Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen tips til eksamensforberedelser til siving første året? Har exhpil, matte, it og mattek, og den første eksamen er 8.des(it). Målsetningen min er å få helt greie karakterer.

 

Det jeg lurer på er om dere sitter hele hverdagene og gjør oppgave/leser, eller om dere har skrevet en plan for perioden der dere har innlagte pauser, kanskje til og med fri om kveldene.

 

En fersk gløsing rett fra vgs trenger sårt hjelp. :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til eksamensforberedelser til siving første året? Har exhpil, matte, it og mattek, og den første eksamen er 8.des(it). Målsetningen min er å få helt greie karakterer.

 

Det jeg lurer på er om dere sitter hele hverdagene og gjør oppgave/leser, eller om dere har skrevet en plan for perioden der dere har innlagte pauser, kanskje til og med fri om kveldene.

 

En fersk gløsing rett fra vgs trenger sårt hjelp. :)

Dersom du har fulgt greit med vil jeg påstå at det skal holde å lese i "normal arbeidstid". Så om du leser fra 9 - 17 hver dag, gjerne med lunsjpause samt noen luftepause kan du ta fri på kvelden. Min erfaring er også at det kan lønne seg å lese sammen med noen. Kan for eksempel sitte og gjøre eksamensoppgaver med noen andre i matten annen hver dag.

Lenke til kommentar
Blir litt bekymret når jeg ser det er stappfullt på lesesalene på realfagsbygget hele dagen.

Du kødder.. Eg tenkjer nett det same. Eg har lite motivasjon for å jobbe masse etter at forelesingane er ferdige. Eg har hatt god klaring på alle øvingane, og pr. dags dato gjer eg litt eksamensoppgåver i forskjellige fag, utan å slite meg ut. Likevel får eg den følelsen av at "alle" andre sit heile dagane. Eg har jobba ein del oppe på eit grupperom i 2. etasje på realfagbygget, og der er det ein lesesal inn til venstre kor det konstant er fullt. Litt minka uroa mi då eg las dette rommet var reservert for nanoteknologistudentane.

Lenke til kommentar

Jeg jobber sammen med en kompis, og vi sitter ca 10-15. Inkludert i disse 5 timene er pisspreik, surfing, sykkelprat, fotballprat og veldig mye som ikke er eksamensrelevant. Når jeg ser hvor mye andre jobber får jeg litt dårlig samvittighet, men samtidig er jeg passe fornøyd med C-orgien min. C er jo en helt grei karakter egentlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...