Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kom inn på andrevalget, informatikk.. Eneste grunnen til at jeg ikke kom inn på førstevalget (Datateknikk), var en 3er på matteeksamen.. :( Vi er tre kamerater fra Sandefjord som skal ha leilighet i Trondheim, men ingen leier ut usett. Har noen en løsning på det? Det finnes vel flere fra som ikke bor i Trondheim, men skal studere der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er tre kamerater fra Sandefjord som skal ha leilighet i Trondheim, men ingen leier ut usett. Har noen en løsning på det?

En kamerat og jeg som skulle bo sammen reiste opp i mai 2005 for å sjekke ut en rekke visninger, noe som resulterte i at vi fikk oss en leilighet å leie i løpet av sommeren. Saumfar finn.no, hybel.no og andre nettsteder, ring og avtal eventuelle visninger, sjekk visningsdatoer osv. Så kan dere ta en dagstur eller to for å turnere byens visninger.

Lenke til kommentar

Har tilbud om plass på Produktutvikling og produksjon, og står på venteliste for ind.øk... er på 17. plass, lurer på om jeg har sjangs. Er det slik at jeg kan si ja til PuP uten å miste plassen min i ind.øk køen? Nå er det så ekstremt surt med alle karakterene som jeg slumset til...

Lenke til kommentar
Vi er tre kamerater fra Sandefjord som skal ha leilighet i Trondheim, men ingen leier ut usett. Har noen en løsning på det?

En kamerat og jeg som skulle bo sammen reiste opp i mai 2005 for å sjekke ut en rekke visninger, noe som resulterte i at vi fikk oss en leilighet å leie i løpet av sommeren. Saumfar finn.no, hybel.no og andre nettsteder, ring og avtal eventuelle visninger, sjekk visningsdatoer osv. Så kan dere ta en dagstur eller to for å turnere byens visninger.

 

Det virker som det er det beste alternativet ja. Men i det siste har det ikke kommet så altfor mange aktuelle leiligheter på finn.no og hybel.no. Vi venter på et par telefoner angående visning, så er ikke sikker på når det blir. Det er vel også litt bortkasta å dra opp uten å få noen leilighet. Det skal ikke være lett :no:

Endret av xelA
Lenke til kommentar

Bah, denne er litt tricky, jeg fikk brev om at jeg står på venteliste som 2. i rekka som primær og 3. som ordinær for å komme inn på førstevalget mitt, Fysikk og Matematikk. Det står også at det ikke er vanlig at det etterfylles, men at jeg kan stå på ventelista hvis jeg vil. Er det naivt å håpe på at to stykker vil velge noe annet?

Lenke til kommentar

Et lite tilleggsspørsmål angående utregning av fordypnings- og realfagspoeng. Jeg har fullført elektronikk med allmennfag sammen med 2mx, 3mx og 2fy. Det blir 0,5p for 2mx, 1p for 3mx og 0,5p for 2fy, totalt 2p. Jeg var dermed rimelig sikker på at jeg ikke hadde fordypningspoeng, siden man kun fikk det hvis man hadde f.eks. 3fy i tillegg. Dermed to tredjeklasse realfag.

 

Men på samordnaopptak står det at jeg har:

 

Karakterpoeng: 43,8

Fordyp/realf.poeng: 4,0

Poengsum i kvote: 47,8

 

Dette kom nesten som er sjokk på meg, men de forsvinner allikevel til neste år siden jeg skal pause litt..

Lenke til kommentar
Titta på Hybel.no og ser at jeg kan legge inn en søknad på hybel, er det noen som har prøvd dette og har gode erfaringer med det? Virker så enkelt å greit.

 

Det øker mulighetene dine om du legger ut søknad, ja. Enkelte utleiere lar være å legge ut annonse, og ser heller på andres søknader istedet når de ser etter leieboere.

 

Om du har eldre venner som allerede studerer i Trondheim så kan du spørre dem for noen insidetips om hvor det blir ledig til høsten.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål her. Saken er den at jeg søkte på PuP som andre valg, og regnet med at jeg kom inn der siden førstevalget var bygg og miljø (som har meget høye krav). Nå har det seg slik at jeg har fått svar fra NTNU. I brevet står det at jeg hverken kom inn på 1., 2. eller 3. valget, men 4.valget (materialteknologi). Kravet til PuP ble på 56.5, noe som jeg akkurat har. Dermed er jeg satt på venteliste, som nummer 4 i køen.

 

Spørsmålet mitt er om det er sannsynlig at jeg kommer inn.

 

MVH

PD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...