 3b og 3c var veldig lette vil eg ikkje svare på, men generelt sett var eg veldig skuffa over eksamen. Eg hadde forberedt meg godt i den grad ein kan forberede seg til ein eksamen utan tidlegare eksamensoppgåver. Dvs. gjekk grundig gjennom øvingane, plukka ut ting eg synes var relevant osv osv. Oppgåvene var kronglete formulert (ikkje som ei overrasking etter formuleringa i øvingane), men det heile toppa seg når det ikkje fantes noko som helst om rotasjon (med unntak av EI fleirvalsoppgåve). Rotasjon har stått veldig sentralt i pensum mtp. at det har blitt gitt i nesten halvparten av alle øvingane. Eg følte i alle fall eg ikkje fekk vist kva eg kunne på denne eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...